23 Eylül 2015 Çarşamba

Hazırlıklar Bitti, Bayram Gelsin Artık


Hepimizin evinde bayram telaşı bitti veyahut hala bir nebze sürüyor şu sıralarda. Bizim evde bugün sakin bir bayram telaşı vardı, eski bayram telaşlarımıza rağmen epey sakindi. Sabah erkenden, 7-7.30 sularında ablamlar geldiler bayramımızı kutlayıp Antalya'ya yola çıktılar bugün. Onlar bu bayram, dayımlarla ve dedemizle beraber bir bayram geçirecekler. Biz de biraz burada, biraz da yakın çevrelerde akraba ziyaretlerimizde olacağız...

Velhasıl, her günün tadının ayrı olduğu gibi bu bayramın da tadı ayrı yine... Bugün babam da çalışmıyordu, hep beraber ablamların gelişi ile uyandık böylece.. Ablam-Eniştem ve Kağanımı yolculadık, çok şükür sağ salim de vardılar bugün öğlen. Biz de kah yattık, kah kalktık derken; öğlene doğru ayıldım ben ve brunch üsulu kahvaltı ettik ancak. Sonrasında bayram hazırlığı başladı evimizde.


Şu yukarıda gördüğünüz resimdeki dolma, bugün benim doğru düzgün sarabildiğim tek dolma. :) Bu dolmadan sonra iki tane de minicik sardım dolma ama, olmadı. İlk kez deneyişim de değil bu ama beceremiyorum bir türlü... Ama gördüğünüz gibi azmin elinden hiçbir şey kurtulmuyor, bir tanesini yapabildim yine de. Hiç yoktan iyidir ama değil mi? Nerede hata yaptığımı da biliyorum üstelik ama olmuyor işte. Benim dolmalarım henüz sıkı olamıyor...

Bugün buna biraz kafa yordum doğrusu, boş vaktimiz de varken üstelik. Anneme bol bol yaprak açarken, arada derede denedim yine yani. Birkaç tane yaprağı bu yolda harcadım tabii. Sonra anneme sardım, yedi bir güzel onları. Ben bir türlü yiyemem, çiğ dolmayı falan bu arada. Ablama çok tatlı gelir yer mesela, ben yiyemem. Henüz dolma sarmayı da beceremez haldeyim üstelik... Ama diyorum ki, bir gün o da olacak. Meraklıyım bir kere, bence bu bile çok güzel bir şey... Bir ayaklansam, mutfak işine de girişeceğim bu gidişle. Ama öncelikle oturduğum yerden şu dolma işini de becerebilseydim iyiydi... Hayırlısı.. :)


Kağanımsız haftaiçinden bir gün olarak, bugün garip geçti biraz. Bir kere alışmışız, arıyoruz ister istemez. Bayram sonrası kreşe de başlayacak kuzumuz hayırlısıyla, bakalım o nasıl olacak. Bu resim de bayram şekerimiz olsun dedim, zira ben şimdiden özledim kuzumu. Maşallah dün yine çok güzel oynamıştık, bu resimde bu anlardan biri. İnanın aklımdan çıktığı zamanlar çok nadir. Teyzelik işte, böyle bir şey... Çok mutlu bir bayram geçirsin kuzum ve tüm çocuklar inşallah... :)


Gelelim bayram meselesine; 

Her bayram arefesinde olduğu gibi, ister istemez eski bayramları düşlüyorum. Eskiyi geri getirmek güç ama yine de çabalamadan da olmuyor. Kalabalık bir bayram geçirmek için çabalamak gerek bence hala. Kurban bayramı deyince de, benim aklıma şimdi ki evimizden önce kirada oturduğumuz evimizdeki Kurban Bayramları geliyor. Küçüklüğümüzden beri ablamla, Kurban bayramı korku dolu geçti bizim için, hele ki oradayken...

Bu bahsettiğim evimizin önünde kesilirdi neredeyse hayvanlar. Sokakmış kesim yeri değilmiş dinlenmez, yakın bir yerlerde kesilirdi işte. Sesleri duyulurdu o hayvanların, çığlıkları. Kulaklarımızı kapadığımızı, camlara da yaklaşmadığımızı çok net hatırlıyorum. Ki aradan yaklaşık 10-12 sene geçti. Ablam o evimizde otururken kurban eti yemezdi, onu hatırlıyorum. Hak veriyordum da üstelik ona, haklı bir direnişti bu...

Demek istediğim şu ki; küçüklük zamanda yaşanılan vahşetlerin izi daha da derinde oluyor, silinmiyor. Nice çocukların bu vahşetlere tanık olmadığı, usulüne göre kesim yapıldığı bir bayram geçsin diliyorum bu yüzden. Küçüklerimiz bayramın tadını doya doya yaşayabilsin, hepsi mutlu olsun diliyorum. Zira bayramın esas sahipleri, bir zamanlar bizim de çocukluğumuzun sahip olduğu gibi, çocuklardır...

Şimdi ben, şimdiden bayramınızı kutlamış olacağım ama böyle olunca da söylenen çok oluyor. Bir kere bayram namazı kılınmadan bayram başlamış sayılmazmış falan. Ne diyeyim; kurallarına göre yapmadığımız onca şey var ki, bunu kendime çok görmüyorum. Sadece bir gelecek bayram kutlaması. Ben sadece, yarından önce bayramınızı kutlamak istedim bugün. Küçük bir bayram hazırlığı yazısıyla...

Bizim tatlımız yarına hazır olacak, börek ile sarmamız hazır ama.. Allahım ağız tadıyla ikram edebilmek ve yiyebilmek nasip etsin cümlemize, ikramlarımızı... Küslüklerin olmadığı, aksine barışa doğru gidebileceğimiz bir bayram olsun. Öyle huzurlu geçsin ki, bir nebze acı çektiğimiz bu günlerde pansuman görevi görebilsin yaralarımıza... Dilerim yarın akşam haberlerde, usulsüz kesimlerle hayvanlara işkence yapıldığı yönünde haberler görmeyiz. Ne kavga, ne kaza ne de başka bir kötü haber almayız dilerim bundan sonra da...

Sevgilerimle... :)

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Bloğuma hoşgeldiniz. Yazımı okuduğunuz için teşekkür ederim.

İnşallah beni yorumlarınızdan mahrum bırakmazsınız... :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...