18 Ekim 2017 Çarşamba

Dil Öğrenme Siteleri Öneriyorum - Ağustos-Eylül 2017


Ağustos ayında başlamıştım yeniden bazı siteleri ve programları denemeye... Ama yazısını yazmak bu zamana kaldı maalesef. Gerçi benim için de iyi oldu, daha fazla deneyimleme fırsatı buldum bu siteleri ve programları. Bazılarından vazgeçtim, bazılarını hala kullanıyorum... Ve şimdi size bunlardan bahsetmeye geldim... :)

Bir gerçek var ki, hangisi en iyisi henüz hala bilemiyorum... Neyse sanırım bu analiz yazısını yazar iken, iyisinin de kötüsünün de kararını verecek ve kendime-sizlere bildirmiş olacağım.  İyi okumalar diler ve sizin de dil öğrenme ve geliştirme konusunda yorum ve tavsiyelerinizi yazacağınızı umarım. Sevgilerimle... :)


Duolingo; 



Duolingo'yu telefonda bir uygulama olması açısından Play Store uygulamalarından bulmuştum ve indirmiştim telefonuma. Alanında en iyilerden grammar öğrenme programı ama bir o kadar da eksikliğini duyduğunuz gerçek kişilerle yanlışınızı-doğrunuzu söyleyemeyen eksik bir yanı var. Ama gerçi bu konuda da Buusu kendini geliştirmeye çalışsa da, Buusu'nun da bir o kadar ciddiyetsiz yanı hakim. O sebeple, bence grammar öğrenme ve eksikliklerini gidermek açısından en güzeli ve faydalısı şimdilik Duolingo diyebilirim...

Duolingo'nun internet altyapısı da var bu arada, buradan sitesine girip bakabilirsiniz. Ama grammar ile tamamen dil öğrenme konusunun halledilemediği de söyleniyor. Eksiklik bu açıdan da doğuyor, diyebilirsiniz ama telaffuz etmeyi de "sesli öğrenim" bölümleriyle gideriyor bence... Duolingo mu, Buusu mu derseniz eğer, Duolingo derim yani...

Bitgab.com


Bitgab, Ağustos ayında dilimi geliştirebilmem için gerçek kişilerle konuşabileceğim siteler ararken ilk karşıma çıkanlardandı. Başlarda denemesi eğlenceli idi ama sonrasında epey sıkıcı gelmeye başlayan bir site benim için. Ben gerçek kişilerle, gerçekten İngilizce bilenlerle karşılaşabilmeyi umarken; karşıma daha çok Türkçe'yi anadili olarak konuşan ve benim gibi İngilizce öğrenmek isteyenler çıktı. Bu açıdan altyapısı eksik bir site idi kesinlikle... Zira dili bilenlerin yardımcı olabilmesini herkes gibi dilesem de, İngilizce bilenlerin de bilmeyenlere bir o kadar sabırsız davrandığı gerçek. Karşılıklı olarak dil öğrenebilmeyi sağlayan bir site çıkar mı veyahut var mı bilmiyorum da şu an...

Türkiye'de de tüm dünyada da bir ciddiyetsizlik hakim bu konularda. Kocaman site diyebileceğiniz her yerde, bulabildiğiniz tek tük ciddiyette insanlarla amacına uygun şekilde dil geliştirebiliyorsunuz. Sonrasında sapıyor her şey... Bitgab'ta da öyle oldu. Kullanıcısı epey az, çevrimiçi olanlar ile görüşebiliyorsunuz. Bir başka şekilde kişilerle ilgili görüntü bile alamıyorsunuz...



Hiç mi iyi yanları yoktu derseniz, Grammar öğrenebileceğiniz bölümleri ve küçük Quizleri bulunmakta; bunlar iyi yanları idi bu sitenin bence... Bir de öğrenmek istediğiniz dil ile ilgili kompozisyon tarzı veya haber tarzı içerikler yükleniyor karşınıza. Bu seviyenize göre belirleniyor tabii ki sitede... 

Bitgab'ı Eylül ayından beri kullanmıyorum ama... İçeriğinde bulunan sohbet bölümünde bir türlü amacına uygun davranılamayan ortam hakim idi. Bitgab'tan soğudum bu sebeplerle de... Amacım sadece İngilizce cümle kurabilmek üzerine bir şeyler öğrenebilmekti ama arkadaş edinme uğruna girenler çok idi. Herkes bir "neden resim koymadım" sorgusunda idi mesela, tek amacım dil geliştirmek de olsa başka amaçlar neden aranıyor acaba her koşulda... 

Bitgab; Facebook'un ilk hali gibi, gelişmemiş ve başta eğlenceli gelen tarzı olan, ama sonradan bu durumun çok fazla rahatsız edici geldiği bir ortam idi benim için. Belli olmaz belki değişir gelişir diye ara sıra düşünmüyor ve bu sebeple de kontrol de ediyorum yani...


Babbel.com


Babbel; Buusu'nun bir diğer versiyonu, kendini görsel içerik olarak da içerik olarak da daha geliştirilmişi bence... İtalyanca dilini öğrenmek için grammar hafızamı iyi geliştirebileceğimi düşündüğüm ve beni yanıltmayan diğer site. Bitgab gibi değil, grammar öğreticisi daha iyi bence. Buusu gibi kişilerle irtibat özelliği yok ama öğrenim kapasitesi daha yüksek kesinlikle...



Görsel, işitsel ve de sizin telaffuz ile katılımını sağlayabilen "Duolingo" benzeri bir diğer program yani Babbel. Görsel hafızanıza ya da işitsel hafızanıza da benim gibi güveniyor iseniz eğer, tavsiye ederim... Duolingo'dan daha fazla gelişmiş bir site olduğunu düşünüyorum... 

Ağustos ayında siteye üye olduğumda, uygulama indirme özelliği yoktu. Sanırım paralı idi. Şimdi ücretsiz olmuş ama Türkçe dil desteği bulunmamakta. Ve yeni bir dili hiç bilmeyerek öğrenecek olan biri için, uygulamayı kullanmak bence bu konuda epey sıkıntılı. Siteden kullanımını beğendim, ancak uygulamada başarılı bulamadım...

Sonuç Olarak;


Duolingo'yu telefonda grammar öğrenme programlarından şu an için en sevdiğim İngilizce öğrenme ve eksikliklerimi giderme üzerine benim için en iyi Android programı ilan ediyorum... 

Babbel sitesini de, bilgisayar ortamında en iyi grammar öğrenme ve geliştirme açısından İtalyanca dilini öğrenmek için uğraştığım en iyi site ilan ediyorum... :) 

"Voscreen" var bir de; Eylül başında benim de nihayet öğrendiğim bir akıllı telefon uygulaması... Öğrenmek istediğiniz dil üzerine videolar aracılığıyla işitsel hafızaya yönelik öğrenim sağlayan bir uygulama. Filmlerden, programlardan, youtube kanallarından içeriklerden kısa kısa videolar ama seviyenize göre anlayabileceğiniz ingilizce cümle yapılarını inceleme fırsatı sunuyor. Sanırım yabancı diziler izlememizi öneren birçok kişinin önerdiği gibi sadece amacına yönelik bir öğrenme programı olduğundan sebep, en beğendiğim bir diğer program diyebilirim. Zorlamaya gerek kalmadan, ilk sırayı da alabilir... :)




Diyeceklerim şimdilik bu kadar işte; 


Ben İngilizce ve İtalyancamı geliştirmek ve öğrenmek üzere uğraşıyorum. Yabancı diziler de izliyorum, yabancı şarkılar da dinliyorum ve de grammer öğrenebildiğim 3 program ile kendimi geliştirmeye devam ediyorum... Yıllar yılı alışkanlık edinmişim bir kez bunu, dil benim vazgeçilmezim olmuş resmen; bu durumdan çok zevk alıyorum... Ve hep oldum olası şakır şakır İngilizceyi konuşmak istiyorum, yıllar yılı buna bir de İtalyancayı ekledim işte. Eksikliklerim de var, bir o kadar da çabam... Ama bir yerde denemedikçe tamamen mümkün olamayacak biliyorum. Umarım yeri ve zamanı geldiğinde, tamamen konuşuyor olabilirim.

Sizler neler yapıyorsunuz dil öğrenmek konusunda, ortak kullandığımız yöntem var mı acaba? Merak ediyorum... Bu konu daha çok konuşulacak tarafımdan inşallah; bu grammar programları değil sadece, uyguladığım birçok yöntemden de bahsedeceğim. Zamanı geç olmadan gelir inşallah.



Bu yazılık bu kadar, beni yazımın altındaki yorumlardan artık mahrum bırakma olur mu; "bu yazıyı sonuna kadar okuyan sen güzel insan..." 

Sevgilerimle... :)

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Bloğuma hoşgeldiniz. Yazımı okuduğunuz için teşekkür ederim.

İnşallah beni yorumlarınızdan mahrum bırakmazsınız... :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...