18 Ekim 2013 Cuma

Bayrama Dair - Ekim 2013...



Öncelikle iyi bayramlar dileyerek başlıyorum sözlerime. Kurban bayramının üçüncü gününün akşamından yazıyorum şimdi. Bayram güzel geçiyor şükür, ailelerle ve sevdiklerimizle birlikte olduktan sonra. Ancak eski bayramların enerjisi yok sanki. Yine de farklı olduğunu hissettiriyor tabii. Bu yazının ana konusu; eski bayramlar gibi değil bayramlar... :) 

Küçüklüğümüzdeki gibi, bayrama özel kıyafetlerim yoktu bu bayramda da. Ama yine birkaç bayramdır kendime uygun uydurduğum bir kombinim oluyor tabi mutlaka. Geçen yaza doğru hediye aldığım tişörtüm vardı, bu bayramda üzerimde. Üstteki resim, bayramın ilk gününde çekildiğim bir fotoğraf. Yamuk olmuş ama ancak işte...

Bayrama doğru hazırlıklar vardı evde, her zamanki gibi. Ablam gelince bayramdan birkaç gün önce, bayram birkaç gün öncesinden başladı benim için. Arefede de eniştem gelince aile tamamlandı. Ailem bir arada iken zaten bayram gibi zaman...

Bayram Nasıl Geçti?

Bayramın ilk günü güzel bir kahvaltıyla başladı, sonra akrabalarımızın ziyarete gelmeleriyle devam etti. Öğleden sonrası annemlerin gezmeleri başladı, akşam geçte olsa bir akrabamız ile yemek, sohbet ve çay ile sonlanmaya doğru gitti. Sanırım bayramların en sevmediğim yanı, akşam yemeklerinin şaşması oluyor. Bir hengame arasında geçip gidiyor veya yiyemiyorsunuz. Bu durum midemi epey alt-üst ediyor çoğunlukla...

İkinci gün de güzel bir aile kahvaltısı ile başladı ve sonrası 1-2 gelen-giden haricinde epey sakin geçti. Bayram ilk iki günün ardından bitti birçoğumuz için. Şimdi geri kalan günlerin, tatil havasında ve beraberlikle geçirilme vakti...

Ah söylemeden geçemeyeceğim, bayramda sevdiklerimizle beraber olmanın güzelliğinin yanında, bayram lezzetlerinin; ev baklavasının, sarmanın ve böreğin bir arada bulunmasının güzelliği de vazgeçilmezdi, süperdi. Yapanların, canım annemin, ablamın, ellerine sağlık... :))

Ve Enerjisi Az Bir Bayram Daha Geçti

Bugün bayramın üçüncü günü ve bayram bitmiş gibi sanki. Sanki küçüklüğümüzde böyle değildi. Yok yok, en azından benim küçüklüğümde böyle değildi. Bayramların enerjisi hiç tükenmemeli diye düşünürüm hep, belki de o yüzden böyle düşünüyorum. Bayramlarda hep birlikte olurduk, ilk bayram kahvaltısı, çoğu bayram akşamındaki yemekler, gezmeler bile çoğunlukla birlikte olurdu. Başkaydı, güzel bir başkalıktı. Yine bir arada olmalıyız, hep daima... Bayram ne kadar kalabalıksa, o kadar güzeldir bence.

Bir de bayramlarda ablamla şekerleri yemek, dolmaları bitirmek hep olsun ya. Hep olsun...
(Evet, hala var şükür) :)

Çok uzatmak istemiyorum bugün. Yine de dediğim gibi güzel bir bayramdı, ailemle bir arada olmak yeter çünkü. Bugün içimi dökmek istedim az da olsa, enerjisi azdı ama güzeldi. Umarım ileride bayramlar sadece tatil amaçlı kullanılmaz... Ben şimdi Kağan'ımın biraz daha büyümesini bekliyorum. O büyüsün ki eski bayramlarımızın enerjisi biraz daha gelsin yeniden. :) 


Hepimize sevdiklerimizle dolu dolu geçireceğimiz, enerjisi bol bayramlar diliyorum...  İyi Bayramlar... :)

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Bloğuma hoşgeldiniz. Yazımı okuduğunuz için teşekkür ederim.

İnşallah beni yorumlarınızdan mahrum bırakmazsınız... :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...