14 Ekim 2016 Cuma

Bir Resim Birçok Şey, Yeğenimin Gözünden...



Yeğenimin resim çizerek anlattığını ve benim de anladığımı düşündüğüm, hisler ve hayaller dünyasına dalmaktan büyük mutluluk duyuyorum bir süredir; onun hayal dünyasını keşfedebilme şansına sahip olmak, benim 6 senedir en sevdiğim uğraşlarımdan biri haline geldi.

 Yeğenimin resim uğraşı, hayal dünyasını en iyi yansıttığı yer oldu özellikle de geride bıraktığımız yaz aylarının başlangıcından beri. Evlerle başlayan maceralarımız; gökyüzüne, çöp adam çizmelere, doğayı ve çizgi film karakterlerini resmetmeye kadar gitti. Şimdilerde de; Rüzgar gülleri, denizler, evler, tekneler çizmelerini de eklemiş halde devam ediyor şükür... Ben nasıl yazıya yönelmiş halde isem, yeğenim de yaşının ve ilgi alanının el verdiğince resme yönlendirmiş halde kendisini anlatma işini; 3-4 aydır işte. Ve resimle çocukların kendilerini anlatabildiklerini bildiğimizden ötürü, resim yaparken onun ne hislerde olabildiğini daha iyi anlıyoruz ailecek bir süredir; "anlattığının da dışında yani."

Merak ediyorum ve de araştırıyorum bu konuyu, psikolojiye de giriyor ya hani sonuçta çocukların çizdiği resimlerle hisleri ve düşünceleri neler diye. Sizler de gözlemliyor musunuz yakın çevrenizdeki çocukları? Ben kreş çağına gelmeden önce, geçen seneden önce yani, oynadığı oyunlardan ve oynama şekillerinden çözmeye çalışıyordum duygu durumunu. Şimdi ne diyorum biliyor musunuz; ne ara resimleriyle kendini anlatabileceği yaşa geldi bu çocuk? Çok şükür rabbime, gözlemleyebildim ve gözlemleyebiliyorum... :) 

Yanımda taşıyabileceğim şekilde hatıralık bir hale sokabilmek için çekmiştim üstteki fotoğrafı geçen haftanın başında. Kısaca sizlere de anlatayım mesela, hem benim anladığım hem de onun bizlere anlattıklarından çıkardığım sonucu; Gemide biri var resimde, o kendisiymiş. Bu yaz ikimiz için de tekneye binmek bir ilkti ve bu ilki beraber gerçekleştirmiştik. Teknede olmayı, benim kadar sevenlerden biri olmuştu o gün. Anlaşılan o ki unutmamış ve unutmak istemiyor kuzum. Aralıklarla hala çiziyor kendisini teknede ve de bazen tek bir tekneye sığdıramayıp hepimizi birden fazla tekne çiziyor kuzum. Tekne turumuzdan sonraki günlerden beri; herkesi  çizer olmuştu deniz üstünde, buna devam ediyor hala yani...

Sonra balıklarımız var, yeşillik var deniz üstünde bile olsa. Kağan'ın çoğu resminde yeşillik barındırmasını, doğaya karşı olan sevgisinden ötürü olduğunu düşünüyorum artık bu resminden sonra özellikle de... Biraz da kötümser olmak istemiyorum ama o yeşillik çizdiğinde hep aklıma gelen şu oluyor, ileriki yaşlarında resmettiği gibi ol yeşillik alan bulabilecek mi? Bu düşüncem şu sebeple, doğup büyüdüğüm ve yaşamımızı sürdüğümüz ilçe olan Gemlik'te çocukluğumdan beri varlığını hatırladığım birçok zeytinlik 5-10 sene gibi bir sürede yok oldu. İster istemez üzülüyorum yanlarından geçerken, o alanları binalaşmış gördükçe..

Kağanımın resimlerinde en çok çizdiği resim, açık ara farkla ev resmi ve ondan sonra gökyüzü temaları geliyor. Ev içerikli resim yapacaksa eğer, ilk çizgilerini ev çizmek için kullanıyor yeğenim. Çocuklar doğar doğmaz bebekliklerinden beri bir güven arıyorlar, yeğenim güven unsuru olarak ev çiziyor bana göre. Kağanım için güven kavramının bulunduğu yer; ev ve evin içindekilerle olmak demek bence. Bir resimde olmazsa olmaz dediği etmenlerden biri haline geldi ev çizmek onun için çünkü... 

Bir rüzgar değirmenleri kaldı değinmediğim ki biz onlara da rüzgar gülleri diyoruz, yeğenim öyle dedikçe bizde de öyle kaldı adları valla. Düzeltsek de, rüzgar gülü onun için hala... Gördüğü somut şeyleri de daha çoğunlukla çiziyor Kağan, bu rüzgar güllerini de Ankara'dan dönüşümüz sırasında yol boyunca gördükten sonra çizmeye başladı. Demek istediğim; tüm bu benzetmelerini, aklına sığdırarak kağıda yansıtmaya çalışıyor. Kendi yansıtamıyorsa da bizlerden yardım alarak kağıda yansıtıyor, tüm bunlar kendi çabasının ürünü yani kuzumun. Bugün bu yazıyı yazarken değinmek istediğim en baş konumdu bu resim çizme konusu. Çünkü oldum olası bu konulara merakım vardı. Kağanım üzerinden devam ettiriyorum bu somut belirtileri hayatın içinde daha çoğunlukla. İnsanın psikolojisini ve bir şekilde içindekileri yansıtma hali, gerçekten değişik ve güzel geliyor bu sıra yine bana. :)

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Bloğuma hoşgeldiniz. Yazımı okuduğunuz için teşekkür ederim.

İnşallah beni yorumlarınızdan mahrum bırakmazsınız... :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...