22 Mayıs 2014 Perşembe

Ne Yapabiliriz?


Birkaç zamandır, Soma Maden Faciası'ndan beridir, yoktum buralarda. Malum acımız vardı. Ülkemdeki insanların veya insanlığın yaşadığı acı benim de acımdır. Fazla takılmamam gerek sağlığımdan ötürü, ancak elimde de olmuyor çok fazla. Ben buralarda rahat yaşarken, Allaha şükür sağlığım yerinde olmasa da pek, babamın getirdiği ekmeğin kıymetini bilirken, Soma'da yüzlerce evlat babasız kaldı. Buna insanın tepkisiz durması bence çok zor bir durum. En azından benim için bu böyle...

Derinden yaşadım üzüntümü Soma'daki canlarımız için, onlar kadar olmasa da epey derindi acım. Hala da geçmedi. Çünkü ülkemde yaşandı, çok uzak değil. Uzak bile olsa dediğim gibi böyle bir şeye tepkisiz duramazdım... Peki benim ülkemde ne oldu dersiniz? Hükümetim hala düzenlemeler için acele etmemekte ısrar etmeye devam ediyor. İmzalanmayan uluslarlarası bir anlaşma varmış mesela. UluslarArası Çalışma Örgütü (ULO)'nun 176 numaralı Madenlerde Güvenlik ve Sağlık Sözleşmesi'ni Türkiye 19 yıldır imzalamıyormuş. Kar'dan önce, iş güvenliği gelmeli. Başımıza gelmedikçe öğrenemeyen bir ülkeyiz biz maalesef. Önce bir başımıza facia gelmeli, sonra tedbir almalıyız. Birçok ülkede olmayan bir mantık bu. Ve bence bu mantığı değiştirmedikçe de; gelişmekte falan değil, gerilemekteyiz...

Bu sebeplerden ötürü işte, ister istemez bende kendimi sorumlu hissediyorum. Sessiz kalmamalıyız diyorum, birşeyler yapmalıyız. Çünkü oradaki kişiler belki bizim yakınlarımız değil, ama ileride olabilecek ihmaller vesaire durumlar dahilinde çeşitli kazaların ve faciaların başımıza gelmeyeceği belli değil. Bir daha canımızın yanmaması, böyle faciaların olmaması için yapabileceğimiz herşeyi yapmalıyız...



Ben elimden gelenlerden birini yapıyorum mesela; benim imzamdan ne olacak demeden, PlanB'ye imzamı veriyorum. Kömürsüz bir dünya olmasını kim istemez ki sorarım size? PlanB; bu durumla savaşmak için GreenPeace'in başlattığı bir imza kampanyası. Kömür yandığından çok yakıyor; gerek maden kazaları, gerek kömür sobalarından ötürü zehirlenmeler... Ülkemizde 1 yıl içince kömürden ölen sayısı çok fazla. Bunlara dur diyebiliriz, madem gelişmekte olan bir ülkeyiz, tedbirleri de imzalarımızı konuşturarak alınmaya zorlayabiliriz...

Sizde GreenPeace'e PlanB için imza vermek isterseniz buraya tıklayabilirsiniz...

Böyle dönmeyi uygun gördüm ben yeniden yazmaya işte. Ne zamandır yazmak gelmiyordu içimden. Hala pek diyebileceğim şey var mı bilmiyorum. Ama ne zamandır bunu demek için fırsat kolluyordum. Bol bol ders çalışıyorum, ve ülkemin kanayan bir tarafını düşünmeden edemiyorum. Toparlanma aşamasında elimizden ne gelebiliyorsa yapabilmeye hazır bekleyen duyarlılarımız var. Benim gibi binlercesi bekliyor ülkemde şükür.

Duyarlı olmaya devam edelim. Ben kaybettiklerimize yeniden rahmet diliyorum ve geride kalanlara bol sabır. Ülkecek zor günler yaşıyoruz. Allah yardımcımız olsun ve birlik beraberliğimizi daim etsin... Etrafta çok fazla bilgi var. Bilirkişilerin dediklerini göre bu bir kaza değil ihmal. Okuduğum çok haber var, hepsi de bunun ihmal olduğunu söylüyor. Maalesef elimizden gelen mahkemenin yapacaklarını bekleyip görmek. Ben bu facia'ya sebep olan herkesin bulunup cezalarının verilmesini, ve tüm tedbirlerin alınmasını temenni ediyorum.

Herşeyden önce İş Güvenliği ve Sağlığı diyorum. Allahım yardımcıları olsun; emek verip kazanç sağlamaya çalışanların. Ve darda-zorda kalanların...

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Bloğuma hoşgeldiniz. Yazımı okuduğunuz için teşekkür ederim.

İnşallah beni yorumlarınızdan mahrum bırakmazsınız... :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...