15 Temmuz 2019 Pazartesi

3 Verimli Hafta - Egzersiz Günlüğüm #5


Geçen hafta yer egzersizlerime yeniden başlamamın üçüncü haftasıydı, bu haftadan sonra ise zorunlu bir mola vermem gerekti ama başarısını gördüğüm güzel hareketli gelişmelerimin "Egzersiz Günlüğüm" seri yazılarımda bulunmasını istedim... :)

Haftası haftasına bahsetmeyi sürdüremedim ama ilk haftamı, buradaki yazımda değerlendirmiştim... İlk haftamda haftanın 4 günü olarak başladığım yer egzersizlerime, ikinci haftamda haftanın 3 günü olarak devam edebildim. Ama zaten istediğim de, fizik tedavi alamadığım günlerde egzersizlerime yer egzersizlerini de ekleyebilmek ve yaz mevsimini olabildiğince verimli geçirebilmekti...

Haftada 4 gün fizik tedavi alabiliyorum, geri kalan diğer 3 gün de evdeyim. O aralarda yer egzersizlerimi de sıcaklardaki daha iyi kas durumumla yapar isem, kışı daha iyi karşılarım yeniden diye düşünüyorum... :)


Elbetteki bu zamana kadar yapamıyor oluşum, dizlerimin ağrılarının dinmiyor oluşu idi. Yani yapabiliyor da yapmıyor değildim, son bir iki seneye kadar... Ama gel gelelim bu sene için bahar geldi geleli de, havaların değişkenliği başlayamama sebep oldu. Bir iyi bir kötü halde idim yani. Ne kadar başladı isem de, devam edemedim kas ağrılarım ve kramplarım sebebiyle... :)

İlk hafta, 4 gün yer egzersizlerimi yapabilmemin ardından elbette kendime güvenim geldiği gibi, ya yine bir engel çıkar da devam edemezsem diye düşünmedim değil! Ama çok şükür korktuğum gibi de olmadı. Devam edebildim, hem de üç hafta boyunca... :) İlk hafta bile epey fazla kaslarımın dayanıklılığını görmüştüm ki, ikinci hafta daha iyi ve kendime güvenir halde idim. 

Açık açık fotoğrafını çektiğim üzere, dizlerimin arkasındaki kasılma durumu epey çoğalmış durumda şu zamanlar ama diz bastırmalarıma da, çok sevdiğimi hep söylediğim üzere ayak tabanlarımı birleştirip de kelebek kanatları gibi bacaklarımı çırpmasını yeniden yapabildiğime de yine çok sevinçliyim... (: Maşallah bana... :)


Gelelim geçen haftaya; annemler Cuma günü Ankara'ya yola çıktılar, cumartesi günü de oradan Sivas'a doğru yol aldılar... Onlar ve tüm yolcularımız sağ salim çok şükür köye vardılar. Gelecekleri zaman bir hafta sonrayı bulacak, onlar yokken ben ablamlarda kalacağım; bu sebeple yer egzersizlerime ara vermek durumunda kaldım ama oturduğum yerde yer egzersizlerine eş değer yeni hareketlerimle beraber tüm hareketlerimi de yapmayı sürdürüyorum. Velhasıl önümüzdeki bu hafta yer egzersizim olmayacak, ama yer egzersizlerimde üçüncü haftamı bitirdim işte sağlıcakla geçen hafta... :)

Annemler neden gidiyor Sivas'a, annemin ve dayımların köyüne dersek; dedemin ilk sene-i devriyesini vefat ettiği hafta köyünde vermeyi kararlaştırdıkları üzere, iki dayım ve yengemin aileleri Antalya'dan, bizim akrabalar da Ankara'dan yola çıktılar. Bu pazar günü köylerinde dedemin sene-i devriye yemeği niyetine yemeği verildi. Toprağına haberi gitsin, tüm sevdikleri köyde birleşecek diye sevinsin inşallah dilerim ki... 

Hayır, senesi dolmadı bu arada dedem öleli ama Eylül ayına köye gitmek mümkün olamayacağından, yemeğinin vaktini bu tarihe aldılar bu seferlik... Rahmetli dedem yaşarken son 3-4 sene dahil, son zamanlarında daha çok olmak üzere köyüne gitmeyi çok istemişti; anneannemle köylerine ev yaptığı, çok ve kıymetli anılar biriktirdikleri köylerine, gitmek kısmet olmadı, olamadı... 

Velhasıl, yemeğinin orada verilmesi en kıymetlisi en uygunu olacağı düşünüldü bu sebeple de işte... Ruhuna, canına, toprağına değsin, Allahım niyetlerimizi kabul etsin inşallah diyelim. Toprağınız bol olsun dedecim, anneannemin de senin de tüm ölmüşlerimizin canına da değsin inşallah bu yemek... 



Bu hafta 3 kez değil, iki kez yer egzersizi yapabildim. Sebebine gelince çok yorgunluk da değildi aslında, öyle denk geldi. Annemler de cuma gününden yola çıktıklarından ötürü, Cumartesi- Pazar günü de yer egzersizi yapamadım. Üçüncü haftamı, Salı ve Perşembe günü olmak üzere iki kez yer egzersizi yapabilmiş halde ama her biri yine ayrı bir verimli halde bitirdim çok şükür... :)

Yer egzersizlerimin her birinden önce koltukta oturduğum yerde ısınma hareketleri yapıyorum, kendi kol ve bacak hareketlerimi. Geçen hafta ise, bu ısınma hareketlerime ayak gerdirmelerimi atkı yardımıyla ekledim ki; epey faydalı olabileceğini gördüğümden ötürü, yer egzersizi yapamıyor olduğum için gündelik egzersizlerime aldım, üstte görünen atkıyla yaptığım hareketlerimi de... 

Hareketlerim, tek tek atkıyla ayaklarımı ellerimin yardımı altına aldıktan sonra önce öne doğru sonra da yukarı doğru kaldırarak gerdirmelerim ile başlıyor. Bir de ikili halde ayaklarımı birleştirerek öne doğru kaldırma hareketi ile gerdiriyorum ayaklarımı ki, her birinin sonucunda kaslarım gevşiyor ve daha rahat hareket edebilir durumuna gelebiliyor ayaklarım da... 

Bu hareketlerin sonucunda geçen hafta yer egzersizlerime daha da dinç şekilde yerde başladım. Çünkü oturduğum yerde el-kol egzersizlerimi yapabiliyordum da, daha öncesinde bu kadar aktif olarak ayaklarımı gerdiremiyordum... :)


Evet gelelim yer egzersizlerimin şu zamana kadarki süreçte beni ne gibi gelişmelerle sarıp sarmaladığına; (:

Öncelikle üstteki kolajlarda da görebileceğiniz gibi, koltuk önünde oturarak bel çukurumu geriye doğru ittirerek gerdirdiğim hareketlerim ile bel ağrılarımın dayanılmaz boyutlarından kurtuldum. Bu hafta da dahil olmak üzere, yer egzersizlerine başlamadan öncesindeki gibi ağrımıyor artık belim. Tamamen kesilmedi ama hareketlerim ile daha kontrol edilebilir durumda artık...

Dizlerimi yere koymayalı o kadar çok olmuş ki, eskisi gibi alışkanlığım olmadığından sebep; ilk zamanlarda diz kemiklerim etlerime batıyor ve sanki derim yokmuş da dizlerim öyle yere batıyormuş gibi acıyordu. Sadece 3 haftada olduğunca alıştığımı ve diz kapaklarımın artık son haftada daha az ağrıdığını gördüm. Devam etmeyi sürdürdüğüm zamanlarda, o az ağrının tamamen de geçeceğini düşünüyorum artık...

Yer gerdirmelerinin beni çok iyi hissettirdiği bir gerçek, bir de meğer ayaklarımı tek başıma gerdirmemin de en iyi haline yer egzersizlerim sayesinde ulaşıyormuşum. :) Baldır ağrılarım da, 3 haftada epey ölçüde azaldı... Birkaç haftadır farkedip de kendime itiraf edemedim ama yatarken sebepsiz yere olduğunu düşündüğümüz yan yatarken üstte kalan bacağımın kaslarımın ağrılarını da geçirdi, yer egzersizlerimdeki verimli hallerim!

Ve son olarak, özgüven meselesi var ki; fotoğraflarımdan da belli oluyordur, kollarım hala güçsüz olsa bile koltuğa dayalı halde durabiliyor ve orada kendimi epey kontrol edebiliyorum, bu durum beni çok mutlu ediyor haftalardır. :) Koltuktan yere inip tekrar yukarı çıkamıyorum ama bir sonraki hedefim de bu olacak; epey yol almam gerekiyor olsa bile, sabırla gerçekleştirebilmek için uğraşacağım... (: 


İşte böyle geçti gitti 3 haftalık yer egzersizleri dönemim... Şimdi ablamlarda, Antalya'dan bir haftalık izin döneminde ziyaretimize gelen Meromla vakit geçirmelerime odaklandım. Ama bu arada hala günlük egzersizlerimi ihmal etmeden yapıyorum ve eve geri döndüğümde yer egzersizlerimde yine zorlanmamak üzere kendimi dinç tutma uğraşlarıma devam ediyorum... :)

Yani yaşasın yer egzersizleri ve ev egzersizleri de, kahrolsun tembellik ve bile bile hareket yapmamazlık! :D Sevgilerimle...

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Bloğuma hoşgeldiniz. Yazımı okuduğunuz için teşekkür ederim.

İnşallah beni yorumlarınızdan mahrum bırakmazsınız... :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...