30 Haziran 2018 Cumartesi

Saçlarımı Kestirdim - Haziran 2018



2013 senesinden sonra kestirdiğim en kısa saç stilini bu sefer kestirdim, cesaretimin sebebi biraz benim değişmem biraz da kuaför değişimim sebebiyle kuaförüme güvenmek istediğimden ötürü idi. Ben böyle yorumluyorum yani bu durumumu... :)

Kısa saçı kendimce içselleştirdim, hani olmasaydı bile istediğim üzülmeyeceğimi bilerek kuaföre gittim. Yeni saç stilimin ön tarafları yine biraz kısa oldu, bu ilk kestirmenin cilvesi artık; öğrendim. Birkaç güne uzayacağını ve sorun olmayacağını da biliyorum kendimce. Joleleyer ya da spreylerim, tokalamamam gerekirse... 

Üstteki fotoğraf; kuaföre gitmeden önce annem ile yeğenimi akrabamızdan almaya gittiğimiz sırada, ben arabada iken çektiğim bir fotoğrafım. O fotoğrafım sonrasında, kestirmek istediğim stili ve istediğim ikna edici fikir alışverişini yapabileceğim kuaförü aradığım üzere bulduğumu anladım sonunda... İstediğiniz her neyse, onu aramaktan vazgeçmeyin. Bulduğunuzdaki mutluluk basit bir mutluluk olmuyor sonuçta... :)


İki üç senedir saçımı kestirmek üzere gideceğim kuaföre nihayet gittik, Hüsmen Kuaför... Arkadaşımın hep gittiği kuaför, annesinin taa küçüklüğünden beri tanıdığı ama benim bir türlü bildiğim halde gidemediğim. Başta her iki girişinin de birkaç merdiveni var diye gitmeyi hep erteledik, ama birkaç senedir düzenli gittiğim kuaförde kendimi tam anlamıyla anlaşılıyor hissetmiyordum. Hüsmen bey ise beni anlayabileceğini söyleyen biri idi. Birkaç son anda vazgeçmeler, birkaç randevuları dolu olduğu için müsait olmamaları sebebiyle birkaç senedir tanışmamızı hayat erteliyordu işte; iki gün önce kısmet oldu ve tanıştık... :)


Her iş alanında, işini en iyi yapanı bulabilmek gerek diye düşünüyorum. Hüsmen bey, işini ilk günkü heyecanla ve endişe ile yaptığını söyledi bana. Aslında sevdiğin işi yapmak bu demek, 48 sene geçse bile ilk günkü gibi çalışmayı devam ettirmek... İşini böyle yapan birilerini işinin başında tanımak, benim için en özel anılardan biri demek.

Kuaför salonuna girip tanıştıktan sonra ben istediğim saç stilini gösterdim, Hüsmen bey benim yüz stilime göre yaptı o modeli... Bilirsiniz siz de, sizi anlayarak birinin istediğiniz sonuca ulaştırması ve bunun için özen göstermesi çok özel. İstediğim model konusunda fikir paylaşabildim, ki birkaç senedir aradığım bir özellikti bu. Yüzümün şeklinden ötürü bu saç modeli uygun mu diye soruğ da cevap alamadığımda, kuaförde bulunduğum anı sorguluyorum birkaç senedir çünkü. Kuaför sadece istediğine göre değil, karşılıklı sizinle hareket edebilmeli çünkü... 

Bu sefer istediğim; bir kulak arkası yapabileyim, sadece ön kısmı kısa olsun ve orasını da istediğim yana yatırabileyim idi. Benim kullanım kolaylığımı düşünerek ve bunu bilhassa içten samimiyet ile konuşarak yaptı Hüsmen bey. Bu son 4-5 sene sonunda, bulduğum anlayış ve özen idi. İşini iyi yapmak için didinenlerden biri ile karşılaşmak idi, maşallah ki... İyi ki tanıştık Hüsmen bey ile... :)


Gelelim saç stilimdeki son duruma; önlerimde tek bir kısa alan var demiştim ya, üstteki resimdeki gibi tokalıyorum şimdilik ama birkaç güne uzayacağını biliyorum yine. Zaten yaz mevsimindeyiz çabuk uzuyor saçım ama uzamasa da sorun değil. Saç mevzuusunun acısını yaşama yaşımı çoktan geçtim. Bir de yaşım itibariyle, böyle konularla bence baş edebilmeliyim; ki şükür ediyorum da... Karar tamamen benimdi ve kısa saçı kullanmayı bu dönemlerde daha çok seviyorum... 

Gören herkes birkaç gündür; yüzüne bir hareket gelmiş ve gençleşmişsin diyor, tabii yaşlı olmadığımı da belirterek. Evet bilhassa dümdüz olan saçıma hareket vermekti de amacım, hem rahata hem de kendi istediğim stile kavuşmaktı da. Toka ile veya tokasız kullanabiliyorum şimdi de, birkaç güne daha çok haşır neşir oluruz yeniden; birkaç kısa saç telini serbest bıraktığımda gözüme giriyor olsa bile.... Rahatlığıma diyecek yok, çok şükür... :)

Kendime birkaç senedir söz verdiğim üzere, var olanı yaşamaya uğraşıyor ve bu durumu deneyimliyorum işte. Dünkü bu paylaşımımda da olduğu gibi, bu yazımın da son mesajı bu olsun; 

"Olanın tadını çıkar, iyiyse iyi kötüyse kötü. Anda kal, bol bol kendini deneyimle; deneyimleyebildiğince! Sevgilerimle... :)"

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Bloğuma hoşgeldiniz. Yazımı okuduğunuz için teşekkür ederim.

İnşallah beni yorumlarınızdan mahrum bırakmazsınız... :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...