21 Haziran 2014 Cumartesi

Şiirlerle Hayat - #9 - Paul Eluard - Aydınlık


Bu yazı dizisini biraz ihmal etmiştim, ama döndüm yine buradayım. Bu yazı dizisini aylık olmasını istemiştim. Umarım bir daha bu kadar uzun süre ara vermem. Önceki Şiirlerle Hayat yazılarımı burada bulabilirsiniz... 

Şiirlerle Hayat yazı dizimin 9. yazısının şiiri; Paul Eluard ve Aydınlık adlı şiiri... Paul Eluard şöyle diyor; Hiçbir vakit tam karanlık değil gece... 


Aydınlık

Hiçbir vakit tam karanlık değil gece
Kendimde denemişim ben
Kulak ver dinle
Her acının sonunda
Açık bir pencere vardır.
Aydınlık bir pencere
Hayal edilecek bir şey vardır
Yerine getirilecek istek
Doyurulacak açlık
Cömert bir yürek
Uzanmış açık bir el
Canlı canlı bakan gözler vardır.
Bir yaşam vardır yaşam

Bölüşülmeye hazır…

Paul Eluard

Paul Eluard, hem aşk hem de devrim şairi olarak 20. yy'ın en büyük Fransız edebiyatçılarından biridir. Paul Eluard hakkında daha fazla bilgi için, Buraya bakabilirsiniz...



Paul Eluard'ın bu şiirini her okuduğumda aklıma annemin öğütleri gelir. Canım annem, öğütleri ve kendisi hayatımdan hiç eksik olmasın inşallah... :)

Annemin çok sevdiğim bir öğüdüdür. Bir şeye üzüldüğümde annem bana yinelemese de, hep hatırladığım bir sözüdür şu öğüdü; Her kış yazına, her gece de sabahına kavuşur. Sen karartma içini...

Ve bir de şunu söyler canım annem; Her acının sonunda mutluluk, her sabrın sonu selamet olur Allahın izniyle... Sabretmeliyiz... :)


Ve şiirde ne güzel demiş Paul Eluard;

Uzanmış açık bir el, canlı canlı bakan gözler vardır. Bir yaşam vardır yaşam, bölüşülmeye hazır... 

Bir sürü hayat var hayatın içinde. Ve hayatlar içinde bölüşülen nice yaşam. Ailemle bölüşüyorum ben hayatımı. Ve hayatımda elini uzatacak biri daha olacak mı diye de merak etmeden edemiyorum yine bu sıralar, düğün mevsimi yine açılmışken...

Her sabrımızın sonu selamet, her acımızın sonu mutluluk; her karanlığın sonu aydınlık, her kışımızın sonu da bahar olsun inşallah... Paul Eluard'ın hayat kokan şiirini paylaşmadan edemezdim. Haziran bitmek üzere, Temmuzda görüşürüz ve mutluluklar bizleri bulur inşallah... :)

Sevgilerimle... 

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Bloğuma hoşgeldiniz. Yazımı okuduğunuz için teşekkür ederim.

İnşallah beni yorumlarınızdan mahrum bırakmazsınız... :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...