31 Aralık 2019 Salı

2019'da Okuduğum Kitaplar


2018'de 25 kitap okuma hedefimi tutturabildiğim ve de geçtiğim için, 2019 başlamadan önce çok kitap okumak üzere hedefimi yenilemiş ve "50 kitap okuyabilirim" demiştim. Amaç hedefe muhakkak ulaşmak değildi, amacım hep çok kitap okumaktı. 2 senede ulaştığım 2 senenin ardından diyorum ki, isteyince oluyormuş. Koyduğum temsili hedefler beni teşvik ediyor. Zira bu sene hedefime tamı tamına ulaşamadım ama çok yakınım. Bu sefer 2018'den de fazla kitap okudum ve bana kattıklarına minnettarım.

2019'u 44 kitap okumuş olarak bitiriyorum, 1000kitap.com sayesinde kaç sayfa okuduğumu da bilebiliyorum ayrıca; 11.000 sayfa okumuşum... Benim için yeterli ve memnun edici yani. Yeni listeler yenilendiği için o görüntüyü eski halinde bulamadım, ama profilime buradan ulaşabilirsiniz. :) Hadi 2019 bitmeden, kitaplardan bahsedelim biraz... 2020'de bol kitaplı, bol okumalı geçsin inşallah. Hedefim değişmedi, ulaşamadığım için; yine 50 kitap okumaya uğraşacağım. Hedefi geçebilirsem de ne mutlu bana...

2019'da Okuduğum Kitaplar


Bu sene toplu kitap alımlarını birkaç kez yaptım; Antalya'ya Kasım ayına kadar gitmeyince, Mero'mdan kitap almak da çok mümkün olmadı. Ama o Temmuz'da geldiğinde 3 kalın kitap getirdi, ben ondan önce bir kalın kitap aldım; derken yazın da kalın kitaplarımla oyalandım... :) Mart ayına dek elimdeki kitapları okudum, Bursa Kitap Fuarı'ndan sonra da Mayıs'a dek alışveriş yapmamıştım. Fuar da epey verimli idi ama diğer senelere göre durum değişiyor kitap satışlarında da; beni April yayınlarının fuarda olmayışı üzmüştü mesela... 

Derken Kasım'da senenin son kitap alışverişini yaptım. Elimdeki kitapları okumadan kitap almama kuralıma uydum da yeni kitaplar aldım. Kasım ayında son kitap alışverişimden sonra, Mero'mdan da aldığım kitaplarla 22 Kitap okumak için bekliyordu beni. Şayet hepsini bitirsem okuduklarım 50 kitaba ulaşıyordu. 

2020'ye elimde okuyacağım 10 kitabım varken giriyorum; bu bile çok ama çok iyi bir his benim için, zira hiç okumamaktan ve okuma alışkanlığıma zarar gelmesinden çok iyidir... :) 2019'da okuduğum kitaplar listesine geçelim, bu bilgilerden sonra da. Ben beraber okuyup beğendiğimiz kitaplar var mı merak ediyorum bu arada, dilerim bu yazımın altında yorumlarda buluşabiliriz. Sevgilerimle... :) 


1.) Sevdalinka - Ayşe Kulin (Everest Yayınları)
2.) Bana Aşkla Gel - Akif Bayrak (Yediveren Yayınları)
3.) Sırça Köşk - Sabahattin Ali (Yapı Kredi Yayınları)
4.) Sırça Fanus - Sylvia Plath (Kırmızı Kedi Yayınları) ; 2019'un çok merak ettiğim ancak bana çok karamsar geldiği gerekçesiyle hayal kırıklığına sahip hissettiren kitabı. Edebi eser yorumlayıcıları için başyapıt sayılsa da alanında, ben anlatım dilini dahi sevemedim kitabın. Şimdi itiraf edebilirim ki, beklentimin çok büyük olduğu bir kitaptı; belki de ondandır... 

5.) İçindeki Uyuyan Güzeli Uyandır - Alişan Kapaklıkaya (Akis Kitap)
6.) Peri Masalı - Pınar Aylin (Destek Yayınları)
7.) Kendi Seven Ağlamaz - Tuna Kiremitçi (Destek Yayınları)
8.) Sakıncalı Çökelek - Atilla Taş (KaraKarga Yayınları)
9.) Günübirlik Hayatlar - Irvin D. Yalom (Pegasus Yayınları)
10.) Şimdiki Zamanın Kusursuzluğu - Alison G. Bailey (Yabancı Yayınları) ; 2019'da beni en heyecanlandıran romantik edebiyat kitabı bu oldu. Elimden bir dakika bırakmak istemediğim ama bitmesini de istemediğim bir kitaptı. Sonuç olarak, kitaplığımda yerini aldı... :)

11.) Lanetli - K. A. Tucker (Yabancı Yayınları) ; Fantastik roman türünde en severek ve şaşırarak okurduğum kitapta "Lanetli" oldu. Aslında bir seri kitabı olduğunu, kitap elimde iken öğrendim. Devam edebilirim diye düşündüysem de, sonrasındaki alışverişlerimde henüz devam kitaplarını alamadım. Ama 2020'ye inşallah. Klasik vampir kitaplarından apayrı bir dünyası var. Alışılmışın dışında hayalgüçlerini okumak güzel tabi ki. :) 

12.) Kafes - Josh Malerman (İthaki Yayınları)
13.) Akıl Oyunları - Daniel Palmer
14.) Sen Ancak Sevdiğinsin - Serdar Özkan
15.) Başıbozuk Sevdalar - Canan Tan 
16.) Ermiş - Halil Cibran ; Edebiyat dalında en severek okuduğum kitap ise "Ermiş" oldu. Kişisel gelişim tarzında bir kitap diyebilirsiniz elinizde ama ondan da ötesinde bir öğütler kitabı. Halil Cibran ile tanışma kitabımız oldu, ama devamı gelir bundan sonra da. Zira bu kitabını başucu kitaplarım diyebileceğim kitaplarım arasına koydum, açıp açıp okumak için...

17.) Kış Nefesi - Rita Hunter
18.) Cingo - Şermin Yaşar
19.) Theta Healing Ritim - Vianna Stibal (Nemesis
20.) Cesur Yeni Dünya - Aldous Huxley


21.) Üç Kız Kardeş - İclal Aydın (Artemis Yayınları) ; Bu sene hep okumak istediğim ama bir türlü fırsat oluşturamadığım yazarları okumak vardı aklımda, İclal Aydın da onlardan biriydi; Şermin Yaşar da... Hani birilerini çok seversiniz ama eseriyle tanışmak bir korkutur sizi; çünkü beklentiniz olabilecekten de çoktur. İkisi de korktuğum gibi olmadı şükür ki! :)

22.) Zümrüt Şelaleleri - Kimberly Freeman (Arkadya Yayınları)
23.) Issız Kar Taneleri - Kimberly Freeman (Arkadya Yayınları); 2019'da en çok Arkadya Yayınları'nın kitaplarını okudum, Kimberley Freeman ise en çok okuduğum yazar idi. Kendisini bir önceki sene "Kor Adası" kitabıyla tanımıştım ama bu kitabıyla çok daha fazla sevdim. Kristin Hannah'tan sonra, en çok kitabını okumaya devam edeceğimiz yazarlardan biri olacak sanırım Meromla. İkimiz de aynı kitaplarını okuduk ve sıraya bir başka kitabı eklenir mi, 2020'de de göreceğiz... :)
24.) Esir Şarkılar Vadisi - Kimberly Freeman (Arkadya Yayınları)

25.) Ekim Yağmurları - Serdar Özkan (Artemis Yayınları)
26.) Gözlüklü Köpek - Muzaffer İzgü (Bilgi Yayınevi Çocuk Kitapları)

27.) Robin Hood - Howard Pyle (Aden Yayıncılık); Bu senenin okuyup da beğendiğim ilk çocuk kitabı olmuştu, bu yaşıma gelmiş olmama rağmen ilk defa okuyordum üstelik! Çocuk kitaplarına yeniden ısınmamı sağladı ama şimdilik İş Çocuk Klasikleri'ne takılmış durumdayım daha çok, malum yeğenime aldığımız son okuma kitapları o yayınevinin şimdilik. Onunla beraber çocuk kitaplarına dönüş yaptım ben de. Geç oldu ama güç olmadı yani.. ;)
28.) Gözyaşlarının Kalesi - Cathy Gohlke (Arkadya Yayınları)

29.) Kabuğunu Kıran İnci - Nadia Hashimi (Arkadya Yayınları) ; 2019 için okuduğum son Arkadya Yayınları kitabı idi ama en garibi idi aslında. Hani bilmediğiniz ama merak ettiğiniz bir coğrafyaya dair, aynı anda birçok bilgi çıkar ya karşınıza; bu kitabı okumadan bir hafta öncesinde "bacha posh" ile ilgili bir belgesel izleyip, ertesi haftaya bilmeden bu kitabı almıştım. Bazen bir şeyleri sadece öğretiyor hayat size, tesadüf değil işleyiş gibi resmen... :)

30.) Geçmişe Yolculuk - Stefan Zweig (Türkiye İş Bankası Yayınları)
31.) Çocuklar İçin Nasreddin Hoca Fıkraları - Kısaltılmış Metin - Derleyen: Memet Fuat (Türkiye İş Bankası Kültür Yayınları- İş Çocuk Klasikleri)

32.) İnsan Neyle Yaşar? - L.N. Tolstoy (Türkiye İş Bankası Kültür Yayınları -  İş Çocuk Klasikleri); Tolstoy kitapları ile tanışma kitabım, İş Çocuk Klasiklerini sevmeme sebep olan kitap da aynı zamanda. Ne yapsam, tüm seriyi bitirmeye mi uğraşsam 2020'de? (: Gerçekten abartmıyorum, bir çocuk kitabını okumak uzun zaman sonra benim için de eğlenceli hale geldi diye mutlu etti bu yayınevi beni...

33.) Gulliver'in Gezileri - Jonathan Swift (Türkiye İş Bankası Kültür Yayınları - İş Çocuk Klasikleri)
34.) Kayıp Dünya - Arthur Conan Doyle (Türkiye İş Bankası Kültür Yayınları - İş Çocuk Klasikleri)



35.) İki Yeşil Susamuru - Buket Uzuner (Everest Yayınları)
36.) Leydi Susan - Jane Austen (Kanon Kitap)
37.) Oliver Twist - Charles Dickens (Türkiye İş Bankası Kültür Yayınları - İş Çocuk Klasikleri)

38.) İncir Kuşları - Sinan Akyüz (Alfa Yayınları) ; Çok yazar ile tanıştım 2019'da ama en garibi de Sinan Akyüz'ün bu kitabı oldu benim için. Sene başında Sevdalinka kitabını okuduğumda, karmaşık gelen Bosnalı müslümanlar ve Sırplar meselesini; İncir Kuşları kitabında okuduğumda kavradım ve bir o kadar da sarsıldım. Bilhassa uzak durmaya çalışsam da birinci ve ikinci dünya savaşı hikayeleri anlatan kitaplardan, az biraz daha dikkat etmem lazım. Bu birkaç senedir çok bu tarz kitap okumaya başladım ve bir süre sonra karışmaya başladı bende bir şeyler. Benim için bu alanda en iyi anlatan iki kitap var şimdi; ilki Bülbül (Kristin Hannah), ikincisi de İncir Kuşları... Dilerim yenisi eklenmez, o dehşet zamanları anlatan bu iki kitap çok etkiledi çünkü beni.



39.) Başucu Yalnızlığım - Mehmet Ali Kılınç (Destek Yayınları)

40.) Küçük Deniz Kızı - Hans Christian Andersen (Türkiye İş Bankası Kültür Yayınları - İş Çocuk Klasikleri); Senenin son beğendiğim çocuk kitabına gelirsek, ciddi anlamda en güzel "Küçük Deniz Kızı" hikayesi. Zira bu hikayeye takılmış durumdayım, birden fazla değişik sonu var ve hepsi birbirinden kötüydü bunca zaman okuduklarımda. Ama bu, ilk mutlu ve güzel son! Mantıklı ve güzel sonu ile, en sevdiğim çocuk kitabıdır kendisi; yayınevi farkıyla... =)

41.) Güneşi Paylaşalım - Ayten Gezer (Alp Yayınları)
42.) Yeniden Doğmak - Ayten Gezer (Alp Yayınları)
43.) Moby Dick - Herman Melville (Türkiye İş Bankası Kültür Yayınları - İş Çocuk Klasikleri)
44.) Bambi - Felix Salten (Türkiye İş Bankası Kültür Yayınları - İş Çocuk Klasikleri) ; ve Bambi son kitabım oldu 2019'da okuduğum. Beğenerek okudum ve mutlu da oldum korktuğum gibi bir hikaye çıkmadığı için... :) 

2019'da daha çok hikaye kitabı, daha çok yeni yazar ve böylece daha çok kitap okumaya uğraştım. Bence başarılı da oldum. Yaklaşık 10 kitabımla yeni yazar tanıdım, kendimce okumaya ara vermemeye gayret ettim. Sonuç bence mutluluk verici.. 

2020 de çok okumalı, çok kitaplı ve bol sohbetli bir yıl olsun. Mutlu sağlıklı nice yıllara... Sevgilerimle... =)

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Bloğuma hoşgeldiniz. Yazımı okuduğunuz için teşekkür ederim.

İnşallah beni yorumlarınızdan mahrum bırakmazsınız... :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...