29 Ağustos 2018 Çarşamba

Pembe Angora İpli Örgü Bluzum - El Emeğim 2018


*Bu bir örgü anlatımı yazısıdır! :)) Daha 2018 Sonbaharı başlamadan, ilk örgümü bitirmiş ve de anlatımını yazmak üzere bloğuma gelmiş durumdayım...

Ön tarafını 111 ilmek ile başlayıp Haroşa lastiğini ördükten sonra, kışın yarım bıraktığım üzere; Temmuz'un 22'sinde elime tekrar alıp da örmeye tam karar devam ettiğim Angora ipli örgü bluzumu, geçtiğimiz haftalarda örmeyi bitirdim. Hazır annemin teyzesi Ayşe teyzem de burada idi ve dikimini de ona bırakmıştım ve o da gönderdiğim iki parça örgümü 17 Ağustos 2018 günü dikip göndermişti bana...

Diyeceğim o ki; biraz yardım alarak, büyük ölçüde kolaya kaçarak da olsa olabildiğince tek başıma bir bluzu örebiliyor olduğumu da gördüm. Bir tek ölçüm konusunda zorlanıyorum, onu da sağolsun annemler yardım ediyor yine; derken bir zorluğun daha altından kalktım diyebilirim. Benim de kendime ördüğüm üzere, giyinmek için Eylül ayını beklediğim bir bluzum var şimdi! =)



İnsanın kendi giyeceği şeyi veya kullanacağı şeyi kendisinin üretmesi kesinlikle çok güzel hislerden biri... Bu ipleri birkaç sene önce Hüsniye teyzem almıştı, 2015 veya 2016 senesi idi... Hüsniye teyze dediğim, annemle babamın evliliklerinin ilk senelerinde Ankara'da kirada oturdukları ev sahiplerinin kızı. Araya zaman zaman seneler veya mesafeler de girmiş olsa, biz hala ailecek görüşüyor ve konuşuyoruz. Ama onlar bize geliyor, ama biz onlara gidiyoruz fırsat buldukça. Hüsniye teyzem ve Hüseyin amcamla mesafeler sebebiyle daha 3-4 senedir karşılıklı tanışıyorsam da, adlarını küçüklüğümden beri duyar bilirdim. Artık son 4-5 senedir görüşüyoruz da şükür...

Geçtiğimiz senelerde, Hüsniye teyzem Ankara'dan Bursa'ya bizi ziyarete geldiğinde, buradan gitmeden önce bana bu 5'li Angora iplerini almıştı. "Örgü örmeyi de seviyorsun, ipleri benden örmesi senden. Ör kendine bir şey ve kullan, benden sana hatıra olsun." demişti. :) Hiç öremeyeceğimi, üstelik o ipleri başkasına verebileceğimi düşünürken; bu kış "Neden yahu? Örerim de kullanırım da!" dedim. 

İpin ince ve de tüylü olduğunu hesaba katmadım. Yapmayı istediğim bluz modeli, önü düz ama kenarlarında delikli bir modeli olan örgü bir bluzdu. İnternette "krem ajurlu düz düşük kollu örgü bluz" diye geçiyordu. Google Görseller'de sadece bir sitede resmi ve adı böyle geçiyor, burada da görebileceğiniz üzere. Ben o modeli çıkartabilmek için herkese sordum ama bir türlü çıkarttıramadım yakınımdakilere. Sonra Saniye kivramlar geldi yazın ve modeli çıkarttı çıkartmasına da, benim pembe ipim bir türlü göstermedi o modeli. Her ip her modeli taşıyamıyormuş, bunu bir kez daha anladım böylece... 

Sonra başka modeller aradık; hazır sınavlarımı bitirmişken, ben bu örgüyü elime alacağım ve bitireceğim, dedim. Ne model aradı isek olmadı. Sonra "ben kendim model uydururum o zaman!" dedim, "Ajur olmaz da, o delikli yerlere kesme şeker koyarım yine de o model yaparım bluzumu!" dedim... :)

İp çok ince olduğu için, önce yumakların her birini sardım ve toplar elde ettim. Sonrasında da çift ip şeklinde örgüme başladım...

Ve Yaptım...



Ben 110 ilmek başlayacakken, bir ilmek fazla atıp 111 ilmek başladığım örgümü; 6 sıra haroşa ördükten sonra kenarlara 30'ar ilmeklik örnek düşecek ve ortada 51 ilmek düz örgü kalacak şekilde bir model kurdum. Model şöyle idi;

8 kenar ilmeği haroşa + 20 ilmek kesme şekeri (4 adet 5li kesme şeker için) + 2 haroşa
ortası 51 düz
sonra tekrar 8 kenar ilmeği haroşa + 20 ilmek kesme şekeri + 2 haroşa

Yaka kısmına gelene dek bunu ördüm, önde ve arkada olmak üzere. En basit örgüyü bilen kişilerin yapabileceği cinsten bir model bu bence. Benim ilk örmeyi istediğim bluzu görmek isterseniz diye, pinterestime attım ekran görüntüsü aldığım örnek resmi; buradan ulaşabilirsiniz... 

Düşük kol istiyordum ben de, istediğim modelde olduğu gibi; düşük kol için kol kesimi yapılmadığını da öğrendim. İstenilirse koltuk altı kısmında, artırma bile yapılabilinirmiş. Ben kolsuz bir bluz istediğimden ötürü, bunu tercih etmedim... Yuvarlak oyuk değil, kare yaka yaptım boynum için. Bunun için de, yine yaka kısmında haroşa ördüm. 

Yaka yapma kısmına geldiğimde;

Düz 51 ilmek'i, birkaç sıra boyunca haroşa ördüm önce. Yeterli gördüğüm yerde, 51 ilmek'i 6+6 kenarlarına haroşa olması için ayırıp, 39 ilmek'i kestim. Böylece kare yaka ortaya çıkmıştı...

Sonra her ne kadar, bir ip daha takıp sağ ve sol omuza dek, haroşa yaka kenarlarımla beraber omuzlarımın ikisini de tek bir şişte örebileceğimi söyleseler de; ben ayrı ayrı sağ ve sol omza dek geri kalan modelleri örmeyi sürdürdüm. :)

Modelimin arkasına gelince;


Alt bölümünün haroşası ve kenarların 6'şar ilmek haroşası dışında; düz örgü ile ördüm bluzumun arka kısmını... Bir tek boyun kesimi arka tarafta biraz daha yukarıda olması gereken kısımmış, benim için boynumun biraz altı yeterli idi, oraya gelince yine öndeki gibi bir kare yaka kesimi yaptım, sağ ve sol omuzlara kadar ön tarafın boyuna gelene dek de ördüm bitirdim... :) 


Velhasıl; daha önce bir küçük yelek örmüştüm kendime, gri idi rengi. Ama bu ilk defa bu kadar az yardımla ördüğüm, kendi emeğimin bol olduğu bir beden kıyafeti oldu bu bluz benim için. Bere, atkı, şal ve eldiven örmede kendimi aşmıştım zaten. Bu kış kendime bir kazak ve yelek de örmek üzere, büyük örgülere girişmeyi çok istiyorum! Bu başlangıç olsun dedim. Her ne kadar kol kesmesinden korksam da, bence ben o büyük örgüleri de başarabilirim. En fazla ör-sök yaparım ama nihayetinde bunu da öğrenirim... :D


Son resmime aldanmamamanızı rica ederim, üstümde kısa tişört ile ve otururken böyle görünmesinin yaz mevsiminde normal olduğunu belirteyim. Bence çok güzel oldu, üstüme ne çok oturdu ne de bol. Ben zaten sıkmamasını istiyordum ve başardım. Şimdi Eylül ayı gelsin bakalım, altına bir beyaz bluz giyinip nasılmış göreceğiz. Bence koltuk üzerinde bile olsa fena durmuyor şimdi, siz ne dersiniz??? :)

Çok acemice de olsa, örerek deneyimlediğim Pembe Angora ipli bluzumu sizlere anlatmak istedim. Olur ya, benim gibi acemi ve cesaret etmekte geç kaldığını düşünenler de cesaret eder... Kendi kıyafetini üretmek çok güzel, dilerim daha nicelerine olur da; her kış kendime en az bir kazak olmak üzere örme faaliyetine tam geçiş de yaparım! :D 


Okuduğunuz için ve benim deneyimlerime ortak olduğunuz için teşekkürlerimle. Tükettiğimizden çok ürettiğimiz bir dünyaya, sevgilerimle... (:

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Bloğuma hoşgeldiniz. Yazımı okuduğunuz için teşekkür ederim.

İnşallah beni yorumlarınızdan mahrum bırakmazsınız... :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...