25 Şubat 2013 Pazartesi

Korkular Ve Benim Dişçi Korkum



İnsanoğluyuz; her ne kadar mantığımızı kullanabiliyor olsak da ve kendimizi savunma güdümüz olsa da, zaman zaman kendimizi savunamayacağımızı sandığımız birçok şeye korku duyuyoruz, ister istemez.  Birçoğumuzun korkuları var. Karanlık korkusundan, sevdiklerimizi kaybetme korkusuna kadar... Sayısız ve akla gelemeyecek kadar birçok korku...

Ve derler ki; Korku Mantıktan Daha Güçlüdür...

> Kimimizin karanlık korkusu var (Ki benim hala azıcık karanlık korkum var, bazen ortaya çıkıyor),

> Kiminin Böcek fobisi var (Bu da bende var maalesef. Ama şimdi güzel bir şey değil ki, haksız mıyım?)

> Kiminin de Dişçi Korkusu (Evet işte bu da var bende ve bugün yüzleşeceğim bu korkumla). Ben sırf kendi korkularımı mı yazmış oldum? Neyse :)

>Yükseklik korkusu olan da var, Bir hayvana karşı duyulan korkusu olan da. Tek başına dışarı çıkamama korkusu olan da var, sahne fobisi, topluluğa çıkma korkusu olan da...

Dişçi Korkuma Gelelim; Bugün Dişçi Randevum Var, 


Resimdeki, dişçi koltuğu, google görsellerden alınmıştır.
Öncelikle, her ne kadar rengiyle sevimlileştirilmeye çalışılmışsa da, korkutucu değil mi sizce de? :/


Başta da saydığım gibi üç büyük korkum var benim. Evde yalnız kaldığım zamanlarda, bazen, karanlıkta kalma korkum (Ki şükür eskisi kadar değil), Böcek korkum (Bu da biraz iğrendiğimden açıkçası. Küçüklüğümden beri var) Ve dişçi korkum (Bugün bunu aşacağım)...

2-3 haftadır, diş etlerimden ve dişlerimdeki büyük ihtimal tartar olduğunu düşündüğümüz siyah noktalar ve bir de diş eti çekilmelerimin iyice artması dolayısıyla, annem ve babamı dişçiye götürmeleri için sıkıştırıyorum. Bugüne kısmet olabildi ancak. Cuma gününe alacaktık aslında randevuyu, geçtiğimiz Cuma'ya, Ancak alacağım doktorun Cuma günü full doluymuş. Bugüne aldım bende...

Bizim burada, Yani Bursa'nın Gemlik ilçesinde, birkaç sene öncesinde Ağız ve Diş Sağlığı Hastanesi açıldı. Devlet hastanesi olması lazım. Bir kez gitmiş bulundum o hastaneye, o da üst üste denk gelen dişlerime tel taktırmak mümkün mü diye kontrole. Ama mümkün olamadı maalesef. Göründüm geldim o zaman. :)

Neyse Cuma günü aradım telefondan 182'yi, Diş Hastanesinden Randevu alacağımı söyledim. Erkek doktor, Bayan doktor takıntım olmadı hiç hayatımda. Konu sağlık olunca, her birimiz sağlığımızı güvenle emanet edebilmeliyiz doktorlarımıza.

Ancak konu diş olunca Bayan doktor olmasını tercih ettim ben. Korkuma engel olabileceğime tamamen kanaat getirdiğimi söyleyemem. :) Belki erkek doktor tahammül edemez bana, belli mi olur. Bayan doktorla daha iyi anlaşabiliriz, kendimi daha iyi anlatabilirim diye düşündüm bu sebepten. Hemcinsimle daha iyi anlaşabilirim bu konuda. İçimden bir his, doktorumun güler yüzlü ve iyi biri olduğunu söylüyor. (Umarım yanılmam hislerimde. Not:Doktorumu hiç görmedim)

Bu dişçi korkusu, ablamda da vardı. Belki de her ne kadar bilinçli olmasa da, yanında büyüdüğüm ablamı örnek aldığımdan ötürü bir korku olma ihtimali de olabilir. Küçüklükten beri korkuyoruz ikimizde dişçi ve dişçi koltuğundan işte. Ablam geçen sene bir cesaret edip korkusunun üzerine giderek biraz da olsa yendi korkusunu. Artık diş kontrollerine kendi gidip geliyor. Şimdi cesaret gösterme sırası bende. Diş sağlığımı, kalbim için önemsemem gerek. Bu benim, kendi rızamla gittiğim ilk randevum olacak. :)

Tüm cesaretime rağmen, yine de korktuğumu belirtmem lazım. Şans dileyin bana, son anda vazgeçmekten korkuyorum. Gerçi vazgeçmeye kalksam da, annemler izin vermez ama... :)

Karanlık korkumdan sonra, üzerine giderek yenmeye çalışacağım ilk korkum olacak bu. Umarım başarılı olurum. Dişçi randevumdan sonra, deneyimlerimi yazacağım...

Korkular maalesef hayatımızda büyük yer kaplayabiliyorlar. Sizin de böyle yenmek için üzerine gittiğiniz korkular var mı? :)

2 yorum:

  1. Didemciğim korkunun ecele faydası yok biliyorsun. Gerekiyorsa gitmelisin. Ben dişçiden korkmam mesela. Düzenli olarak diş kontrollerimi yaptırırım. Benim korkum düzenli bakım yaptırmazsam sonrasında daha büyük problemler çıkmasından. O zaman çekeceğim sıkıntının daha büyük olacağını düşünüyorum çünkü. Korkulara gelince, herkesin farklı şeylerden kokrusu olabilir. Kimisi kendi başımıza üzerine giderek çözebileceğimiz korkular olmasının yanı sıra kimileri için ise psikolojik destek almak gerekiyor. Çünkü bazı yersiz korkular bizim obsesif vb. ruh halimizden kaynaklanabiliyor. İşte bu nedenle bunları profesyonel yardım alarak çözmek lazım.Sevgiler cnm

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Korkunun ecele faydası yok, ne güzel söyledin Aytül Ablacım. :)Sağlığımız üzerine oluşan korkular güzel korkular. O korku bende de var ama dişçi korkusu bu zamana kadar onu çok bastırdı. Dişçi korkum üzerine gidilebilecek türdendi. Sadece bir adım atmak gerekiyordu, Dün bi cesaret giderek doktora, adım atmış oldum böylece.

      Ancak Böcek korkum öyle değil. Ablamla benim bu fobimiz çok küçümsendi zamanında. Ama üzerimize gelindiğinde kitlendiğimiz, kasılıp kaldığımız oluyor hep. Psikolojik destek almak gereken bir korku böcek fobisi Ablam ile bende. Ama o kadar korkuyoruz ki, destek almayı düşünmedik. Sanırım üstüne gidecek olsak dahi, böceklerle yüzleşmek ve nasıl olur bilememekten. Böyle de kalsa olur gibime geliyor düşününce şimdi...

      Sevgilerimle Aytül Abla. :)

      Sil

Bloğuma hoşgeldiniz. Yazımı okuduğunuz için teşekkür ederim.

İnşallah beni yorumlarınızdan mahrum bırakmazsınız... :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...