28 Mart 2020 Cumartesi

Benim Çengel Bulmacam - Kendin Yap Etkinlikleri


17 Mart 2020'de ülkemizde de ilk Corona Virüs vakasının görülmesinin hemen ardından "evde kal etkinlikleri", "evde kal Türkiye" etiketleri sosyal medyada ilk sırada görünmeye başladı ve günlerdir tek gündem maddesi olmayı sürdürüyor da... Allahım bu durumun da sonunu hayır etsin inşallah; tüm dünya bir virüsün etkisi altında ve çok köklü bir değişim geçiriyoruz zira... Bitecek, bu süreç de eninde sonunda bitecek inanıyor ve biliyoruz da; birçoğumuz aklımıza hayalimize sığmayacak günler geçiriyoruz, bu duruma alışmak elbette kolay gelmiyor şu sıra hala...


Bizim günlerdir evde geçirdiğimiz günler de, her evde olduğu gibi, okullar kapandı kapanalı "Bugün ne yapsak acaba?" düşüncesiyle geçiyor. Bugünün etkinlik konusu, iki günlük düşüncemin ardından nihayet "kendi çengel bulmacanı yap" oldu. :) Mutluyum, huzurluyum... 

Birkaç gün önce aklıma düştü bu fikir, bugün uygulayabildik ama sonuna dek ben sürdürebildim. Her ne kadar "emek verdiğin bir şeyi yemesi çok güzelmiş teyze!" dediyse de bir hafta önce yeğenim, aynısını bugün yapamadı. Sonuna dek emek veremedi, sabredemedi. Ama varsın olsun, ben kendimi oyalamış oldum ve "belki de gizli amaç buydu" diye düşünüyorum şimdi. :))

Adettendir, bahsetmiş olayım etkinliğimizden; 

Malzemeler: kareli bir kağıt, kurşun kalem veya uçlu kalem, renkli kalemler, cetvel ve silgi...

Yapılışına gelince: varolan kareler üzerinden sayfa boyunca eşit kareler çiziyoruz önce. Sonrasında o kareler üzerinde bazı bölgeleri yok ediyor, bazı bölgeleri de soldan sağa yukarıdan aşağıya veya isteğe göre bunların tam terslerine de olmak üzere sorular yazmak ve cevapları boyunca kareleri boş bırakmak. Çengel bulmaca çözmüş herkesin bildiği üzere tabii ki... ;)

Basit gibi görülse de, boş bir etkinlik gibi görülse de, çok güzel oyalıyor öncelikle insanı. Alttan üste, soldan sağa yazılan her bir cevabın üst üste binmesine uğraşmak da çok güzel bence! =) Beni epey oyaladı işte bugün. Bir adet kitap bitirdikten sonra, günün diğer bölümünü bitirdim. Farkettim ki, çengel bulmaca çözmeyi de çok özlemişim. Kendi yaptığım çengel bulmacamı çözmekten de bahsetmiyorum sadece tabii ki, bir de telefonuma çengel bulmaca oyunu indirdim sonrasında. Ama gazete formunda bir oyun bulamadım henüz! Öyle güzellikte bulursam buraya ekleyeceğim, söz... (:


Son olarak; boş görünen, bana göre bugün ne yaptım tarzında yazılar yazmayı da özlemişim. Ben ama boş ama dolu görünsün, burada yazmaya devam edeceğim inşallah. Demeden geçemeyeceğim; ben kaç zamandır evdeydim sorun olmamıştı da, bir virüs bunu hepimizin derdi eyledi ya! Haydi sonrasını siz düşünün, hepsi mesaj bunların hepsi mesaj! =) 

Gülelim, eğlenelim, sakin olup bu süreci atlatabileceğimize inanmayı ihmal etmeyelim. Bir yerde bunların hepsi bizlerin elinde. Bir de Allahım evde kalamayanlarımıza da yakın zamanda bir çare bulabilmeyi nasip etsin inşallah. Allah biliyor ya, bu süreç adına en çok düşündüğüm durum bu. Evet, evde kalalım ama birçoğumuzun bu durumda ev ekonomisi ne olacak yaşayıp göreceğiz. Her birimize sabır ve sağlık dualarımla, görüşmek dileğimle; sevgiler...

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Bloğuma hoşgeldiniz. Yazımı okuduğunuz için teşekkür ederim.

İnşallah beni yorumlarınızdan mahrum bırakmazsınız... :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...