11 Ocak 2015 Pazar

Seviyorum... #1 - Damien Rice

Bugünün anlık çıkan yazı dizisi bu, bu Pazar gününde müzik dinlerken; "Neden sevdiğim müzikler için de bir yazı dizim olmasın ki bloğumda da?" dedim ve işte karşınızdayım. Kendimce, müzik dinlemeyi ve değişik müzikleri de keşfetmeyi seviyorum, paylaşalım istedim. :)


Damien Rice'ı, geçtiğimiz yaz keşfetmiştim. Sesi ve müziklerindeki yorumunu çok beğenmiştik, kuzenim Gizoş'um ile ilk dinlediğimizde. O zaman ilk dinlediğimiz müzik, Woman Like A Man'di... Hala dinliyorum, hala değişik ve dinlendirici geliyor yorumu. Woman Like A Man, yani "Erkek gibi bir kadın" deyimi; her ne kadar kadına yine biraz laf atılmış gibi de olsa; sözleri de enteresan... Damien Rice'ın şarkıdaki yorumu ve çello'nun sesi ise, enteresan güzellikte bence. :) - (Şarkının dilimize çevirisi yok ama şarkı sözleri burada)

Sonra hemen arkasından Cheers Darling'i dinlemiştik kuzenimle, tekrar tekrar dinlememize sebep olan bir şarkı olmuştu. :) Sonra ben The Blower's Daughter'i dinledim. Daha sonrasında da diğer şarkılarını dinledim. Uzadı da gitti anlayacağınız, dinleyici ve şarkıcı ilişkimiz Damien Rice ile...


Ama bugünün yazısı olmaya adaylığı, son dinlediğim şarkısı "I Don't Want to Change You" sebebiyle oldu. Şarkının Türkçe çevirisine baktım bugün, üst üste birkaç kez dinledikten sonra. İngilizce kelime bilgim kendimce çat pat olsa da, çevirecek kadar değilim çünkü. :) Sözleri de çok hoş. Bakmak isterseniz, ben buradan bakmıştım...


Diyeceğim o ki, ben Damien Rice'ı sonradan keşfettim. Ve tesadüf eseri karşıma çıkan şarkıları açıp dinlemeyi seviyorum. Bunu uzun zamandır yapıyorum. Bir defter de tutuyorum, ara sıra aklıma geldikçe yazıyorum ama; burada da olmalı dedim işte.

Umarım sizde seviyorsunuzdur, müziklerin büyüsüyle gezinmeyi benim gibi. Şiirlerin büyüsü, kitapların büyüsü ve müziklerin büyüsü; her birinin yeri ayrı güzeldir bence... Damien Rice'a şarkıları ve yorumu için, teşekkürlerimi sunarım...

Sevgilerimle, Mutlu Pazarlar... :)


Not; Damien Rice İrlandalı bir şarkıcı. Hakkında ayrıntılı bir bilgi için, vikipedia bağlantısı burada...

Ekstra Not; Bu yazıdaki resim, Google Görsellerden alıntıdır...

2 yorum:

  1. dinlendirici,güzel,beğendiiiimmm :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Beğenmene çok sevindim, sevgili minik. :) Sevgilerimle mutlu pazarlar... :)

      Sil

Bloğuma hoşgeldiniz. Yazımı okuduğunuz için teşekkür ederim.

İnşallah beni yorumlarınızdan mahrum bırakmazsınız... :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...