17 Ağustos 2012 Cuma

Mersin'de Tatil Ve Tatil Sonrası İçin Alınan Kararlar


Mersin'de tatil güzel gidiyor. Bugün 4 gün oldu. Kızkalesindeyiz 4 gündür. Yarın Taşucundaki halama geçip, Cumartesi günü de Antalya'ya yolculuk yapacağız. Tatil güzel ve dinlendirici geçiyor esasında. İnsan zaman zaman böyle şeyler arıyor. Halamlara gelmek çok iyi oldu hem benim için, hemde annem ve babam için. Birarada tatil yapmayalı baya olmuştu...

 Kızkalesi...

Kızkalesinde denize girmek çok güzel. Genellikle yüzme bilmeyenlerin ve çocukluların tercih ettiği yer Kızkalesi. Rahatsızlığım açısından benim en rahat olduğum plaj ve deniz burası. Dalga problemi ve birden derinleşme problemi olmadığı için denizden zevk alıyorsunuz. Ben dalgayı pek sevmem. Kızkalesinde bazen deniz çarşaf gibi bile oluyor. Hafif dalgalar felan...

Denize ilk girdiğimiz gün, başta zorlandım bu gelişimizde . Malum rahatsızlığım ve kasılmalarım sürüyor hala. Uyum aşamasını kolay geçerim denize girince demiştim oysa. 1,5 saat civarı sonra alıştım ilk gün. Kas Erimesi hastalarına yazları en güzel tedavi olarak denize veya suya girmeyi öneriyorlar doktorlar. Ben kendimi bildim bileli bu böyle.

Kaç senedir denize girememenin acısını çıkarıyorum burada şimdi. Denize girdikçe ağrılarım azaldı birkaç gündür. Dün biraz ağrım vardı, Mersin Merkez'deki işlerimizden ötürü denize giremedik ve yol yordu. Eve gelince yatıp dinlenince sabaha geçti anca.

Dün Mersin'e Sındırgı'daki bir Hocamın yanına gittik. Ben Sındırgı'da okurken, son senemde 3-4 ay kala Mersin'e gelmek zorunda kalmıştı Fizyoterapitim Özkan abi. Dün Mersin'e onu görmeye gittik. Ve durumumu da kontrol etti Özkan abi.

Uzun zamandır görmediğin birini, uzun zaman sonra görmek çok güzel. Özkan Abimi cidden çok özlemişim, o da bizi görünce çok sevindiğini söyledi. Sağolsun çok ilgilendi yine bizimle. Durumumu kontrol etti zaman ayırıp.

Özkan abi beni ilk tekerlekli sandalyede görünce şaşırdı. Şaşırmaması elde değildi, tahmin edebiliyorum. Sındırgı'da iken az buz da olsa dışarıda zaman zaman annemin omzunda felan yürüyordum, ağrım ve kasılmam olmadıkça... Ancak ağrılarımın artışından ötürü uzun mesafe yürüyemez oldum artık.

Kontrol sırasında da, sonrasında da söylediğine göre kaslarım daha çok gerginleşmiş. Dizimin üstünde gerginleşen kaslar, diz kapağımda şiddetli ağrıya sebep vermekteymiş. Bu durumdan haberderdardım zaten. Ancak kasların durumu daha da gerginliğe gitmiş, ağrılarımın artmasına sebebiyet buymuş.

Tüm bu ağrı ve rahatsızlıklarımın durumunu en hafife indirebilmek için 7 madde verdi ve biraz da kızdı bana. Haklı da. Bu yaz iş-güç, ablamın doğumu derken, ne zamanın geçtiğini anladık, ne de tam anlamıyla yoğunlaşabildik ağrılarıma. Ağrıyor diye ben dokundurtmadım biraz da annemlere. 

Tatil Sonrası İçin Alınan Kararlar...

Dünden beri 7 madde üzerine ciddileşip yeni kararlar alıyorum. Biraz azar işittikten sonra ama bu sefer kesin kararlar olacak inşallah. Ağrıları geçirmenin çözümüne gerdirme egzersizleri verdi Özkan abi. Bir de soğuk uygulama... Birkaç egzersiz tavsiyesinde bulunup, "Bunları eksiksiz yaparsan düzeleceksin, inanıyorum. Ve yapacaksın da." dedi...


O 7 maddenin başında Solunum var, asla unutmamam ve bırakmamam gereken... Tüm bunları bastıra bastıra söyledi. Unutmamam gerek! Benim bu maddeleri  notlar şeklinde hazırlayıp odama, cüzdanıma ve çantama koyup göz önünde bulundurmam gerek. Eve gidince ilk iş bu olsun mesela. Şimdilik çantama notlar hazırlarım.


Güvendiğim birine görünüp aldığım tavsiyelerle, kararlılığımı ön planda tutup devam edeceğim yoluma inşallah. En baş madde solunumu unutmayacağım mesela. Aldığım kararların devamlılığını sürdürmeye uğraşacağım ve bu sefer bir alışkanlık haline getirene kadar, zaman zaman "Aman bugün de yapmayayım." demeyi göze almayacağım. 

İşte böyle, bu gece son gecemiz Kızkalesinde, yarın Taşucuna geçeceğiz. Sonraki günde Antalya'ya hayırlısıyla. Ve ben çoğunlukla her yolculuğa çıktığımızdaki gibi kararlar almaya devam ediyorum. Ve tabiiki uygulamaya... 

Şimdi yazıyorum buraya, çünkü ne zaman yazıya dökersem kendimi o şeye karşı daha çok sorumlu hissediyorum. Bu da ne demek oluyor, yazıya döktüysem bir kademe daha sorumluyum, Aileme, Özkan Abime, sevdiklerime ve kendime... Ve bu yazıyı okuyanlara... :)



Kötü Günler Geçecek... :))

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Bloğuma hoşgeldiniz. Yazımı okuduğunuz için teşekkür ederim.

İnşallah beni yorumlarınızdan mahrum bırakmazsınız... :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...