5 Temmuz 2014 Cumartesi

Sağlıklı Beslenme Ve Yaşamak Üzerine - #4 - Ödem Problemi


Sağlıklı Beslenmek Ve Yaşamak Üzerine yazı dizimin önceki yazılarını burada bulabilirsiniz...

Bu sıralar tatil hazırlığı heyecanı ile, ne yazabilirim daha diye düşündüm düşündüm ve nihayet bir tarif verip bu haftaki yazımı eklemeyi uygun gördüm... :) Ne zamandır eklemeyi düşündüğüm bir tarifti bu. İyi okumalar... :)


Sağlıklı tariflere meraklıyım doğrusu, sağlıklı beslenmenin gerektirdiği kadar... Yaz zamanlarına da kış zamanlarına da uygun, olmazsa olmaz bir detoks tarifi vereceğim. Artık detoks ve ödem attırıcı içeçeklerin ne kadar faydalı ve gerekli olduğunu hepimizin öğrendiğini düşünüyorum. Gittikçe bilinçlendiğimizi ve her kulakdan dolma bilgiye bile düşünerek, fikirlerimiz doğrultusunda yanaştığımızı görüyorum ve buna çok seviniyorum... :)

Ödem Sökme, Detoks, Toksin atmak nedir dersek; vücudumuza çeşitli yollarla giren ve dışarı atılması gereken zararlı toksinlerdir diye cevap verebiliriz...

Kısacası bugün, her zaman ihtiyacımız olduğunu düşündüğüm ödem söktürücü tarifinden bahsedeceğim sizlere. :) Nisan ayında bu çay tarifini Buse Terim'in sitesinden (burada) almıştım. Anneme yapalım mı demiştim. Unutmadan tarifi aldığım yazı da burada... Anneme tarifi verdikten sonra, " Bu (komşumuz) Fatma abla'nın yaptığı tarifti. O buradayken yaptığımız ödem söktürücü elmalı çay buydu işte." dedi. Velhasıl, böylece yapalım diye anlaşıp bu çayı kullanmaya başladık yeniden. Öncelikle tarifi vereyim, daha sonradan da deneyimlerimizi paylaşayım... :) Fatma Teyzeme de selamlar buradan... :)

Ödem Söktürücü Çay Tarifi

Malzemeler:

*1 adet yeşil elma
*1 adet limon
*1/4 maydanoz
*1 çubuk tarçın
*1 çay kaşığı tane karabiber
*1 çay kaşığı karanfil
*2 litre su

Yapılışı;

Öncelikle elmayı ve limonu 4'e bölerek başlıyoruz. 
Maydanoz'u da bıçak değdirmeden ellerimizle 2'ye veya 3'e bölüyoruz.

Daha sonra diğer malzemeler ile beraber, böldüğümüz elma, limon ve maydonozları tenceremize atıyoruz. 
Ve en son da üstüne suyumuzu döküyoruz. Suyumuz kaynadıktan ve elmalar yumuşadıktan sonra 1-2 dakika kadar bekleyip altını kapatıyoruz... 

Soğuduktan sonra süzüp bir sürahiye doldurup, sabah ve akşam aç karnına olmak üzere tüketiyoruz bu çayı...



Gelelim Bizim Deneyimlerimize...

Biz bu tarifi Haziran'a kadar kullandık annemle. Annem hala ara ara yapıyor. Buse Terim'in sayfasındaki tarif anlattığım, ancak ben yapılışını kendim anlattım kendi yaptığımız gibi. (Buse Terim'in sayfasındaki yapılıştakinden bir farklılık yok tabii yine de)

Bu ve buna benzer ödem söktürücüler, içindeki malzemelerin de bir aradaki etkisiyle ödem attırmaya çok yardımcı oluyorlar. Açıkçası ödem veya toksin attırıcı bir çay tarifi arıyorsanız, malzemelerden birine alerjiniz yoksa, bu tarif çok faydalı bir tarif...

Aynı zamanda bu çay, zayıflamaya da yardımcı oluyor diyebilirim. Etkisini 1-2 kilo ile alıyorsunuz belki ama, o bile iyi geliyor insana. Şişkinliğinizi, vücuttaki rahatsızlıklarınızı hafifletiyor. Daha iyi hissettirebilen bir çay diyebilirim. Bir de beslenmenize dikkat ederek kullanmayı sürdürdüğünüz zaman, etkisini daha iyi hissedersiniz diye düşünüyorum...

Buse Terim sitesinde "Haftada 2 kere kullanınca memnun kalacağınıza eminim" demiş. Ama biz annemle haftanın her günü kullandık. Ben günlük 1 kere kullandım, annem 2 kere. Annemle ben, bu çaydan sonra ödemimizi attığımızı hissettik. İlk 1 hafta'da sonuç aldığınızı göreceksiniz zaten...

Uyarımı da yapayım; Hamilelerin, emzirenlerin, düşük tansiyonu ve reflü rahatsızlığı olanlara kullanılmaması öneriliyor...  

Bugünkü konumuz da ödem söktürücü ve toksin attırıcı çaydı. Belki ileride buna benzer çay örnekleri gelebilir. Ama kullanıp da deneyimlediğim bir çayı yazmak istedim öncelikle. Deneyimledikçe böyle şeyleri, yer vereceğim yine bloğumda. Umarım memnun olmuşsunuzdur. :)

Sevgilerimle... :)

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Bloğuma hoşgeldiniz. Yazımı okuduğunuz için teşekkür ederim.

İnşallah beni yorumlarınızdan mahrum bırakmazsınız... :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...