16 Ekim 2015 Cuma

Bir Uzay Terapi Günü Daha (12.10.2015) - Geril Didem, İlerlemeye Devam


Kaç zaman oldu benUzay Terapi tedavim hakkında yazılarımı yazmayalı; 1 ay? 2 ay? yoksa 3 ay mı? Yazamadığım zaman içinde, gelenimiz gidenimiz çok şükür eksik olmadı. Ve ufak bir tadilatımız da oldu ondan sonrasında. Uzay terapi seanslarıma yer yer gitmemeyi seçtiğim bu zamanlarda, durumumun gerilemesini yaşamamak için egzersizlerime ağırlık vermeyi de ihmal etmedim tabi... Ve nihayetinde de geldim yeniden buralara. Başlığım Geril Didem, zira bu sıralar gerilmeye epey başladığımı ve açıldığımı hissediyorum kaslarımın. Yani Allahın izniyle böylece ilerlemeye devam... :)

Uzay Terapide de Fizik Tedavide de işler şükür yolunda gidiyor bu aralar da.. Kafes içinde ağırlık basmalarım da, tilt yatağı üzerinde ayakta durabilmekte de ilerlemeler katediyoruz zamanla çok şükür. Direncim hala artıyor, ama hala vücudumu tam taşıyabilir boyutta değilim. Zamanla olabilecek bir şey sonuçta, acele de etmiyorum doğrusu... 



Üstteki resimde bulunduğum pozisyon, bu hafta yeni bir hareketti benim için. Geçen hafta Çarşamba günü yeniden, kalça postürümün yapısının bozukluğu sebebiyle kalçamdaki dışa doğru büyüklüğü ve belimin çukurunun ağrılarıma sebep olduğunu ve ayakta dururken yer yer zorlandığım noktalardan birinin de bu olduğunu söylemiştim Ali abi ve Orhan abi'ye. Bu durum kas hastalarında sık görülen bir durum olmakla beraber, çoğu zaman yapılacak şeyler sınırlı ve zorlu. Yani kolay kolay geçirilebilir bir şey değil, büyük emek gerek biliyorum....

Kalçam ve belimin daha zorlu durumlarda olduğu da olmuştu, şimdilerde daha iyi tabii şükür. Ama bu durumu toparlayabilmenin böyle bir yöntemi olduğunu bilmiyordum. Hala da bilmiyorum tabii ki, uygulamaya başladık ve yavaş yavaş devam edeceğiz... Orhan abi, bir hastasına bu yöntemi uyguladığını ve görülür biçimde kalça postür bozukluğunu düzelttiğini söyledi bu şekilde. Bu hafta başında, ağırlık basma sonrasında denedik bizde. Zorlandığım anda bırakmak koşulu ile elbette...


Evde yapılması mümkün olan bir hareket değil bu öncelikle, bunu belirtmem lazım. Hiçbir şekilde, lütfen evde denemeye kalkmayın. Ben sadece kontrollü şekilde ilerlemeye çalıştığımız tedavime dair sağlığımın gidişatı hakkında, hayat günlüğüme yazıyorum. Ve her harekette olduğu gibi deneyimsiz bir şekilde yapmak, bizim gibi hastalar için ve her insan için epey sakat durumlar oluşturabilir... Benim başımda beraber çalıştığımız terapistim Ali abi vardı, o 10 dakikalık süre zarfı boyunca yine...

Amacımız; belimi olması gerektiği gibi olmayan pozisyona getirip, kalçamdaki geriye doğru olan postür bozukluğunu düzeltebilmekti. Orhan abinin ve Ali abinin söyledikleri buydu... Sadece 10 dakika kadar, kontrollü şekilde bu pozisyonda durdum; kalçamda ağırlıklar hiç zorlar halde değildi. Böyle şeylere başlarken, hiçbir şekilde zorlayıcı şekilde başlamak uygun değil de zaten. Daha çok beni zorlayan tek şey vardı, o da göğsümün yatağa doğru iyice bastırılmasından ötürü var olan nefes darlığımın o anda da ortaya çıkması... Ama bu zorlama durumunun bu durumu da geliştirebileceğini düşünmüyor değilim doğrusu.

10 dakika sonunda kalktığımda yataktan, ilk başta belim ağrımıştı. Ama daha sonrasında andülasyon yatağında 15 dakika yattıktan sonra, bu ağrı çabuk geçti. Sadece her zamanki gibi, biraz yorgunluğum vardı o akşamda. Fizyoterapistim Tamara ablam yaptığımız bu hareketi anlattığımda ve resmi gösterdiğimde ertesi gün; "belin ağrıdı mı ağrıyor mu ve yavaş şekilde ilerlenmesi gereken bir pozisyon bu. Nasıl yaptınız, kontrol altında mıydın?" diye sorular sordu. Ben de ona hafif gittiğimizi ve kontrolü elden bırakmadıklarını söyledim. Ağrımadığına şaşırdı o da, normalda epey ağrı yapması gereken bir hareket olabileceğini Ali abiler de söylemişlerdi. Ama şükür ki bende fazla ağrı yapan bir durum olmadı, dilerim olmaz da... 

İşte böyle geçti bir Uzay Terapi günü daha. Basit gibi görünen, önemli hareketler yapıyoruz. Nasıl gidişat göstereceğim bilmiyorum, umudum daha da iyiye gidecek olmasından yana. Bakalım neler olacak, neler göreceğiz? Böyle ufak ufak gerilmelere ve ufak ilerlemelere devam yani. Çok şükür... :)


Not; Tekrarlamamda yarar var, eve yapılmaması gereken bir hareket bu. Buna eş değer bir hareket var mı, evde yapabilir miyim bu hareketi diye sorduğumda; "faydası hiç olmaz, zararı çok olur." dedi Orhan abi... O yüzden dikkat etmeli ve ters bir şey yapmamalı. Sağlıklı günler ve geceler olsun dilerim hepimize... :)

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...