5 Mayıs 2023 Cuma

Nisan'a Selam, Mayıs'a Devam... - Mayıs 2023


Mayıs'a çok güzel başlangıç yaptık; çünkü farkettim uzun zamandan sonra en dolu geçen ayımı geride bıraktık. Her ne kadar içerisinde alerjik astım sıkıntısı yer alsa da, yarısı hastanelerde ve hastalıklarla geçse de; iki tane bayram, bolca uğraş ve de kabullenme vardı!


Mayıs'a bol su ve bayram haftasında ara verdiğim kakao içmelerimle başladım. Bu sıra çok susama gibi bir sorun yaşıyorum. Uzun uzun içmeyip, sonra birden su yüklüyorum vücuda. Bunun sebebi nedir dersek; biraz ihtiyaç duydukça su içmeye çalışın dediler; evet, vücudum ihtiyaç duydukça su içiyorum ama bu da sanki bir deve hörgücünü dolduruyor gibi hissettiriyor bana. :) 

Şaka bir yana, bilerek yapmıyorum bu susuz kalma mevzuunu. Dört beş gündür böyle denk geldi, gün ortasında su içemez ve akşam da suya doyamaz oldum. Annem babam bunun zararlı bir şey olduğunu söylese de, vücudum bu ara buna ihtiyaç duyuyor demek ki! Onun sözünü dinleyeceğim ben bu sıra.. Hadi hayırlısı diyelim... :) 

Mayıs ayına Nisan ayının sondan ikinci haftasında başladığım iki kitapla başladım; 

- Cadının Yüreği - Genevieve Gornıchec, 
- Madalyonun İçi - Gülseren Budayıcıoğlu.

İki kitap da çok akıcı ama astımın sıkıştırdığı uykusuz gecelerle geçen haftalardan sonra, son iki haftadır gece uykularıma kolayca geçiş yapabilir oldum. Bu sebeple geceleri çok okuyamadığım, gün içinde de az az okuyabildiğim için; elimde hala kitaplarım... 

Nisan güzel geçti, kendince bol etkinlikle... Mayıs'tan da Nisan'ı aratmayacak bir performans bekliyoruz şimdi, en hayırlısı ve en sağlıcakla dolusundan... :)


Dr. Clinic Bursa buluşmamız Mart ayında idi, fotoğraf araya karışmış ama hatırlatmak gerektiğinin bir işareti olabilir diyerek ses etmedim. (Araya karıştırma işlemini bilinçsiz yaptığım için aldırış etmedim yani.) Tekrar hatırlamamız gerektiğini düşündüğüm o yazımı buradan okuyabilirsiniz yeniden... :)

Nisan ayına her ne kadar tam bayram olmasa da, iki bayram sığdırdık. Biri milli biri dini... 23 Nisan da Ramazan bayramı da oldukça neşeli geçti. Oldukça diyorum, çünkü önceki Ramazan bayramında görmediğimiz kadar insanı görebildik en azından. Şükretmek lazım böylesine de. Ayrıca hüznü yeterince kabullendik, bence bir mutluluk molasını da haketmiştik! =) Nisan ayında farkettiğim bir mevzu da buydu; o kadar çok içselleştirmişiz ki, psikologların söylediğine göre bir yerden sonra vücutlarımız bunu benimsemiş. 

Her birimiz bayramı "tam bayram olmadığının bilincinde olduğumuzu belirtmek durumunda kalarak" geçirdik. Suçlu gibi... 3-4 kişiden sonra, bunu belirten belirtmeyen sosyal medyada hiç kimseye kızamadığımı farkettim ben de. İnsanız, hüzne de mola vermeye ihtiyacımız var. Deprem bölgesinde çocukların bayram günlerinde mutlu olduğu yüzlerinin ve arkalarında umutlu ailelerinin yüzlerini görmek nasıl rahatlattı beni! Böyle bir rahatlık istedim Allahımdan, ülkeme ve dünyama... 


Nisan ayında üç kitap okudum bitirdim; Londra'dan Sevgilerle - Sarah Jio, Zamanı Durdurmanın Yolları - Matt Haig, Derin Düşünceler: Ölüm - Kolektif Yayınları... İçlerinde en sevdiğim Londra'dan Sevgilerle kitabı oldu. Derin Düşünceler: Ölüm de farkındalık dolu, beni rahatlatan bir kitaptı ondan sonra. Ama Zamanı Durdurmanın Yolları, yazarın bir önceki kitabı "Gece Yarısı Kütüphanesi" kadar sevemedim... Bana zorlama geldi birçok yanıyla. Hikayenin havada kalan çok noktası vardı bence, bana bunu hissettirdi; Zamanı Durdurmanın Yolları kitabı... Ama şimdi elimde okuduğum her iki kitap da bu bahsettiklerim gibi değil. İkisi de birbirinden akıcı. En önce Cadının Yüreği bitecek galiba... :) 

Çok örgü ördüm, çok dizi izledim Nisan ayında ama izlediklerim sayesinde işlerimi de çabucak hallettim. Motivasyonum oldular resmen! :) Öyle ki Yabancı Damat dizisini bitirdim. Çok güzeldi. Zaten sevdiğim eski dizileri izlemesi benim için en keyiflisi... En son yabancı dizilerde listemden bir diziye başlayamadım. Şu sıra beni nedense hiçbiri sarmadı! Şu an "Aşk Denklemleri (The Love Equations)" dizisini izliyorum Youtube'dan. WeTv Turkish youtube kanalının dizileri güzel. Sanıyorum 1,5 ay önceydi, oradan bir diziyi daha bitirmiştim. Adı "Mutfakta Randevu" idi... O da çok güzeldi ve bu kanalı takip etmeme sebep ilk diziydi... Çin dizilerini sevmezdim ama bu kanalın seçtiği dizilerin bir kısmı bana hitap ediyor doğrusu. :))

Nisan ayının en doğru kararı, nihayet tripod alımımı gerçekleştirmemdi; ki bu süreci bloğumun instagram adresinde bu gönderimde paylaştım. İkinci seferde çok iyi şekilde doğru tripodumu buldum ki, kullanmaya da başladım. İlk videom da burada üstelik. :) Bu hafta ortasında tripodumla bir cesaretle ilk instagram canlı yayınımı da açtım, onu da buraya tıklayarak izleyebilirsiniz... :) 

Nisan ayındaki bir diğer değişiklik ve yenilik; Defnemizin Kreşe başlamış olmasıydı. Annemin Mart ayı sonunda teyzesini kaybetmemizden iki gün önce kreşe alıştırmaya başlamıştık. Sonra annem Ankara'ya gitti ve 1,5 hafta boyunca o dönene kadar alışmayı reddetti. Ne zaman annem döndü, Defnoşum üç günde alıştı kreşine ve uyum sağladı. Çok şükür Nisan ayının ikinci haftasının sonunda okula kabul ettiler. Artık en küçüğümüz de okullu, umarım tüm okul hayatı başarılarla ve mutlulukla dolu olur Defnoşumuzun... :)



Bir de Kağanımla, birçok çarşı gezme, birçok oyun oynama ve bir kere de film izleme fırsatı bulabildik... Artık dersleri kış vaktinde olduğu kadar sık değil, haftasonları bazen gelip bizde kalabiliyor böylece ve beraber haftasonlarımızda dışarı çıkmaları değerlendiriyoruz. Üstteki gökyüzü fotoğraflarımın birçoğunu dışarıda beraberken çektik, geri kalanı da hep hastane yollarında ve dönüşlerinde çektim. Nisan ayı beni bir tek bu astım açısından zorladı! Çünkü tam ay başında 1 hafta boyunca uykularımı düzenlemiştim; alerjim ortaya çıktı ve iki hafta boyunca düzenlenmiş uykumla, uyumak isterken uyuyamaz duruma düştüm. Öksürük krizleri ve geniz tıkanıklıklarım sebebiyle... :)


Tüm ay; örgülerim, satışlarım, dizi izlemelerim, astım sıkıntılarım ve de hedeflerime ulaşmalarımla çok şükür geçti gitti... Gelelim Mayıs ayına, Mayıs ayına çok başka hedeflerim var;

Uzun zamandır koymadığım bir hedef; Ay boyunca dil çalışmalarıma geri dönüp, İngilizce'den 100 adet yeni kelime öğrenmeyi hedefliyorum. İtalyanca'dan da en çok 50... Bu dil mevzuunu yeterince öteledim, Duolingo çalışmalarım harici..

Sonraki bir diğer hedefim; tripodumla videolarıma hız vereceğim kadar, tiktok ve de instagram canlı yayınlarıma ağırlık vermek olacak. Buna bu hafta başlamış olduğum ortada zaten! (:

Bir diğer hedefim de çokça umursamaz davrandığım defterlerimi kullanmaya devam etmek olacak, başlangıcım yarın. Buraya eklerim, başladım bildirimini. :)

Bir diğer ve son hedefim; 5 adet kitap okumak, 5 adet de film izlemek. Çünkü iyi besleniyorum buralardan, yazmada ise bu kadar zorlanmıyorum. 3 gündür cümlelerimi toparlamakta zorlanıyorum resmen. Durum işte bunlardan ibaret... Sırf bu sebeple geç kaldım bu yazımı yazmaya mesela. Toparlayamadım zira, aklımda sürekli "bu cümle olmadı, daha fazlası da vardı!" düşüncesi vardı!

Bir de bu aya yapabilirsem bir hedef daha ekledim, bu da gerçekleşince önümüzdeki ay size yazacağım. Ben kendime güveniyorum, umuyorum önümüzdeki aya "o son hedefimi de gerçekleştirdim!" diyerek başlarım ay başlangıcına. :) 

Hepinizi sevgiyle kucaklıyorum, bir sonraki yazımda görüşmek üzere; sevgimle sağlıcakla kalın... =)


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Bloğuma hoşgeldiniz. Yazımı okuduğunuz için teşekkür ederim.

İnşallah beni yorumlarınızdan mahrum bırakmazsınız... :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...