17 Ocak 2015 Cumartesi

Yeni Egzersizler, Ek Ödevler...

Biten Haftaya Dair...

Bu hafta yazamadım malum bir finallere doğru yakın zamanlardayım. Ders çalışmalarla geçti bir hafta ve yarın bitmek üzere... Bu haftanın en belirgin konusu, fizik tedavim oldu. Yalova'daki fizik tedavi uzmanımla tanıştık nihayet. Yeni egzersizler geldi, bu da ek ödevler demektir işte... İşim çok, sabırsızlık ve pes etmek yook... :) 


Yazıma Başlamadan Önce Not;

Çarşamba günü Yalova'da fizik tedavi günümüzdü ve oraya giderken yukarıdaki resmi çektim. Gemlik'in iç kısımlarında böyle eski evler bol bol bulunuyor. Bir abiyi alırken, önünde durduğumuzda, Kağanım içindeki kuşu görmüştü. Onun işaretiyle dikkatimi çekti yeniden bu ev. Camında da bir kırık var, kuşa benzemiyor mu sizce de? :) 

Küçüklüğümden beri hep şöyle düşünmüşümdür bu eski evler için; bu evlerden biri bizim olsaydı, az buz da bir paramız olsaydı, yavaş yavaş yaptırsaydık ve içinde otursaydık. Çünkü çürümeye bırakılmasına hala gönlüm razı gelmiyor. Öyle canlı ki bu evler gözümde, tarih kokuyor resmen. Düşünmeden edemiyorum; kimbilir içinde ne hayatlar yaşandı, aşklar, mutluluklar ve hüzünler... Hep düşünmüşümdür ve hala düşünürüm; eskiler nedense böyle garip heyecanlandırır beni bu eski evlerle...

Ve Bu Haftanın Olayına Gelince...

4 haftadır Pazartesi günleri Uzay Terapi, Çarşamba günleri de Fizik Tedavi alıyorum Yalova'da; birçoğunuzun bildiği üzere. Devletin hizmet olarak sunduğu yıllık 60 seans süremiz dolana kadar böyle gidecek Allahın izniyle. Tabii bunun haricinde; haftada 2 gün kayıtlı olduğum rehabilitasyon merkezimden fizik tedavi de alıyorum. Tedavi sürecim iyice yoğunlaştı bir süredir şükür, umarım iyi de gider böyle... :)

İkinci Fizik Tedavime bu Çarşamba gidebildim ancak Yalova'da. Merve hanımla da, önceki 2 Çarşamba hava ve hastane kontrolleri muhalefetleri sebebiyle gidemediğimizden daha dün tanıştık. Merve Hanım, benim Yalova'daki ikinci fizyoterapistim artık... İlk gittiğim fizik tedavi günümde o orada yoktu, sonrasında da ben gidemedim işte. Gidemediğim tedavilerin telafisini alacağız daha sonrasında...

Dün Merve Hanım kaslarımı tanıdı, bende onu tanıdım. Ve o arada mesleğinde iyi olup olmadığını ölçtüm. Artık ölçebiliyorum, çünkü insan zamanla her konuda uzmanlaşabiliyor. Kendi hastalığım ve tedavilerim sırasında birçok konuda kendimce uzmanlaştığımı söyleyebilirim... Merve Hanım da gözlemlerime göre; hem işinde iyi, hem de güleryüzüyle işini sevdiği belli olan bir fizyoterapist. Şükür, iyilerle karşılaştıran evrene ve rabbime... :) 


Gelelim Yeni Egzersizlerime... 

 Merve Hanım durumumu ölçtükten ve beraber egzersizlerimi yaptıktan sonra; Belimin zayıflığı ve kollarımın zayıflığını güçlendirebileceğim egzersizler istedim Merve abladan da. O da, eksiklerimi tamamlayabilmem için egzersizler verdi bana.Tamara ablamın da verdiği egzersizleri yapıyorum zaten. Sabah akşam yapmayı bırakmış olsam da bir süredir, gündüzleri de olsa yapmaya çalışıyorum... 

Merve Hanımın verdiği egzersizler yarısı bildiğim, yarısı da yeni eklenen egzersizler. Zaten bir suredir egzersiz yapmayı epey alışkınlık edindiğim için. Neyse bu egzersizler hakkinda söylenecek şey çok. Daha sonra değiniriz yine bu konuya. Yaptığım hareketlerimin yanına yeni egzersizler de geldi bu hafta. Bunlardan da bahsedeyim istedim bu yazımda;

1.) Bel kaslarımı ve bacak kaslarımı kasacak hareketler verdi mesela; Sırtüstü yatarken belimi yatağa bastırma hareketi... (Ki bu öncesinde yaptığım ama sonrasında bıraktığım bir hareketti) Azıcık bir kasıntının bile işe yarayacağını söyledi. Farkındayım ama salmıştım yatarak çalışmayı bir süredir biraz...

2.)  Kollarımı yer çekimine aykırı şekilde, otururken çalıştırmam gerektiğini söyledi; kollarımın bacaklarıma göre daha iyi olduğunu söyledi, bende bunun farkında olduğumu söyledim. Ama daha çok yatarken kol kaslarımı çalıştırmaya çalıştığımı söylediğimde, "otururken de yapmaya çalış" dedi. Ve bunun üzerine otururken birkaç hareket verdi; 

- Otururken kaldırabildiğim kadarıyla ellerimi önde birleştirip kaldırma hareketini,
- Ellerim belimde iken, omuzlarımı geriye ittirme hareketini; ki bu omuzları da sırt kaslarını da, ciğerleri de açıyor... 

-Bunlar yaptığım ama bıraktığım hareketlerdi, geri dönmem gerek yeniden...

3.) Oturur poziyonda ayaklarımı ileri itme hareketini verdi; bu da bıraktığım bir hareketti. 

4.) Bir de sırt üstü yatarken, köprü kurma pozisyonuna çalışmamı söyledi; ki bu benim yapamadığım bir egzersiz olduğu için, denemeyi bıraktığım bir egzersizdi bir süredir. Geri dönmemi söyledi, ufacık yapsam da yeteceğini unutmamam gerektiğini söyledi...


Böyle işte, böyle geçti bu hafta... 

Yeni egzersizler ve ek ödevler ile bir haftayı daha bitirdik böylece. Yeni fizyoterapistler ile tanışmak güzel. Merve Hanımla da tanışmak güzeldi bu hafta, hayatına bir fizyoterapist daha katıldı. :) "Sabah-Akşam hareketlerine eksiksiz devam et lütfen yeniden" dedi, ben bir süredir gündüzleri yapmaya devam ettiğimi söyleyince... Tamara ablam, Merve hanım ve Ali bey; hepsinin ortak dediği "hareketlerine daha çok dön..."

Nasıl yapacağım bilmem ama, günde 3 gün yapmaya alışmam gerekiyor. Bunun için de öncelikle uyku düzenimi düzeltmem gerekiyor. Olacak inşallah; hayallerim ve ailemle yapmak istediklerim listem için, uğraşmaya daha çok devam etmem gerektiğini unutmamalıyım...

Böyle işte, egzersizlere hafif devam ediyordum, güçlenmem için artırma zamanım gelmiş. Kısaca uyku düzenimi düzeltip, artık uyanmam gerek... :)

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Bloğuma hoşgeldiniz. Yazımı okuduğunuz için teşekkür ederim.

İnşallah beni yorumlarınızdan mahrum bırakmazsınız... :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...