7 Ekim 2015 Çarşamba

2015 Ağustos Ve Eylül'de İzlediğim 8 Türk Filmi...


Ağustos ve Eylül'de izlemek istediğim filmler arasından seçtiğim filmlerin çoğunluğu Türk filmleri idi. Açıkçası bir kere başlamışken, ardı arkası kesilmedi.  Bu yazı bu sebeple Ekim'in başlarını henüz bitirmeden gelmeli dedim bugüne... Her ne kadar şüphe ile baksa da çoğu kişi, eskisi gibi Türk filmlerimizin başarılı olamadığını düşünseler de; bana göre durum hepsi için öyle değil. Benim yerli filmlerimizden de izleyip çok beğendiğim filmler oluyor hala. Sadece bazen klişeyi ard arda filmlerde kullanıp fazla abartıyoruz, bazı filmlere nazaran.

Ağustos ve Eylül ayında, aynı konulara doğru çıkan hikayeleri olan filmler izledim. Ve evet, bu klişe kanısına iyiden iyiye kapıldığım oldu benim de. Ama yine de bu demek değil ki, bizler iyi film yapamıyoruz; Türk filmleri klişe konulardan ötürü kaybediyor kaybederse, bu doğru. Ama bu durum dikkate alındığı takdirde, oyuncu ve yönetmen konusunda değerli kişilere sahibiz aslında bizler de; Babam Ve Oğlum, Kabadayı, Romantik Komedi, Eyvah Eyvah serisi başta olmak üzere Ata Demirer'in filmleri ve en son izlediğim Sevimli Ve Tehlikeli filmiyle de önerebileceğim Özcan Deniz'in filmleri en bilindik ve benim de güzel bulduğum Türk filmlerimiz arasından sadece birkaç örnek... :) İşte Ağustos Ve Eylül ayında bu filmlerden apayrı 8 film daha izledim, klişeyi de komediyi de tattım bu filmlerle doğrusu... Ben Türk filmlerimizi izlemeyi ve o tadı yaşamayı hala seviyorum...


* İzlediğim filmlerin yorumlarına başlamadan önce, üzülerek söylemek istiyorum ki, alıntı resimler kullandım. Her birini alıp kendim kolajlamayı uygun gördüm sonra da. Üst resimde gördüğünüz resimlerin hepsi Google Görsellerden alıntıdır. Soldan Sağa sırayla gideceğim, filmler konusunda konuşurken de. İyi okumalar... :)

1.) Bana Adını Sor

Konusu bakımından da, oyuncuları bakımından da izleme listeme aldığım filmlerden biriydi. Mart 2015'de sinemalarda idi. Engin Hepileri, Kampüsistan dizisinden beri pek sevdiğim oyuncudur. Özge Borak deseniz, Ihlamurlar Altında dizisinden beri takip etmeyi sevdiğim bir oyuncu. E ikisi birden bir araya gelmişler, benim için kaçırılmazdı yani. :)

Filmin konusu da, oyuncuları da çok iyiydi. Ama izlemeye başladığımdan beri, bir şey eksik geldi bana. Anlatım çok güzel gidiyor ama, Engin Hepileri'nin karakterinin aşık olduğu kız konusunda ve aşkları hakkında pek somut bir geçiştirme sezdim ben. İnandırıcı gelmedi bana.. Onun haricinde, Özge Borak'ın oyunculuğu ile, hikayenin gidişatı güzel bir boyutta idi. Özge Borak'ın karakterinin aşkı daha inandırıcı idi. Beni şaşırtan bir sonu olduğu kesin, bazen mutlu sona körü körüne inanırsınız; sanırım ben bu filmde körü körüne inanmışım. Güzel filmdi, hele ki oyunculuklar...

2.) Senden Bana Kalan

Neslihan Atagül ve Ekin Koç'un başrollerinde oynadığı Senden Bana Kalan filmi, Bir Milyoner'in İlk Aşkı isimli Güney Kore filminden uyarlama imiş. Nisan 2015 tarihinde sinemalarda idi bu sene. Genç oyunculara daha içten yaklaştığım oluyor bazen. Başrollerinde iki genç oyuncunun bulunduğunu gördükçe de izlemek için heveslendiğim bir filmdi. Birçok izleyen beğenmemiş, fazla klişe ve basit bulmuş yerine göre. İnternette okuduğum yorumların çoğu böyleydi. Ama ben iki başrol oyuncunun da oyunculuklarını beğendim. Sakin geçen ve izlerken yormayan bir filmdi en azından. Bazı filmler vardır ki, ciddi anlamda izlerken resmen yorar insanı. Bu film kesinlikle yormadı beni.

3.) Bana Masal Anlatma

Bu filmin ismini bilerek kırmızı işaretledim, iki ayda izlediğim Türk filmlerinin içinde izlediğim en güzel film buydu kesinlikle. Öyle zevk aldım ki, bir an sıkılmadım neredeyse izlerken filmden. Tekrar tekrar izlerim sıkılmadan.. Komedi dalında bir Türk filmi, ama Romantik Komedi... Burak Aksak'ın yazıp yönettiği, başrollerinde Fatih Artman, Hande Doğandemir, Sadi Celil Cengiz, Cengiz Bozkurt gibi isimlerin bulunduğu bir yapıt...

Bana kalırsa, bu filmler içinde izlemenizi tavsiye edebileceğim en güzel filmlerden biri. Film bir masal kahramanının İstanbul'un arka sokaklarından birinde belirmesiyle başlıyor. Kendisi kahramanını ararken, mahalleli ona herşeyi öğretiyor. Sonra bu arada da olanlar oluyor. Filmin en sevdiğim sahnesi 9 dakikalık dövüş sahnesi idi. Filmler içinde, oyuncularıyla ve filmin gidişatı ile pek hareketli bulduğum ve bu sebeple aynı ilgiyle sonuna kadar izlediğim tek filmdi sanırım... :)

4.) Deliha

Güpse Özay'ın yazıp yönettiği Deliha'yı da çok merak ediyordum ne zamandır. Kimi Recep İvedik'in kız versiyonu diyordu, kimi çok komikti gülmekten öldüm. Ben ikisinin ortasında kaldım valla... Ne Recep İvedik kadar abartılı geldi bana, ne de fazlasıyla komik. Ama söylenen kadar da izlenmeyecek bir film değildi tabii.

Oyuncu kadrosu iyiydi; Barış Anduç, Derya Alabora, Cihan Ercan, Zeynep Çamcı, Hülya Durar, Cenk Durmazer, Korhan Herduran... Tüm bu kadronun içinde beni şaşırtan isim, Hülya Durar'dı. Ki biz onu Karagül dizisinin Emine'si olarak biliyoruz. Ama eklemeden geçemem, bu güzel kadroya rağmen işleniş biraz naif ve sakindi. Daha da yoğun bir işleyiş ummuştum sanırım, Bana Masal Anlatma kadar olmasa bile...

5.) Sonsuz Bir Aşk

Özlem Tekin, İsmail Hacıoğlu ve Ferhat Gündoğdu'nun oynadığı; komedi-dram-romantik birarada tutturulmaya çalışan bir filmdi. İzlerken en çok sıkıldığım film oldu izlediklerim arasında. Ferhat Gündoğdu'nun oyunculuğu çok iyiydi özellikle ama olmadı. Ben sonuna kadar izledi isem de yine de beğenmediğim filmler arasına girdi.

Töre'nin kız çocukları üzerindeki etkisini, hastalıklar sebebiyle anlaşılan hayat derdini ve pişmanlıkları anlatıyor film. Ama çok noktası eksikti bana göre. Verilen emek bariz ortada idi buna göre, yine de izlemeyin diyemem. Zevkler değişiyor sonuçta, kişiden kişiye...

6.) Yapışık Kardeşler

Konusu değişik geldi, bu tarzda film izlememiştim daha önce. Yani yapışık kardeşler ve evlilik düşüncesinin nasıl gerçekleşeceğinin konusu işleniyor filmde. Bunu benim gibi birçoğunuz düşünmemiştir herhalde. Yani ben düşünmedim en azından. :) Herhalde karşımıza pek çıkmadığından diyorum...

Başrollerinde İlker Ayrık ve Hakan Bulut ikiz kardeşleri oynuyor. İvana Sert ise, bir mafya babasının eşi. İvana Sert'in oyunculuğunu da çok beğendim bir de. Ama işler değişik tabii. Hareketli ve sıkmayan bir filmdi, izlerken fazla sıkılmadım doğrusu...

7.) Güzel Günler Göreceğiz 

Aynı gün İstanbul'un içinde, birbirine bağlı olaylar içinde dramlarını yaşayan insanların kurtulma çabalarını anlatıyor. Bayanlar töre dramını yaşıyor, erkekler ise bulundukları ortamın dayattığı hayatı yaşama çabasında. Filmde hikaye aralarında okunan şiirlerin arkasındaki müziklerin oluşu, dram müziği gerektiren sahnelerde ise varolan sessizlik rahatsız edici idi. Nesrin Cavadzade, Feride Çetin, Buğra Gülsoy, Uğur Polat, Barış Atay gibi seçkin oyuncuların yer aldığı bir film. Ama dram yapalım derken, bazen sakinliği fazla başıboş bıraktıkları sahneler olmuş arka müzik açısından işte... İzlediğim filmler içinde hem sosyal mesajları olup da hem de sakinlik halinde anlatımı içinde barındıran bir film gibi geldi...

8.) Sadece Sen

Sadece Sen filmi de Only You isimli Kore filminden uyarlama bir diğer film. Belçim Bilgin ve İbrahim Çelikkol'un iki aşık'ı oynadığı filmde, fedakarlık konusu hakim. Bir de seven insanın her şekilde yollarının kesiştiği gibi bir mesaj hakim ki filmde, huzurlu hissettiriyor gibi. :)

Ağustos ve Eylül aylarında izlediğim en iyi aşk filmlerinden biriydi bana kalırsa, sanırım sonunun etkisi de büyük bu kararımda. Ama pek de sanmıyorum. Kötü ya da iyi sonla biterse bitsin, bir film ne kadar samimi ve iyi işlenirse o kadar sonunu da benimsiyor insan; ister iyi ister kötü son olsun, farketmiyor... Issız Adam'da böyle idi mesela. Yani demek istediğim, Sadece Sen'i hoş bulmamın sonunun iyi bitmesi değil de, filmin güzel enerjisinden ötürü olduğunu düşünüyorum... İzleyin diyebileceğim filmlerden biri.



İşte böyle; Ağustos Ve Eylül ayında toplamda izlediğim 8 Türk filmi ile, izleme listemden epey film silinmiş oldu. Bu filmler içerisinde, en beğendiğim 3 filmi söyleyecek olursam; Bana Masal Anlatma, Sadece Sen ve Bana Adını Sor derim. Ama tek bir film seçmeye gelince, içinden Bana Masal Anlatma'yı seçer izlerim sanırım. Ciddi anlamda hoş bulduğum bir film oldu kendisi.

Peki siz bu filmleri izlediniz mi? Hangi filmi daha iyi buldunuz ve bana katılmadığınız noktalar var mı bu filmler konusunda merak ediyorum? Okuduğunuz için çok teşekkür ederim. Uzun zamandır yazmayınca ve bu kadar Türk filmini izlemiş bulununca böyle bir yazı çıktı ortaya. Umarım yorumlarınızı benimle paylaşırsınız. Sevgilerimle, izlediğiniz filmlerden istediğiniz enerjiyi alabilmeniz ümidimle... :)

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Bloğuma hoşgeldiniz. Yazımı okuduğunuz için teşekkür ederim.

İnşallah beni yorumlarınızdan mahrum bırakmazsınız... :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...