24 Nisan 2019 Çarşamba

Gemlik'te Coşkulu 23 Nisan - 23.04.2019


23 Nisan haftasındayız, coşkulu bir kutlamayı bu seneki 23 Nisan'da yapabileceğimizi umuyor ve bekliyordum ama bu kadarını da beklemiyormuşum meğer... :) Dünü anlatmaya geldim ama öncelikle demek istiyorum ki; nice bayramlarımız olsun coşkuyla kutlayabileceğimiz ve ayrıcalık olmadan tüm insanımızın bu güzelliklere sahip olabileceği ortamda. Hakediyoruz çünkü! (:


Dün dedim ki; "Bugün 23 Nisan, neşe doluyor insan ve Gemlik'te de coşkuyla kutlayabiliyormuş insan!" Gerçekten böyle oldu, 10 seneden sonra ilk coşkulu bayramımızı kutladık Gemlik'te... :) 10 sene öncesinde zaten bayramlarımızda yürüyüşler gerçekleştiriyorduk ve stadları dolduruyorduk ama düne kadar böylesi coşkuyu ne fotoğraflarda ne de gerçekte görmemiştim Gemlik'te daha sonra. Yurdun çoğu kesiminde milli bayramımızı coşkuyla kutlayabiliyor olduğumuzu görmek, hem umut verici hem de hayli gururla duygulandırıcı bir durumdu dün sabah haberlerini ve öğle arası haberlerini izlediğimizde bizim için... Sonra öğlen vakti geldi çattı, ailecek kahvaltımızı yaptıktan ve ne yazık ki bayram yürüyüşünü kaçırdıktan sonrası idi; hazırlandık ve Gemlik meydanına indik ailecek sonrasında...

Önceki geceden Kağanım bizde kalmıştı ve biz teyze-yeğen pijama partimiz ile bir ön kutlama da yapmıştık; patlamış mısır ve sütlerimiz eşliğinde, animasyon film izleyerek (Zootropolis-2016)... :) O paylaşımım buradaki instagram paylaşımımda... 

Dün sabah bana ne dedi biliyor musunuz; -Teyzecim ne güzeldi pijama partimiz değil mi? Bir daha yapalım mı öyle pijama partisi?"Bu beni öyle mutlu etti ki, daha ne partiler yapacağız kuzum seninle, dedim. Elbette daha neler neler yapacağız zamanlar... Yani zamanı geldikçe çoğu alanda büyüyoruz artık biz..." =) 




Artık hem uzun animasyon filmlerini izleyebilir oldu yeğenim, hem de milli değerlerimizin farkına vardı bu sene. Dünkü etkinlikler için öylesi hevesli idi ki! :)

Ben Gemlik Belediye başkanımız Mehmet Uğur Sertaslan'a ve belediye çalışanlarına, dünkü etkinliklerin ve kutlamaların coşkulu olmasına katkı sağlayan her bir emekçiye teşekkür ederim... Milli değerlerimiz çok önemli; kötü günde bir arada olabildiğimiz gibi, milli bayramlarımızda da bir araya gelebilmemiz çok değerli...


Biz dün en çok ablamla "coşkuyu" hissettik içimizde, güne ülke çapında kutlanabilen bayramlarımıza duygulanmalarımızla başladık ve sonrasında da Gemlik Meydanına inip o etkinlik coşkusunu yakaladığımızda; içimizdeki milli değerler kabardıkça kabardı iyice, küçüklüğümüzdeki bayram coşkusunu yakaladık nihayetinde yeniden... :)

Çünkü 23 Nisan kutlu mutlu oldu dün Gemlik'te... Meydana girmeden her yerin bayraklarımızla dolu olduğunu görmek, o coşkuyu her kesimde görebilmek mutlu eden ilk şeylerdi bizler için... Sonra her yan etkinlik dolu idi, 10'dan fazla etkinlik atölyesi ile dolu idi meydanımız. Çadırların altında, birkaçının okulların da girişimi olduğunu gördüğümüz etkinliklerdi bunlar; Bez bebek yapımı atölyesi, ahşap kukla yapımı atölyesi, kodlama atölyeleri, işaret dili atölyesi, yüz boyama atölyesi, balon yapma sanatı, karikatürist, zeka oyunları atölyesi...

Öte yandan, sahnede etkinlikler geleneksel çocuk oyunları oynanarak sürüyordu. Biz meydanda iken bir 15 dakika kadar ara verildi sadece, onun haricinde etkinlikler hep devam ediyordu. Meydanın bir diğer köşesinde de 3 adet şişme oyun alanı bulunuyordu ayrıca, çocuklar için etkinlik gibi etkinliklerle doluydu yani dün Gemlik meydanı! :) Gemlik'te çocuk bayramı kutladık ki, gönüllere şenlik oldu valla...



Meydan o kadar kalabalık ve o kadar amacına yönelikti ki sonra, "Demek ki bizim ilçemizde de yapılabiliyormuş!" dedirtti. Gemlik Belediye Başkanımız, Mehmet Uğur Sertaslan ve ekibi ile de karşılaştık sonra, Kağanı atlıkarıncaya bindirdikten sonrası idi. Eniştem aradı; Uğur bey burada, dedi ve Geleneksel Çocuk Oyunları çadırına gittik. Seçimden sonra hayırlı olsun demek için aramış ama ne yazık ki ulaşamamıştık... Meydanda karşılaşmak kısmet olduğunda, çocuklarla ilgileniyordu. Çevresindeki çocuklarla ilgilenmesini izledik bir süre ablamla beraber ve mutlu olduk ilgili sevgili tavırları karşısında. Bir başkanın halkla beraber olması, ne kadar büyük olursa olsun, her birimiz için çok önemli olmalı ki; bizim için böyle... 

Samimi bir şekilde bizi görünce karşıladı sonra, tam bu anda annemle babam da yetişti yanımıza; "Çok duygulandığımızı ve çok gururlandığımızı belirttiğimizde", "İnanır mısınız ben de çok ağladım bu bayram, bu geri dönüşleri ve katılımları görmek çok mutlu etti beni." dedi... :) Dilerim Allah yollarını açık etsin ve gerçekten halka hizmet edebilen insanlar belediyelerimizi ve bakanlıklarımızı yönetsin! Nice bayramlar görebilelim böyle, bitmesin tükenmesin coşkularımız! Amin...


Saat 13.00'dan 16.15'e kadar meydanda idik; Kağanım birçok etkinliğe heveslense de, o kadar kalabalıktı ki standlar birçok kez sıradan ayrıldı sabredemediği sebeple... :) 

Meydana ilk gittiğimizde yüz boyama atölyesinde ve de pamuk şeker standında beklemeye sonuna dek sabretti ilk önce, atlıkarınca sırası epey azdı ablamlar pazara gitmeden öncesinde bir de; onu da kaçırmadık... Sonra ablamlar pazara gittikten sonra, babam Kağan ve ben beraberdik alanda. Önce balon standındaki kuyrukta bekledi ve balonlarını aldı, son olarak da dedesiyle beraber bez bebek yapımı kuyruğunda sırasını bekledi ise de sıra o kadar yavaş ilerliyordu ki; ben dayanamayıp sahile gittim biraz turlamaya ve geri döndüğüm sırada sıradan ayrılma kararını verdiğini öğrendim Kağanımın. (:

Aslında galiba yaşına göre iyi bile sabretti yeğenim, diyorum şimdi. Benim için dünkü coşkusunu, ara sıra huysuzluk etmesine rağmen kuyrukta beklemeye gayret etmelerini ve de marşlarımıza can-ı gönülden eşlik etmeye başladığını gördüğüm anlarda hep büyüyor olduğunu gördüm yeğenimin... :) Üstteki atlıkarıncadaki neşesi hep baki olsun ve dilerim tüm çocuklar bizim dünkü 23 Nisan'daki Gemlik meydanımız gibi, bayramlarını da çocukluklarını da şenlik tadında geçirsinler ilelebet! (:


Gelelim dünün bir diğer konusuna; dün gerçekten dolu dolu bir gündü, akşamını annemin doğum günü olması sebebiyle ne zamandır gitmek istediğimiz Sezgin Izgara'da sürpriz akşam yemeği yedirerek ve ablamlara gelip çay eşliğinde pastasını keserek sonlandırdık... :)

Annem her 23 Nisan'da ikinci çocuğu bizim ailenin ve bir kez daha doğum gününü daha coşkulu kutlamak nasip oldu şükür; yine Kağanımla beraber üfledi pastasını; Kağanım bir kez daha fırsat vermedi, coşkusuna sağlık! Annemin sevdiği pasta alındı ama bu sefer.. Ve "iyi ki" dedik yine, iyi ki bizim annemizsin ve nice sağlıklı ve mutlu yaşların olsun annecim... ((: 

Her çocuk senden rol çalıyor doğum gününde maalesef ama senin doğum günün bizim için her gün aslında annem. :) Anneler bir evin çocuklarına göre esas güneştir, sen de benim için ve bizim için öylesin annecim. Hayatıma güneş gibi her sabah doğduğun ve benim annem olduğun için minnettarım... Ailemizi oluşturan her birey adına da, seni daha daha çok seviyorum. İyi ki doğdun, iyi ki varız... Kimse alınıp darılmasın, anne başka bir şey ve baba da öyle tabi... :) 

Kısacası çok seviyorum ailemi, hiçbirini ayırt edemiyorum aslında ve dün yine benim için çok güzel çok dolu bir gündü işte şükür ki! Dilerim nice böyle dolu günler yaşarız, mutlulukla ve sağlıkla. Allahım hem ailemizde hem de ülkemizde birlik ve beraberliğimizi bozmasın, eğlenceli zamanlarımızı daim eylesin... 


Dün akşam Gemlik Meydanındaki etkinlikler, gündüz etkinlikleri 19.00'da bittikten bir saat sonra devam etti aslında, Sunay Akın söyleşisi (20.00) ve de Livaneli Çocuk Korosu (21.00)'nun konserleri ile... Ama hem benim dünkü kadar dışarıda olmaya alışık olmadığımdan sebep yorulduğum için, hem de ertesi gün okulu olduğu için yeğenimin de o saatlerde uyuyor olması gerektiğinden katılamadık akşamki etkinliklere... Ama dilerim 19 Mayıs ve 30 Ağustos bayramlarında konserlerimiz olur da onlar da yer alırız bu sefer, hem havalar da sıcak olur da ben daha dinç şekilde meydanda olurum diye umuyorum. :)


 Nice bayram tadında günlere ulaşalım, her günümüz böyle neşeyle dolsun artık inşallah... 


Okuduğunuz için teşekkürlerim ve de sevgilerimle... (:

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Bloğuma hoşgeldiniz. Yazımı okuduğunuz için teşekkür ederim.

İnşallah beni yorumlarınızdan mahrum bırakmazsınız... :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...