8 Ağustos 2015 Cumartesi

Kendime Notlar Alırım Ben - (Şubat-Haziran 2015)

Bugün kendime aldığım notları paylaşmak istiyorum, bugünün günbatımı fotoğrafı üstünde yazmaya başlayarak... :) Bugün de böyle, ben kendime çok notlar alanlardanım. Bu da Şubat ve Haziran aylarında aldığım notlarımdan oluşan bir yazı olacak. Bu benim hayatım ve hayatımın notları işte. Ya siz, kendinize notlar alır mısınız? 

Yazıya tam anlamıyla geçmeden önce, uzun bir yazı oldu biraz. Normal ben yani, uzun uzadıya yazmadan olmuyor işte. Kısa yazmayı çoğunlukla beceremiyorum, uzun uzun yazmak tam benlik. Affola bu sebeple, iyi okumalar.. :)


Bu yaşıma kadar; aklıma, kalbime, kağıtlarıma, defterlerime notlar aldım durdum. Bunların bir kısmı beğendiğim notlara, bir kısmı kendime dair kararlarıma ve diğer kısmı da benim yazdıklarıma ait oldu... Karar almadığım zamanı bilmiyorum, küçükken de alırdım. Bir gün o bir gün bu... Bir karar aldım dediğim zaman, bazen "yine mi?" derdi annemler. Son zamanlarda bunu duymuyorum diyemem, hala bir karar aldığım zaman aynı cümleyi duyarım "Yine mi, bu sefer nedir kararın?" Bence bu güzel bir şey. ;) Ama sanırım aldığım büyük kararlardan gerçekleştirdiklerim sınırlı sayıda bu sıra...

Vazgeçemedim yine kararlar almaktan, sadece gerçekleştirdiklerim azaldı bu aralar... Mesela zayıflamak için bir şeyler yapma kararı aldım, gerçekleştirmeye devam ediyorum. Sağlığım için düzenli egzersiz kararı aldım, gerçekleştirmeyi sürdürüyorum. Bunlar haricinde, ufak gibi görünen birçok karar daha aldım. Ama öyle bir yere saklamışım ki bilgisayarımda, o zamandan beri kayıplardaydı. Aklımda kalan birkaçını gerçekleştirmeye devam ettiysem de, cidden unutmuşum geri kalanını. Bulduğum gün dayanamadım, içimde gerçekleştirmeyi istediğim diğer kararlarım ve maddelerimi de ekledim. Sonucunda bu yazı çıktı işte karşıma... :)


Kendime dair notlar almıştım 16 Şubat 2015'te, bilgisayarıma okuduğum bir makale doğrultusunda aldığım notlar ve kararlardı bunlar... Bir ara kaybettiğim bir dosyaydı bu dosya bilgisayarımda. Bulduğumda bu notları eklemek istediğim bir yer de bloğumdu. Üstteki resim ise, 02 Şubat 2015'ten... Direk konuya geçiyorum, planlarıma ve açıklamalarına... 

İyilik Meditasyonu yapmak; önemliymiş. Kendini iyi düşünerek motive etmek ve bunu gün içinde bir alışkanlık haline getirmek, kavuşmak istediğimiz hayallere kavuşmamıza ve zorluklarla başa çıkmak konusunda bize yardımcı oluyormuş. Bunun meditasyonu olduğunu biliyordum ve uzun zamandır hayatıma uyguluyorum. Yatağımda, kendime odaklandığım bir noktada, yalnız kaldığımda ve kalabalıklar arasında da olsa kendimi dinleyebildiğim ve dinlemek istediğim her yerde... Bu olmalıymış, bunu daha da çok alışkanlık edinmek istiyordum, bu 6 ayda bunu başardığımı düşünüyorum... :)

Ben ne istiyorum sorusunu sor; birkaç yıldır kendime daha çok sorduğum bir soru bu. Ben ne istiyorum sorusunu cevaplamam gerekirse; sağlığıma kavuşmak, ailem ve sevdiklerimle beraber mutlu bir hayat sürmeye devam etmek ve hayallerime kavuşmak... Hele ki, kitap çıkarma hayalime... :)

Vücudunu fırçalamaya veya masaj yapmaya devam et her gün; kaç zamandır yapmaya çalışıp da yapamadığım bir kararım. Cilde de, kan dolaşımına da epey faydasının olduğu söyleniyor. Belli mi olur belki bu yaz bitmeden gerçekleştiririm bunu da...

Kahve iç; Kahvesiz olur mu, kahve sever olduğumu bilmeyen var mıdır acaba? Bilmeyen varsa da bu yazıma alabilirim...

Kafeinsiz kahve iç; hiç denemedim ama çok merak ediyorum...

Egzersize devam; çok şükür devam ediyorum... Bir an bıraktığım olmuştu bu sonbaharda. Sonra geri döndüm, tam gaz. İlerlemeler kaydediyoruz bu sıralar yine; hem Tamara ablam ile, hem de Yalova'da Ali abi ile. İnşallah böyle sürer de gider... :)

Kulaklıkta müziğin sesini %60’da tut; bunun faydasını bilmiyordum. Ama tam ses bildiğimiz %100'ü kulaklıkta kullanmak, epey zararlıymış aslında kulağımızın sağlığı için. Şubat'tan beri buna da dikkat ediyorum. Bazen az duyuyor bile olsam, odaklanmaya ve duymaya çalışıyorum, yine de açmıyorum. Tabii bazen bu durumdan vazgeçtiğim de oluyor, müziklere çok odaklandığım zaman. Odaklanmam gerektiğinde, ama kendimi düşüncelerime bırakamadığım vakit...

Smoothie tarifleri al ve dene; hala deneyemedim. Ama sağlıklı beslendiğimi düşündüğümden sanırım, buna gerek duymuyor oluşum...

Nefes alma egzersizleri yapmayı unutma; biraz ihmalkarlık, biraz unutkanlık; bazen unutabiliyordum ve hala unuttuğum olabiliyor. Aklıma getirebilecek şeyler yapıyorum. Bazen de vücudum bunu bana hatırlatıyor, azıcık nefes darlığı ile. Ama eskisi kadar unutmuyorum şu 1 aya yakın zamandır. Baya baya düzeltmişim kendimi ama, aferin bana...

Kendi kendine dans etmek istediğinde, oturduğun yerde bile olsa dans etmeye çalış; ilk atak geçirdiğim zamanlardan sonra daha çok oturmaya başladığım zamanlardan bu yana, en çok özlediğim şey buydu sanırım; tek başıma da olsa doğaçlama dans edişlerim. Vücuda da, bünyeye de öylesine iyi geliyor ki. Hala da geleceğini biliyordum o zamanlar. Uygulamalarım sürüyor; bazen şarkılar söyleyerek bazen de feci dans figürleri uygulayarak devam ediyor girişimlerim. <3

Su içmeyi unutma; su içmeyi unuttuğumuz birçok zaman olmuştur. Benim yoğun zamanlarımda olduğu kadar, kışın da unuttuğum zamanlarım sık sık oluyordu. Allahtan vücudum tepki veriyor hep ama, etkisi zor geçiyor tabii. Susuzluk en büyük zorluklardan biri. Su içmeyi unutmuyorum artık, topluca unutmamalıyız da. Su her şey demek...



10.06.2015; Üstteki resim de aynı tarihte tarafımdan çekildi. Ve bu resim altında da 10 Haziran 2015'te aldığım kararlar... :)

Her gece yatmadan şükrettiğin 3 şeyi yaz; kimi zaman gerçekleştirdiğim, çoğu zaman da gerçekleştirmeyi yazmaktan çok aklımdan geçirmekle yetindiğim. Üşengeçlik başa bela, yatmadan önce bir kenara bile olsa not etmeli oysa. Hayallerimiz ve ideallerimiz için epey faydalı olduğu söyleniyor...

Gününüzü meditasyon ile bitirin, güne olumlu düşüncelerle başlayın. En azından düşünce gücüyle kendinle konuş; Bunlar yapmaktan vazgeçemediğim şeyler, düşünce gücü her şey demek. Tek bir düşüncenin istedikçe yapamayacağı şeyin olmadığını düşünenlerdenim bende. Yeter ki, istikrar ve çabanız daim olsun...

Yatağa yatmadan önce dış dünya ile bağlantını koparma işlemini, haftada 3'den fazla yap; Nerede o dünya? Ben hala bunu haftada 3 kere yapmayı başarabilmiş değilim. Haftada 2 kere yapabildiğimde, aferin diyorum kendime. Gerçi bu sıralar biraz biraz uyguluyorum, bu sözümü tutuyorum. Ama yatakta bile yapmak istediğim şey, hep okumak. En azından gün içinde okuyamıyorsam, yatakta blog yazıları veya hikaye bölümleri okuyorum Wattpad'den. İyi görünen kötü alışkanlık benimkisi belli ki... Öyle mi ki? Sizde bu durum nasıl acaba? Yalnız değilimdir herhalde...

Çantanda nane şekeri bulundur. Yersiz sindirim sorunlarında hafif sersemlikten kurtaran yardımcın olabilirmiş; Tamamen aklımdan çıkmış, bunu da gerçekleştiremedim. Özellikle yolculuklarda gerçekleşen mide sorunlarım başımın belası. Sırf bu sebeple, yolculukta neyin dokunacağını bilemediğimden, bazen yemem bazen de midemi boş tutmamak adına yerim bir şeyler. Ama bu durum, aç karnına mı tok karnına mı olur kesinliğini kurabilmiş değiliz hala. Safradan oluşan bir problem benimkisi, kafasına göre, bazen fiziksel bazen de psikolojik durumlar karşısında tepki veriyor. Çok enteresan. :)


Ben dediğim gibi çok karar veren, çoğunu da gerçekleştirmek için uğraşıp hayatım adına düzenlemeler ve öğrenmeler eklemeyi seven biriyim. Dediğim gibi, bu benim hayat günlüğüm. Ben sağlıklı yaşamak istedikten sonra ve çabaladıktan sonra, güzel kararlar alıp uygulamak da mümkünmüş. :) Oluyor yani, uzun zamandır böyle. Sevgiler...

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...