3 Aralık 2013 Salı

Günün Anlam Ve Önemi


Kasım bitti, Aralık geldi; Bugün 3 Aralık Dünya Engelliler ve Farkındalık Günü... :) Bir gün değil, her gün farkındalık içinde olabilmek dileğimle, Engelliler günümüz kutlu olsun... :)

Bugün böyle bir yazı yazmak istedim, her zaman yazmak istediğim bir şey aslında bu farkındalık... Kısa kısa hayatımdan engelimle beraber karşılaştığım zorlukları yazmak hep fikrimde, ama pek fazla yazamıyorum. Bundan sonra gerçekleştiririm daha fazla inşallah...



Geçen sene yazdığım yazı da, ki kendisi burada'dır, "Bir daha ki seneye bir şeyler değişti, sokaklar düzeldi demeyi isterdim" demiştim. Engelli Olmak nasıl bir şeydir anlatmak istemiştim geçen sene. Ve hep anlatmayı da istiyorum aslında bunu. Ama ben bu konuların kimseyi memnun edip etmeyeceğini bilemediğimden, bazen yazıyorum bazen de yazmaktan çekinip vazgeçiyorum...

Bu sabah Engelli Olmak yazımı okuduğumda, ekleyebileceğim pek bir şey bulamadım. Sadece geçen seneki yazıma ekleyeceğim şey; "Farkındalık çok şeydir"deme isteğimdi. Demek istiyorum ki, Engelli Olmak bu sene daha çok hissettiğim bir şey oldu. Geçen seneki yazdığım yazıdan, biraz daha çok... Değişen bir şey olmadı sokaklarda, ama ben değiştim. Sanırım daha çok kabullenmeye başladım, daha çok hayatıma odakladım bu durumu...

Bu sene daha çok Engelliydim, daha çok farkında idim hayatımın. Ve hep dile getirdiğim şey şu ki; birileri de farkında olmalı. Olduğundan daha çok, sürekli bir farkındalık olmalı çevremde... Kimse bana acımamalı, takdir etmeli ama acımamalı. Sokaklarda yapılabileceklere ve olması gerekenlere bir yöntem aramalı, benim ve ailemin her engelde karşılaştığımız çözüm bulma uğraşımızın herkeste olmasını diliyorum ben de, her engelli birey gibi...

Uzatmayacağım yazımı daha fazla, demek istediklerim bunlar. Geçmişe göre farkında olan çok elbette ülkemde, ama günün anlam ve önemine uygun yazı yazmak istediğimde aklıma ilk ve tek gelenler bunlar oldu. Hala gerideyiz başka ülkelere göre... Bir engelli olarak demek istediklerim; engelli olmak bir seçim değildir, hayatı zorlaştırmayalım o yüzden. Kendimize kolaylaştırdığımız kadar, çevremizdekilere de kolaylaştıralım hayatı. Paylaştığımız bu ülke, şehirler ve ilçeler hepimizin.

Hayatı bir arada, farkında olarak yaşamak dileğimle... Bir gün değil her gün hatırlanmak dileğimle... Birilerini anlamak için, başımıza gelmesini beklememek dileğimle... :) 3 Aralık Dünya Farkındalık Ve Engelliler Günümüz Kutlu Olsun... :) Beni anlayan ve anlamaya çalışan herkese sevgilerimle... :)

*Bu yazıdaki resim, Google Görsellerden alınmıştır.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Bloğuma hoşgeldiniz. Yazımı okuduğunuz için teşekkür ederim.

İnşallah beni yorumlarınızdan mahrum bırakmazsınız... :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...