23 Aralık 2014 Salı

Düne Dair...

Dün; nasıl başladığını ve bittiğini anlamlayamadığım biraz zor bir gün oldu; annem, Kağanım ve benim için... Dün bahsetmiştim, Yeni Bir Heyecan İçerisindeyiz... diye. O olaya adım attık nihayet dün... :)


Öncelikle gitmeden öncesinde endişelerim vardı biraz, nasıl bir gün bekliyor bizleri veya nasıl olacak acaba diye oturduğum yerde epey düşündüm. Ama içimde büyük bir "iyi olacak" temennisi taşıyordum yine de... 

Saat 2'ye kadar, hazırlanmamız ve servisi beklememiz sürdü. Servis gelene kadar, Kağanımı giydiremedik. Evden çıkmak bu açıdan epey zor oldu. İnatlaşmalarımız var bizim, özellikle de bu sıra artan. Huy değiştirdi kuzum bu sıra biraz yine. Allahım kolaylık versin inşallah bizlere... Zor bir gün oldu bizim için yine, bu sebeplerden ötürü dün.

Bir de şu var tabi, aşağı inerken ve binerken yardım için birilerini istemiştik ama o da olmadı tam. Zayıf bir genci yolluyorlar, mümkün değil ki onun bize yardımcı olabilmesi. Bir daha olmayacağına dair söz aldık ama dün, bakalım... Eğer gidiş gelişimizde yardımcı biri olmaz ise bu tedaviden vazgeçmek durumunda kalacağım. Babam yokken bizim aksi takdirde aşağı inmemiz büyük risk... Sağlık için giderken, sağlıktan olma tehlikesi ile karşı karşıya kalmak istemiyoruz... 

Saat 3'ten sonrasında vardık, Yalova Aktif Fizik Rehabilitasyon'a... Vardığımızda, ilk olarak bizi üst katlardan birine çıkarttılar. Fizik Tedavi'ye yönlendirildik elimize verilen kağıdımızla beraber. Ve Pazartesi ve Çarşamba günleri geleceğime dair plan yapıldı. Bu plana göre; Pazartesi günü Fizik Tedavi alacağım, Çarşamba günü de Uzay Terapi alacağım... :)


Bu durumlardan sonra, dün Fizik tedaviye başladık işte... Üstteki resim ise, bugünün günbatımından. Komşumuzun balkon çadırının üstünden yeni ay gözüküyor ama, resimde tam belirgin değil sanırım. Yeni ay, yeni olaylar... :)

 Gittiğim Rehabilitasyon Merkezi, çok kapsamlı bir yer öncelikle onu ekleyebilirim. Her tedavimin sonrasında, 15 dakika masaj yatağına yatıracaklarını söylemişler anneme. Dün bunun etkisini biraz da olsa gördüğümü söyleyebilirim, evet ilk günden... Fizyoterapistleri de, içinde bulundurdukları imkanları da kof değil kesinlikle. Bu açıdan bakıldığında; işe yarayacağına inandığım bir tedaviye daha başlamış bulunuyorum, haftada iki gün aldığım fizik tedavime dahil olarak... :)


Dünkü Fizik Tedavime Gelince;

Dün Tens'e bağladılar beni fizik tedaviye geçmeden önce. Düşündüm ki o an, "Klasik devlet hastanesi şeklinde ilerliyor sanırım süreçleri; Tens tak yolla." Öyle yapan hastaneler var çünkü. Neyse 20 dakika tens'e bağlandım önce. Tens dediğim aleti bilmeyenler ve merak edenler için, kasların elektrotlarla cilt üzerinden uyarılmasına yarayan bir makine diyebilirim...

Tens sonrasında, fizyoterapistimi bekledim. Ama gelen giden olmadı, herkesin fizyoterapisti geldi benim fizyoterapistim gelmedi. Sonra diğer fizyoterapistlerin işleri bitmeye yakın, "bugün gelemeyecekmiş Merve hanım, biz sizinle ilgileneceğiz." dediler, bana ve solumdaki fizik tedavi yatağında yatan birine daha. Sanırım bir durum oluşmuştu, inşallah kötü bir durum yoktur... 

Neyse; bayan fizyoterapist yan yatakta yatan kişiyle ilgilendi, erkek olan fizyoterapist ise benimle. Başta hasta hikayemi dinlemeden direk kaslarıma bakılmasını garipsesem de, sonradan "Şükür işini bilen biriymiş." dedim. Sonrasında durumumdan da bahsettim, Uzay Terapi hakkında bilgi de aldım. Bir tek bana fizik tedavi uygulayan fizyoterapist değil, fizik tedavi odasında gördüğüm toplamda 3 fizyoterapistte işlerinde iyiydiler... Hastanelere ve fizik tedavilere gide gele, tekniklerden bile, kimin iyi kimin değil, anlayabilir konumdayım şükür... :)

Fizik tedavi sırasında ve sonrasında, "ilgilenmeleri de tecrübeleri de boş değildi" diye düşünmüşüz ikimizde annemle beraber. Allahım iyilerle karşılaştırsın hep diye dua ederim bir süredir, şükür iyilerle karşılaştık sanırım yine. Fizik derslerimi yapacağımız fizyoterapistim ile tanışmadık henüz ama o da haftaya inşallah... 


Uzay Terapi'ye Gelince;

Benimle dün ilgilenen fizyoterapistten aldığım bilgiye göre, iple yapılıyormuş uzay terapi. Durumuma göre endişe duyduğumu söyledim, "Atak geçirdim zamanında, çok kasılmalarım oldu, tekrarlasın istemiyorum." dedim... "Yatarken de yapabildiklerini, yaşa ve kiloya göre değişiklik göstermediğini; ancak aksi takdirde bile olsa istemediğiniz ve endişe duyduğunuz anda, uygun ortamı sağladıklarını." söylediler. 

Bir de; Çarşamba günü durumunuzu değerlendirmeye alırlar zaten, dediler. Biliyorum da, sanırım deneyimlemeden böyle düşüncelerde olmam normal. Belki de ben büyütüyorum ama, iple olan düzeneğin bana göre olamayacağını düşünüyorum. Yarın göreceğiz artık, onlar nasıl bir yol izleyecekler... :)


Bende durumlar böyle işte... :)

Sizlere bahsettiğim Yalova'da başlayacağımız devletin biz engellilere verdiği 60 seanslık fizik tedavimize, dün itibariyle başlamış olduk böylece. Bundan sonra artık hayırlısı. Olur-olmaz, hayırlısı neyse o olur inşallah. Olur da bir aksilik devam etmeme engel bile olsa, Fizik Tedavime de kendi hareketlerime de devam edeceğim ben yine. Benim için değişik bir deneyim yine de, ek tedavi almak falan...

Bakalım bundan sonra nelerle karşılaşacağız, göreceğiz zamanla. Sevgilerimle. :)

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Bloğuma hoşgeldiniz. Yazımı okuduğunuz için teşekkür ederim.

İnşallah beni yorumlarınızdan mahrum bırakmazsınız... :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...