18 Ocak 2014 Cumartesi

Not Aldım Veya Not Ettim - #1


Not Aldım veya Not Ettim; açıkçası henüz tam olarak hangisini kullanacağıma karar veremedim. :) Siz bu yazı altında, artık benim not ettiklerimi göreceksiniz; gerek şiirler, gerek düşündüklerim, gerekse öğrendiklerim....

Birçoğu bilir ki, ben not etmeyi, beğendiklerimi bir kenara yazıp daha sonradan yinelemeyi sever veyahut eskilerden anımsayıp aklıma gelen bir parçayı yeniden gün yüzüne çıkarır dinlerim. Burada bir sürü not ettiklerimi görebilirsiniz... :) Ve tabii, yorumlarda da sizin not ettiklerinizi okumayı da çok isterim... :)



Bu resmi Hobi Defterlerim yazısından hatırlarsınız, burada
Gelelim bu hafta için not ettiklerime... :)


- Önceliğim elbetteki ardımıza bırakmak üzere olduğumuz haftaya dair, ancak bu yazı dizisi zamanla haftada 1 veya 2 kere devam eder belki. Bakalım kısmet... :) Ve ben finallerden ötürü yazamaz oldum bu hafta, ancak yetişebildim bloğuma affola. :)

- Araştırdım bu arada; not aldım ve not ettim arasında, belirgin bir ayrım göremedim. Bu yazının ismi o yüzden Not aldım veya not ettim oldu yani. :) Belirtmek istedim yeniden...

Birkaç gün önce bir sitede dolaşırken gördüm, biri bloğumdan izinsiz resim almış bir de dalga geçer gibi üstüne şöyle yazmış;

"Sosyal medya mecralarına koymalık kitap defter fotosu çekmekten ders çalışamamak".

 Görünce bir garip oldum ki sormayın, kendimle dalga geçilmiş gibi hissettim. Harbiden bu insanlar böyle şeyler yaparken düşünmüyorlar mı hiç, hayret. Bu notun altında paylaşacağım link'ini. Ancak benim veya birinin ne hakkında fotoğraf çektiğim neden çektiğim kimseyi rahatsız eder ki? Beni bilen bilir, fotoğraf çekmeyi severim ve bu neyin fotoğrafı olduğu değil, benim o fotoğrafta ne gördüğümdür asıl. Kusura bakmayın ben resmimin alınıp oraya konulması ile, kendimi eleştirilmiş olarak gördüm. Olmadık şeye kızan bir insan değilim ama, bu hoş bir davranış değil bence. Düşünüyorum da bazılarının seviyesine inmek de ödül olur bence.

-Not alayım buraya da dedim, denk gelirseniz belki bir gün. Ben bir şey paylaşırken en azından nereden aldığımı bildiğim kadarıyla yazıyorum, başkalarının da daha çok dikkat etmesini umuyorum...
Link burada, fotoğraflı yazıdan 16.maddedeki resim...
Sitemden alınan fotoğraf ise, buradaki yazımda.


-İzlenecek filmlerimin arasına Mutluluğun Peşinde adlı bir filmi daha ekledim. Bu sıra doğru dürüst film de izleyemedim finallere hazırlıklarım dolayısıyla. Her akşam, birkaç yabancı dizi bölümü izlemeden yatmıyorum Allahtan... :) Siz izlediniz mi Mutluluğun Peşinde filmini? :)


- Çalıkuşu'nu izler misiniz? Çalıkuşu'nun kitabını sevdiğim kadar dizisini de seviyorum, şu sıra izleyemesem de... Çalıkuşu'nu izlemeyen bile denk gelmiştir şu sözlere ama, reklam aralarında felan. Geçen hafta Çalıkuşu'nun fragmanında şöyle diyordu Kamuran Feride'ye; "Ah benim yüreği cesur, sevdası çocuk yarim." :) Ne güzel söz değil mi ama? Birini bir çocuğun sevgisi gibi sağlam, sevmeyi ve sevilmeyi nasip etsin Allahım... :)


- Rhydan-Fortuna, hiç tanıdık geliyor mu size? Bilmeyenlere hemen söyleyeyim, süper bir müzik. Bu hafta içinde, bir müzik kanalında denk geldim. Nasıl mest oldum dinlerken... :) Dinlemeyenler bir dinlesin derim, buyrun videosunu paylaşayım hemen...


- Bazen sözlerini bilmediğiniz bir şarkının ritmini beğenip, veya kulağınıza hoş gelen bir şarkının sözlerini merak eder çevirirsiniz. İnsan bu şarkıyı da merak ediyor işte. Hayatı ve kötü kaderi anlatıyor bir bakıma, onu da not ettim üşenmedim. :) (Şarkının altında, şarkının türkçe çevirisi'nin linkini paylaştım) Bunun tam versiyonunu izlemiştim ben tabi, internette bulamadım. Siz bulup izleyin derim ben. Bulamazsanız da, Carmina Burana yorumu da çok iyi tabii... :)

Çeviri'ye bakmak isterseniz şu sayfaya bakabilirsiniz. :)

 Çalıkuşu ile ilgili bahsettiğim konu ise 15. fragman'dan alıntıdır. :)

Ve bu haftalık benden bu kadar... :) Umarım okurken sıkılmamışsınızdır. Okuduğunuz için teşekkürler. Sevgilerimle... :)

2 yorum:

  1. üzülme gülümmm,senin fotoğrafını demek en güzel örneklerden biri olarak görmüş :) böyle düşün üzerinde durman,tepki vermen gerçekten ödül olur,boşveeeerrr
    ayrıca çok güzel şeyler yazmışsın,çok beğenerek okudum,güsel günler diliyorum :)
    sevgiler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkür ederim, ne kadar içten yazmışsın öyle. :) Bende dediğin gibi düşündüm esasında. Ama çektiğim fotoğrafların konusu açısından eleştirilmekten de hoşlanmıyorum bir noktada, İster istemez tepki verdim öyle işte birazcık canım. :) Beğendiğine çok sevindim. Bende çok güzel günler ve güzel haftasonlarını diliyorum canım. Sevgilerimle... :)

      Sil

Bloğuma hoşgeldiniz. Yazımı okuduğunuz için teşekkür ederim.

İnşallah beni yorumlarınızdan mahrum bırakmazsınız... :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...