12 Eylül 2014 Cuma

İzledim - 2 Film Birden - Zamana Karşı Ve Başlangıç


* Bu bir İzledim yazısıdır...


3 gündür Eniştem bizimleydi, bugün evlerine döndü geri. Henüz yıllık izni bitmemişken, işlerini bitirip geldi Kağan ile vakit geçirmeye Baba-Oğul. Pazartesi iş başı yapacak tekrar. Şimdilik evlerinin tek direği ablamdı yani... :)

İlk geldiği gün Kağan'ımı uyuttuktan sonra Zamana Karşı filmini izlemeye karar verdik gündüz. Tabii Kağan'ım uyandıktan sonra, filmin son 1 saati 1,5 saate çıktı tabii. :)

Ertesi gün ise, Başlangıç (Inception) filmini izledik. İkisine de ortak yorumum, güzel bir film keyfi yaşattıkları... 

Zamana Karşı (In Time):


Eniştemin geldiği gün, Kağan'ımı gündüz uykusuna yatırdıktan sonra film izleyelim dedik. İkimizin de aklına bu film geldi. Sebebi 3 ay kadar önce bir Pazar günü televizyonda bir kanalda rastgelmiş, ancak sonunu getirememiş olmamızdı. Ben filmin ismini unuttuğumdan izleyemedim daha sonra, eniştem ile ablam da fırsatları olmadığından. Sonuç, ikimizin de çok hoşuna giderek izledik ve bitirdik filmi bu sefer...

Filmde, insan ırkının genetikleriyle oynanılmış. Her insan, 25'ine geldikten sonra kolundaki zaman dilimine göre yaşıyor. Ve dış görünüşü 25 yaşındaki hallerinde kalıyor. Herşey bu yöntemle işleniyor. Yaşamın para birimi ise zaman. Tüm ihtiyaçları onun üzerinden karşılanıyor, tüm yaşamları kollarındaki zaman dilimine bağlı oluyor...


Filmde fakir olan ölüyor, zengin olan yaşıyor. Bu düzen değiştirilemez diye bildikleri için, böyle sürüp gidiyor. Taa ki günün birinde baş karakterimizin annesi ölene dek. Yasını tutarken karşısına çıkan adamdan öğendikleri bu düzeni değiştirmeye çalışmasına sebep oluyor. Zaman transferi yapılabiliyor, yaşama zamanınızı çoğaltabiliyor veya azaltabiliyorsunuz. Bu size kalmış yani... Karşısına çıkan adam tarafından, bol zamana sahip oluyor böylece...

Düzeni değiştirebileceğini öğrenen ve eline bol miktarda bir zaman geçiren baş karakterimiz, zenginlerin şehrine geçiş yapıyor. Ve burada, zaman bankasının kızını kaçırıyor ve bu düzeni beraberce değiştirmeye çalışıyorlar. Film bilim kurgu tarzında, eğlenceli bir film bence. Bol hareketli ve güzel bir hayal ürünü film... Oyuncuları da kurgusu da hoş bir filmdi, tavsiye ederim. :)

Başlangıç (İnception):


Oyuncu kadrosu geniş bir filmdi İnception da. Ne zamandır izlemeyi düşündüğüm bir filmdi, Zamana Karşı filmini izledikten sonraki güne kısmet oldu şükür. Enişteme uzun ve başlarda da sıkıcı gelmiş olsa da, ikimizde sonradan işin özünü kavradık... 

İnsanların rüyalarını, fikirlerini ve düşüncelerini çalabilen ve bilinçaltlarını inşa edebilen bir düzen işliyor bu filmde de. Gerçek bedeni gerçek dünyaya bırakıp, rüyalar alemine geçiş yapabilen insanlar var. Rüyalar aracılığıyla fikirleri, düşünceleri ve kararları değiştirebilme yetisine sahip olmak büyük bir marifet... Kurgu cidden hoşuma gitti...

Filmin oyuncularından kurgusuna kadar, güzel bir düzenek kurulmuş. Hele ki rüya içinde rüya fikri, işi daha da enteresanlaştırıyor. Gerçek dünyada olsa böyle şeyler diye düşünmeden edemedim izlerken. Bir de çok rüya gören bir kişi olarak, "Gerçek dünyada rüyaları yönetebiliyor olmak, nasıl tehlikeli bir şey olurdu" diye düşündüm. Zaten herşeyin kontrol edilebilir olması, başlı başına bir savaş sebebi olurdu ya. :)




Leonardo Di Caprio, Joseph Gordon-Levitt, Ellen Page, Tom Hardy, Marion Cotillard gibi oyuncular bulunuyor filmin içinde. Oyuncular güzel, kurgu güzel. Anlatılamaz aslında, kurgu başta çabuk anlaşılamıyor. Ama 10 dakika sabretmek gerekiyor bence. Berrak kafayla veya odaklanarak izlenildiği zaman, zevk alınarak izlenebilecek bir film. Bilim kurgunun sınırlarını zorlamışlar dedim ben bu işe ve rüyalar ile ilgili sınırları zorlamak benim işimdir esasında ama, hadi neyse... :)


Kısacası, izledim ve iki filmden de zevk aldım. Cidden emek sarfedilmiş filmler olduklarını düşünüyorum. Emekleri geçen herkese helal olsun... 


Kendimce yorum yaptım yine. Ben beğendim, umarım sizde izler ve pişman olmazsınız izlediğinize. Sevgilerimle... :) 

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Bloğuma hoşgeldiniz. Yazımı okuduğunuz için teşekkür ederim.

İnşallah beni yorumlarınızdan mahrum bırakmazsınız... :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...