3 Kasım 2020 Salı

Gece Kuşu'ndan Notlar #8 - Mesele Ne?

 

Aylar oldu, Gece Kuşu olup burada yazmayalı; çünkü son 2 aydır uyku düzenimi toparladım ve bir şekilde uykularımı düzene soktum... :) Birkaç gündür aksayan uyku düzenime gelince de, bazen olmadı gereken cinsten gibi geliyor bazen de sorguluyorum "Mesele Ne?" diye... :)

*


Biten gün ile beraber yeni bir haftaya başladık ve yeni haftada derin bir mevzum var, en iyi olma meselesi. Bunun ile ilgili bir yazı yazıp içime dökmeyi düşünüyorum yine ama öncesinde bu gece yazdığım bu instagram gönderimi okuyabilir ve sizin yaklaşımınızı yorumlarda belirtebilir misiniz bana?

**

12 gün sonra Ekpss sınavımız var, bu konuda da çok uç noktalardayım. Gidip geliyor duyguların ve düşüncelerim. Misal olur da sınavı kazanır da atanırsam, engel durumumun gerektirdiği şartlara göre çalışamayacağım. Beni zorlayacak bu tarz mevzular sebepli de bu kadar çok durakladım çalışmalarımda. Özellikle matematikse konularına çok kafa yormadım... Bu konuda hiç pişman olacağımı düşünmüyorum. Olur da pişman olursam, dönüp bu yazıyı bulup sebeplerimi hatırlarım inşallah...

--

Siz hiç, size kolaylık sunulmayan taraf için çok da kendinizi yıpratmanızın gereği olduğunu düşündünüz mü? Ben düşünüyorum... Bedensel engelliyim, ama ev içinde tuvaletten salona salondan banyoya, salondan balkona, balkondan salona, salondan odama gibi seçenekler içerikli sırtta yürüyerek de olsa hareket kabiliyetim var. Şayet engelli personel olarak işe alınırsam, ne bu kabiliyetimi koruyabilecek imkanlarım olacak ne de kendimi yormadan çalışabileceğim bir ortam. 


Misal hiç düşündünüz ve mantıklı cevap bulabildiniz mi acaba şu soruya; bedensel engelli bir birey, neden herkes kadar iş mesaisi yapıyor gün içerisinde? Çoğumuzun engelli raporunda Ağır işlerde çalıştırılamaz ibaresi var ama bizler için tüm gün oturmak da bir ağır iş. Başkaları çıkıp 5 dakikalık mola kullanabilecekken, bizler destekçi birilerini bulamadığımız için bunu gerçekleştitemeyeğiz bile...


***

Evet, saçma gelebilir ama bunları düşünüyorum. İçinde yaşadığınız durumları sorar sorgularsınız zira ama biz engelliler gün içerisinde gideceğimiz misafirlik için bile "asansörleri girişten mi? , Evin girişi düz mü?" gibi sorular sormak zorunda kalıyoruz. Hayat adil değil, ama bu iş mevzusunda daha bir adaletsiz bana kalırsa...

Gerçekten merak ediyorum, beni ülkemde neden engelli çalışma hakları yok? Gerekli değil mi? Hayatın içinde yer almaya uğraştığımız için bu da en gereklisi. Bunu görmek zor mu ki?


****

Mesele ne, sorguluyorum bu gece! 

Çalışmak istiyorum ama bir o kadar da korkuyorum. Bunca sene, kendi durumuma dair şartları sağlayamıyor olduğum için bir işe sahip olamadım ve de sosyal hayatın içinde yer bulamadım. Ya şimdi değişen ne? Hala bir hak dosyası yok bizler için. İşte bu yüzden Ekpss çalışmak dahi saçma geliyor bazen. Ama elimden geleni yapmam ve pişmanlık yaşamamam gerek ya kanımca, uğraşmaya devam ediyorum. 

Bu meselem 13 güne biter. Hayırlı sonuçlara da bağlanır inşallah... :)

Gece Kuşu'ndan Sevgiler ve iyi geceler... 🙋 - Didem Köse...

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Bloğuma hoşgeldiniz. Yazımı okuduğunuz için teşekkür ederim.

İnşallah beni yorumlarınızdan mahrum bırakmazsınız... :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...