12 Ekim 2021 Salı

Yenilenen Koşullarla, Ek Tedavime Başladım - Ekim 2021

 

Dün beklenen hafta ve yenilenen süreç başladı, çok şükür ki bu yeni süreç içerisindeki ilk ek tedavimi de aldım. Bu yazımda bahsetmiştim ya, başlayacağım diye. Başladım gitti, hepimize hayırlı uğurlu olsun... =) 2018'den sonra, 3 senenin ardından yenilenmiş formatıyla ek tedavi rutinimle yeniden merhaba... 


Pandemi sağolsun umutlarımızı yitirmemeye zorlasak da kendimizi, esas rutinlerimize dönemeyeceğiz ve hep böyle devam edecek bazı şeyler diye ürkerek geçirmiştik günlerimizi. Ek tedavilerimi almak konusunda da süreç çok uzayacak diye dönem dönem ürkmedim değil, ama çok şükür ki onun da zamanı geldi. :) 

Dün saat 12.30'a doğru geldi aldı servis evimizden. Önce fizik tedavi doktoruna muayenemi oldum, değerlendirmemi yaparken epeydir kontrol de olamadığım üzere durumumu daha derin inceledi. "Magnezyum ve D Vitaminini düzenli kontrol edebiliyor musun?" diye sordu. "D vitamini kullanmıyorum ama magnezyum kullanıyorum" deyince de çok şaşırdı. Bu zamana kadar hiç mi D vitamini kullanmadın, dedi. Gerçek anlamda hiç D vitamini kullanmadım, çünkü doktorlarım bunu sunmadığı gibi kendim almaya gayret bile ettim bir zaman. Ama pandemi dönemine kadar doktorlar söylemedi, ben de doktora gidemediğim için kendi başıma bu işe kalkışamadım.

Neyse, bu konuyu da yarın devlet hastanesine kan tahlili verip çözeceğiz işte. Gitmişken Kardiyoloji muayenemi de olacağım. Sonra da öğlen 1de yine fizik tedavim var hastanede...

Bu ek tedavi dediğimiz nedir onu konuşalım yeniden yeri gelmişken; Devletin biz fizik tedavi hastalarına sunduğu, yıllık 3 adet 30'luk ek tedavi hakkı var. Anlaşmalı özel fizik hastanelerinde veya özel hastanelerin fizik bölümlerinde alabilme hakkımız var bu tedavileri. Biz kronik rahatsızlıkları olan fizik tedavi hastalarına haftada istediğimiz gün kadar alıp bitirme hakkı sunuluyor, ben haftada iki gün alıyorum senenin belli kısmına tedavimi yayıyorum ve kendi rehabilitasyonumdan aldığım haftalık tedavilerimle beraber haftada toplam 4 ders almış oluyorum..

2018 Kasım ayına kadar, 2015'ten 2018'e aldığım ek tedavilerle bu bahsettiğim çoklu tedavi beni desteksiz ayakta durabilir, daha rahat sırtta yürüyebilir, ağrılarımı azaltır ve yatakta döner, otururken daha rahat eder gibi gibi iyilikler yaşatmıştı. Şimdi yeniden bunlar gibi belirgin ve daha kalıcı gelişmeler yaşayabilmeyi umuyorum kendi adıma. İsteyen herkese de sağlık şifa olsun inşallah... :))

Fizyoterapistim yeniden bir iken iki oldu, ikinci fizyoterapistim de işinde bilgili ve de ilk dersimizde gayet ilgiliydi. İlk dersimiz tanışma tadında geçmeden çalışmalara da başladık olağan hızıyla... Dün güzel bir ders yaptık ve tanıştık böylece Mithat Hoca ile ve ders sonunda da 10 dakika akım cihazı taktı bana. Her ne kadar önceden uzak durduysam da (önceki ek tedavilerimde de beni yorduğunu gördüğüm üzere), olabildiğince kasları çalıştırabilmek adına denemeye karar verdik bir daha. Şayet perişan etmez ise bir dahaki derse 15 dakikaya çıkarmak üzere de anlaştık. Yordu biraz ama perişan etme durumu olmadı gibi görünüyor şimdilik, onu da gözlemleyeceğiz... :) 

Bir de gittiğim hastanede benim Gemlik'te ilk fizyoterapistim olan Seher ablam da bir diğer fizyoterapist olarak çalışmakta, onunla da 11 sene sonra yeniden kavuştuk. :) Görüşüyorduk ara sıra, ben onun orada olduğunu da biliyordum; çünkü takipleşiyorduk da yıllardır ama bu kadar sık görüşememiştik bunca zaman boyunca.. Bundan sonra yeniden bir arada olmak müthiş olacak inşallah... =)

**

Dün Dünya Kız Çocukları günü idi, bu fizik tedavi bahanesiyle annemle ve yeğenlerimle idik yine; eve döndüğümüzde bu sıra biraz hasta ve halsiz olan Defnenin uykusu vardı yine. Malum salgın var ortalıkta, doğru dürüst bir şeyler bile yiyemiyor kuzum! Biraz zaman sonra yiyebildiği şeylerden sonra yattı yanıma uyudu canımın içi. Uyandığında az biraz daha dinç idi ama yatağından kalkmadan oyun oynadı benimle... Çocuklar hasta olmasın, hani yerinde duramıyor diye şikayet ediyoruz bazen; yoruyorlar dakika durmuyorlar diyoruz ya, sağlıklı olsunlar da önce yine durmasınlar yer yer canım çocuklar... :/ (Bu yazıyı sonlandırmaya doğru, Defnem acilde serum yiyordu. Çok şükür şimdi daha iyi kuzucum)

Bu bahaneyle tüm kız çocuklarımızın da günü kutlu olsun, her gün onların sevildiği kıymet gördüğü oyunlar oynayıp mutlu ve rahat büyüdüğü günler olsun... Amin!

Dünle ilgili instagram adresimde bu gönderimi paylaşmıştım. Bu yazım da anı diye kalsın. Çok güzel gelişmeler aldık diye yazması da yine burada nasip olsun! Hayatımda güzel şeyler oluyor bu sıra, üst kolajda da görünen resimlerin bulunduğu o camlı balkon içimdeki sevinçleri anlatıyor. 

"Bir şeylerin zamanını bekliyorum günbatımında gibiyim, sabırlı ve çok istekli yeni bir sürecin içerisindeyim. Zamanı gelene dek şimdilik anlatamıyorum ama diğer yandan da içim heyecanla salıncakta uçuyor aslında... :)) (Tıpkı o fotoğraflar gibi, bence beni yansıtıyorlar.)"





Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Bloğuma hoşgeldiniz. Yazımı okuduğunuz için teşekkür ederim.

İnşallah beni yorumlarınızdan mahrum bırakmazsınız... :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...