30 Ocak 2019 Çarşamba

İnternet Günlüğüm 2019 #1 - Ocak Günlüğüm


Sevgili İnternet Günlüğüm, 2019'un ilk ayını geride bırakmak üzereyiz bile. Bir ayı daha yolcularken, 2019 bize çok güzellikler getirsin diye umuyorum tekrar...

Değişik bir ay oldu benim ve bizim için. Dolu dolu idi ama bir o kadar da kafa karışıklıkları ile doluydu aslında... Yazmak istedim, ihtiyaç duydum buna; çünkü çok da fazla yazı yazamadığım ama dolu dolu geçirdiğim bir ay oldu Ocak, üstelik devamında umutla dolu bir geleceğin var olduğuna inandıracak kadar kararlı olacağımızı hissettirerek... (:


Öncelikle Ocak ayının ikinci haftasında, bir küçük iş kazası yapan babam işten çıkarıldı. Prensip gereği demişlerdi babama ama aslında araba da arızalı imiş. Babam ucuz kurtarmış bile üstelik ama çok şükür ki ne babam ne de başkasının burnu bile kanamadı bu kazada. Ama babam büyük hasar olmamasına rağmen işten çıkarıldı. Vardır bir hayır dedik, çok şükür bu kadarına da dedik... Ancak ne maaşını verdiler babamın ne de tazminatını, yapacak bir şey de yok ki ne yazık ki; sağlık olsun, ne olursa olsun sağlık olsun huzurumuz olsun dedik...

Sonra annem tedavisine başlamıştı, Yalova'ya gidip gelmeye. Hazır babam da evde iken, daha çok annemi korumaya odaklandık ve şimdi 3,5 haftadır annem dizinden ve de boynundan tedavi oluyor, babamsa bizimle ilgileniyor ve bir kez olsun annemin benim yükümün altına girmemesi için elimizden geleni yapıyoruz. Üstteki olayın hayrı burada idi galiba; tedavisi başladıktan sonra, annem daha çok halsizlik ve ağrılarla uğraşır oldu. Babam çalışıyor olsaydı, daha zor olacaktı her birimiz için sanıyorum ki... Şimdi emekli maaşları ile geçiniyoruz ama umarım annem toparlanmadan çalışması gerekmez yakın zaman diliminde...

Not; annem şimdilerde biraz daha iyi ama gel gitli halsizlikleri sürüyor. Tedavi iyi gelsin ve kendini bir an önce toparlasın diye umuyoruz. Dizlerindeki sıvı azalması ve de bir dizindeki menüsküs yırtığı için tedavi oldu, birkaç haftaya da bel ve bacakları için tedavi olacak. Allahım şifa bekleyen herkese şifasını versin inşallah...


Gelelim benim sağlığıma; babamın işten çıkarıldığı haftanın son günü akşamında, yerde dengede oturabildiğimi keşfettim. 2010'daki ilk atağımdan önceki gibi bağdaş kurabildiğimi gördüm, 9 senenin ardından, başarabildiğim bu gelişme umudumuza umut kattı yine. Yer yatağında dengede oturabilmem, 1,5-2 senelik bir zamandır yine mümkündü. Ama bu yerde oturma dengesi, yeni yılın ilk müjdelerini getirdi beraberinde...

Şimdi 2018'in sonundan beri yine başladığım yer egzersizlerim konusunda, daha başarılı ve daha hevesliyim... 2019 müjdeleri ile geldi, anlatmıştım bu ay şu yazımda da; 2019'un İlk Müjdeleri...



2018-2019 eğitim öğretim döneminin başında ilkokula başlamıştı yeğenim Kağan ve resmen ilk karnesini aldı bu Ocak ayında da... Gurur doluyuz tabii ki de, büyüdü kuzum da ciddi ciddi ilkokul okuyor konumda. Şükür ki... :) Bu sefer de yarıyıl tatilimiz dolu dolu geçiyor ama ilk defa ödevle geçiyor bir yarıyıl tatili ve daha değişik de geliyor artık... 

Oyunlarla geçiriyoruz yine yarıyıl tatilini ama bu sefer uzun metrajlı filmler de izleyebilir olduk; misal Harry Potter'ın ilk filmini izledik beraber ilk kez, sonra Aslan Kral'ı da izledik birkaç gün önce de... Bir oturuşta izlemiyoruz ama dinlene dinlene, gerekirse birkaç günde izliyoruz. Yoruldukça kaldığımız yerde bırakıyoruz; Kağancım bir filmi baştan sona izlemeyi seven biri değil, dikkat süresi yaşı gereği çok çabuk dağılıyor ve gözleri yoruluyor bir süre sonra... Televizyonda animasyon veya çizgi film izlemek Kağan için en uygunu. Ama sevdiğim ve izlemek istediğim filmleri de yavaş yavaş daha fazla izleyebilir ve şans vermesini sağlar hale geldik neyse ki! :) 


Yarıyıl tatiline girdik, ben bir odaklanamadım yazmaya buraya ama çok düşündüm yine bu ara. Bu düşünme halleri, aileme de bulaştı... Geleceğe dair hayaller kurar olduk, geride bıraktığımız hafta ve haftasonundan itibaren. Bir değişime cesaret edebiliriz hayatımızda, imkanları oluşturduktan sonra ve ele geçen fırsatları hayatımızı iyiliklere doğru yöneltebilir halde kullanaraktan dedik... Ailem dediğim; annem babam ben, ablam eniştem ve kağanım olmak üzere, bir şehir değişikliğine gidebiliriz diyoruz şu sıralar. Bu yazımda da bahsettiğim gibi; Cesaret Ve Risk Unsuru. Cesaretimizi, en az risk seviyesinde koşullarla kullanabilmeyi diliyoruz hep birlikte...

Bulunduğumuz şehir ve şartlar açısından bakıldığında, aklımızdaki şehir ve şartlar bizim için daha iyi olabilir gibi hissediyoruz... :) Hakkımızda hayırlısı olsun inşallah her birimizin. Bu çok kısa süreçte değişime girişeceğiz değil, 1-2 senelik süreç içinde koşulları oluşturup kısmetse hayatımızı yeniden şekillendirmek istediğimiz yönünde. Bu da Ocak ayının bir diğer konusu oldu işte, bitmesine yakın. Hadi Allah kerim...


Ocak 2019, en çok film izlemek ve örgü örmek konularında verimli bir ay oldu benim için... Daha ilk haftasında liseden sınıf arkadaşım Hatice, birkaç örgü modelimi istedi ve yakın çevresinde örgü bere ve şal isteyenlerin taleplerini iletti bana. Sağolsun ve varolsun arkadaşlarım sayesinde örmeye başladım yeniden...

Ablamın ve annemin de destekleri ile şimdi örgü siparişlerimin üstesinden geliyoruz. Az uz değil, maşallah dört bere ve iki şal bitirdik şu ana kadar. Ablam iki bere, ben iki bere ördük. Annem ördüğümüz berelerin dikimini ve şalların kenar motiflerinin yapımını üstlendi; babam da ponponları yapıyor sağolsun. Bildiğiniz organize çalışır olduk... :) Akmasa da damlar dedik, benim okuduğum kitapların masrafını karşılar en azından; bir şeye ihtiyaç duyar isek kullanırız. Oturduğum yerde de olsa bir şeyler yapabilmek güzel velhasıl. Yakınlarımın ve arkadaşlarımın desteklerine sağlık, sağolsun ve varolsunlar... :)


E tabi, örgü örerken de en sevdiğim hobim dizi film izlemek benim... Çok film izledim bu ay yine örgü örmemin sayesinde! =) Şu ana dek 16 film izlemişim mesela. 2019'un hedeflerinden biri de, kendi listelerimi bitirmekti. Son anda karar verip izlediğim filmler daha çoğunlukta olduysa da, önceki listelerimden biri bitti. Böyle devam edersem de, 2019'un ilk yarısında yarım kalmış izleme listelerimi bitirebilirim diye düşünüyorum. İzlediğim son filmleri ve diğerlerini de görmek isterseniz, Sinefil.com hesabıma buradan ulaşabilirsiniz... (: 

Ocak ayında izlediğim filmlerden en sevdiğim birkaç filme de değinecek olursam, benim izleme sırama göre beğendiğim filmlerde 5 filmim şunlardı bu ay; Sierra Burgess İs A Loser (2018), Ayla (2017), Mine Vaganti (2010), A Star İs Born (2018), Exodus; Tanrılar ve Krallar (2014)... İzleme sırama göre sıraladım, birinci ikinci diye sıraya koyamıyorum; çünkü bu beş filmin beşinden de ayrı zevk aldım. Kiminde çok duygulandım, kiminde görsel içerikten çok etkilendim. Her birini de ayrı ayrı tavsiye ederim... :) 



Velhasıl; Ocak ayı böyle geçti gidiyor bile, bol örgü bol film ve dolu dolu günlerle sevgili internet günlüğüm... 

Pek boş oturduğum ve verimsiz geçirdiğim bir gün hatırlamıyorum Ocak 2019'da, ki bu da beni epey mutlu etti. Şubat ayı için de, bu ayın kararlılığında günlerin ve gecelerin güzelliğini diliyorum. Kararlılık, verimlilik ve sağlıkta - huzurda - kendimizi gerçekleştirmede başarılı olacağımız günler ve aylar 2019'a yayılsın diliyorum. Bizi güzel bir geleceğe götürsün hep... :) 

Bir tek, çok fazla kitap okuyamadım bu ay; onu da bu aralar daha fazla yoğunluk vererek ele alabildim yeniden. Kendimi o konuda da toparlayacağım... 

İnternet Günlüğüm, ben Ocak 2019'un sonunda gelecek için daha da umutlu olabildiğim için mutluyum en çok da... Geleceğe dair evrene daha güzel umutlar ve de inançlar yolluyorum. Her şey güzel olacak, bunun için inanmaya daha azimle devam edeceğim. Güzel günler olsun hepimize... (:

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Bloğuma hoşgeldiniz. Yazımı okuduğunuz için teşekkür ederim.

İnşallah beni yorumlarınızdan mahrum bırakmazsınız... :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...