31 Temmuz 2014 Perşembe

Perge Antik Kenti Gezimiz - 2


Perge Antik Kenti Gezimiz ilk yazısı burada... İlk Perge yazımda da dediğim gibi, bu yazımda annemin objektifinden çekilmiş fotoğraflar gelecek. Bir de Perge hatırası olarak çekilmiş olduğumuz fotoğraflar... Buyrun o zaman, Perge Antik Kent Gezimize devam edelim... :)

Benim gidemediğim bölgeleri annemin gözünden çekilmiş resimlerle gezdim bende. Tabii eklemeliyim, bu iki yazı kadar daha yer olduğu söyleniyor ama, biz gidemedik. İyi Okumalar... :)



Girişte karşımıza çıkan, benim fotoğraflarda da bulunan ama eklemediğim yapılardan biri bu kule... Evet biraz yapısında bozulma olsa da, bu zamana kadar kalmış olması bile mucize... :)


Kule'nin oradan dönerken Kağan'ım ile Babam'ı fotoğraflamış annem. Kağan'ım sıcağa ayak uydurabilmek için, mecbur tişörtünü çıkarmak zorunda kaldı. :) O gün havada iyi bir sıcak vardı çünkü... 


Şehir Kapısının restorasyon'da olan tarafı bu resimde. Burası Helenistik Kapı imiş, Güneyde olan Helenistik Kapı imiş. Restorasyon evresinde bir yapıyı böyle görmemiştim. Benim çok hoşuma gitti doğrusu. Değiştirmeden restore edebildikten sonra, kaderine teslim etmemek gerek diye düşünürüm hep...


Burasının ne olduğu hakkında bir fikrimiz yok. Ancak belki bir havuz olarak, belki de başka bir şey olarak kullanılmış. Ancak sütunlar ne kadar iyi ve çok gözüküyor değil mi... 




Burası bir yapının dışı. İşlemeyi görebiliyorsunuzdur inşallah. İşlemenin dış tarafı bu, yapının görünüm ayrıntısı da diyebiliriz...


Burası da o görünümün iç tarafı. Ayrıntıyı yakalamışsınızdır. Çok güzel incelikle yapılmış resmen...


Yaya Kaldırımı Ve Dükkanlar tarafına geçildiğinde, sütunlar karşılıyor yine sizi...


Yaya Kaldırımı Ve Dükkanların bulunduğu cadde böyle gözüküyor... :)

Ve Yaya Kaldırımı ve Dükkanlar tabelasının karşısında Roma Çağından kalma bir Su Kanalı var. 


Bu da Su Kanalının daha büyük görünüşü...


Bu resim de Sütunlu Cadde'nin resmi. Sütunları'ndan adını Sütunlu Cadde olarak almış bu cadde. Ama bir diğer özelliği de resimde uzunlamasına görülen duvarın da ardında çeşme bulunuyor olması... Su Kanalı'ndan alıyor olmalı suyu... 


Üstteki resimde de sol taraftaki Sütunlu Caddenin girişini görüyorsunuz,. Sağa doğru sapan sütunlar, caddenin devam ediş yolunu belirtiyor... 


Bu resimde de Helenistik Kapı'nın içten görünüşünü fotoğraflamış annem. Ne kadar düzgün değil mi ama? :)


Resmi büyüttüğünüzde görür müsünüz bilmiyorum ama, karşıda iki sütun arasında kollarını açmış akülü sandalyesinde oturan ben varım. :) Evet belki tekerlekli sandalyeyi de akülü sandalyeyi de başta sorun ettim. Ama şimdi bu duruma alıştım ve hiçbir anımı akülü veya tekerlekli sandalyede oturuyorum diye bozmak istemiyorum. 

Aksine alışmak zor olmadı pek de, şimdi vardır bir hayır yine diyor ve takmıyorum. Tekerlekli sandalyeye oturup gezebiliyor ve hayattan zevk alabiliyor olmak çok güzel. Bir gün ayağa yeniden kalkacağıma da çok inanıyorum hala. Bu fotoğrafı orada o sütunların arasında var olduğumu tekrar tekrar hatırlayabilmek için çektirdim anneme... :)



Gelelim Propılon ve Güney Hamam'ına. Güney Hamamı Kentin en iyi korunabilmiş yapılarındanmış. Burası büyüklüğüyle dikkat çeken bir bölgeymiş. 


Hamama girilen bölge burası. Yine sütunlar görüyoruz, ancak bu sütunlar biraz daha anıt gibi süslü sanki...


Burası hamamın avlusu. Karşıda kemer tarzında gördükleriniz, çeşmebaşları diye biliyoruz. Umarım yanlış değildir. 


Bir çeşmenin yakından görünümü. Şimdiki hamamlara benziyor biraz sanırım, televizyonda gördüğüm kadarıyla konuşuyorum tabii ki. Yapılar cidden iyi korunak gelmiş bu zamana kadar.


Burası da Güney Hamamı'nın dış görüntüsü, yine sütunlarla koruma altına alınmış gibi...


Hamamın bir başka kısmına geçtiğimizde, bu sefer daha değişik ayrıntılar görmeye başlıyoruz. Kemerler ve büyük yapılı uzantılar... Dediğim gibi rehberle gezebilseydik keşke. En azından Perge'de bir rehberin olabilmesini dilerdim. Zira hiçbir görevli yoktu içeride biz orada iken... 


Burada kemerlerin yanı sıra, su kanallarının da bulunduğunu görüyoruz. Şu kemer tarzı yapıların oralarda banyo yapılıyormuş. Vikipedia'da okuduğum kadarıyla da, soyunma, soğuk banyo, ılık banyo, sıcak banyo, vücut hareketleri gibi farklı işlevlere ayrılmış mekanlar yan yana sıralanmış ve hamama gelen kişinin birinden birine geçebilecek şekilde hamamdan yararlanabilmesi sağlanmaya çalışılmış... 
Daha fazla bilgi için buraya tıklayabilirsiniz...


Babamın bulunduğu yerde gördüğünüz tekerlek tarzı yerler su kanallarıymış. Suyun akışını oraya sağlamak amaçlanmış...


Her ne kadar en iyi korunan bölgeymiş dediysem de, kemerlerin üstündeki taşlar ya yıkılmış ya da zamanında yağmalanmış. Bana göre kemerler hamamın en dikkat çeken bölgesi. Bir de acaba üstü açıkmıymış bu hamamın böyle, yoksa gerçek yapısı kapalı mıymış merak ettim. Bir de merak ettiğimiz şey, Güney Hamamına girerken yazan Propılon. Acaba Propılon denilen bölge neymiş bilemiyoruz... 

Ve böylece Perge gezimizi noktalayıp arabamıza doğru gidiyoruz... :)


Perge'ye gidip de, gezdik gördük öğrendik pozu vermeden olmaz. Arabamızın arkasında poz verdiriyorum annemlere, gezi arkadaşlarım olarak resimdekiler soldan sağa; Babam, Dedem, Annem ve Kağan'ım...


Bensiz fotoğraf çekimi olmaz ama değil mi? Annem ve Kağan'ım ile Perge pozu veriyoruz hemen... :)


Atlamayayım bunu da, girişte Perge'nin küçük bir tanıtımı olarak 2 sayfalık bilgi broşürleri var; İngilizce ve Türkçe olmak üzere. Ben her ikisinden de birer tane aldım, İngilizce ve Türkçe olmak üzere. Malum İngilizce'mi geliştirmek için her an bir fırsat benim için. :) Arabaya binmeden önce taşlarımı bu broşürlerle çektim. Taşlarım Antik Kentten ama tarihi kalıntılardan değil. :) Sadece oradan hatıra olarak kalsın diye çıkarken iki taş beğenip aldım. Tarihi eser kaçakçılığı yapmış sayılmam herhalde dedim. Sayılmam değil mi? :)


Ve babamla da son pozumuzu verdik ve gezimizi noktaladık. Hatıra pozlarımız da güzel ama değil mi? :) Sanırım en sevdiğim fotoğraflardan oldu hatıra fotoğraflarımız. Ailemle beraber geçirdiğimiz anlara ve beraber gezdiğimiz zamanlara şükürler olsun diyerek noktalayacağım. Güzel bir Perge gezisi günümüzdü. Fotoğraflar ve yazı, güzel bir anı olarak kalacak hem bloğumda hem de akıllarımızda... Umarım sizlerde beğenmişsinizdir. :)

Sevgilerimle...

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Bloğuma hoşgeldiniz. Yazımı okuduğunuz için teşekkür ederim.

İnşallah beni yorumlarınızdan mahrum bırakmazsınız... :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...