12 Mart 2019 Salı

17. Bursa Kitap Fuarı Gezimiz - 10.03.2019


2 sene sonra yine bir Bursa Kitap Fuarı'nda idik, 17. Bursa Kitap Fuarı 9 Mart'ta açıldı bu sene ve 17 Mart'a kadar ziyaretçilerini bekliyor olacak. Tüm karışıklığına ve eksikliğine rağmen, gidilmeye görülmeye en değer fuarlardan biri. İhmal etmeyin gidin derim ben... :)


Kitap Fuarı'nda ilklerimiz hakimdi bizim bu sene, fuarın ikinci gününde gittik ve yeğenim okumayı öğrenmiş halde gittiğimiz ilk fuar oldu; onun haricinde ise yeğenimle beraber gittiğimiz ikinci fuardı, ilkinde daha bebek arabasında idi... Yıllar Geçerken, bir ilki daha gerçekleştirdik neyse ki... :)

Henüz yeğenimin okuduğu kitaplar ilgisini çektiği yönde, yeniliklere fazla açık olmayan dozda olsa bile; onunla fuar gezmek eğlenceli idi. Annem babam ben ve yeğenim gittik fuara, iki saate yaklaşık bir zaman diliminde içeride idik. Pazar olduğundan gerek fazla kalabalıktı ve de ilk girdiğimizde biraz da bu kalabalıktan ötürü aradığım yayınevlerini bulamadım. Öyle ki, gider gitmez aradığım ilk yayınevi April Yayınları idi; her sene fuarda öyle güzel kampanyalar yapıyorlardı ki, bulamadım. Bir de heyecanla fuar haritası almadan girdiğim için, boş yere aradım başta. Sonra ana koridora çıkıp harita alıp girmeyi akıl ettim de, çok geçmeden bu sene fuarda olmadığını öğrenmiş oldum!

Bence 17. Bursa Kitap Fuarı'nın en büyük eksikliği April Yayınları'nın eksikliği idi. Tüm stant görevlilierin çoğunlukla, "Bu sene fuar çok karışık geldi bize!" demesine rağmen güzeldi ama yine de... :)

Fuardan Kağanım 5 ganimet ile, bense 8 ganimet ile ayrıldık. Yani 5 kitap ve 8 kitap diyorum... Ganimet kategorisinde benim için, yeğenim de hafif istekli-isteksiz olsa bile o da kitaplarına sıkı sıkı sarılmaya başlamış durumda. Bilim içerikli iki kitabı azıcık ikna ederek aldırdık ama 3 adet kokulu masallar serisinden kitabı sevine sevine aldı. Okusun kuzum da, istediği kitaplar bu sene de kokulu olsun madem dedik. Sınıf öğretmenleri ne olsa okumalarını istediği kitapları da aldırdı yakın zaman diliminde diye... :) Benim yeğenimin yaşındayken bu kadar kitabım yoktu, çok şükür o benim gibi geç başlamayacak gibi görünüyor okuma alışkanlığını kazanmaya...  

Gelelim benim aldığım 8 kitabıma;



Aklımda birçok yayınevinden kitap almak vardı bu sene ama 2017'deki gibi indirimler de fazla değildi bu sene aslında! Bulduğum indirimleri de beğendiğim ölçüde kaçırmadım bence ama kitap aldığım yayın evi sınırlıydı. YKY, Can Yayınları ve Epsilon Yayınlarından kitap almadım bu sene, oysa sektirmeden kitap aldığım yayınevlerindendi fuar zamanı ama... 

Elimde listemle gitti isem de, okumak istediğim yazarlara şans vermeye devam edeceğim desem de; yine diğer istekli olduğum türlere ve de listemde olmayan ama aklımda olan yazarlara şans verdim valla... (:


İlk kitap aldığımız yayınevi Destek Yayınları Grubu oldu, "Pınar Aylin'in Peri Masalı" kitabıyla 5 TL'lik kitaplarda buldum önce kendimi. Sonra annem; küçüklüğümden beri çok sevdiğim bir şarkıcının "Atilla Taş'ın Sakıncalı Çökelek" kitabını getirdi az ötemde aynı paralelde gördüğü üzere. Ne zamandır okumak istediğim bir kitaba sahip oldum böylece... Hemen gözümün önüne sonrasında da "Tuna Kiremitçi'nin Kendi Seven Ağlamaz" kitabı da denk geldi, ki çok severim kitaplarını bu üçüncü Tuna Kiremitçi kitabım oldu. Destek Yayınları'ndan 3 kitap 15 TL olmak üzere, bir de en sevdiğim Penguen karikatüristlerinden olan Semra Can'ın karikatürlerinin kapak olduğu küçük hediye defter ve ayraçlarla ayrıldık... :) Başka hediye ayraçlarım olmadı Destek Yayınları haricinde bu fuar... 

Sonra Pegasus Yayınlarına uğradık; ben Pegasus'tan da daha büyük indirimler bekliyordum ama %25 indirim vardı sadece. Bir Psikiyatristin Anıları adlı kitabını da merak ettiğim "Irwin D. Yalom'un Günübirlik Hayatlar" kitabını aldık annemle ortak okuyacağımızı düşünerek (17 TL idi)... Diğer kitap daha çok kendi hayat hikayesine yönelikmiş, biz onu tercih etmedik şimdilik nedense. :)





Yabancı Yayınları'nda 10 TL'ye kitaplar bölümü vardı ve birbirinden güzel kitaplar da vardı; biraz zorlanarak, arka kapağındaki yazılardan en dikkatimi çeken iki kitabı aldım. "Lanetli - K. A. Tucker" ve "Şimdiki Zamanın Kusursuzluğu - Alison G. Bailey". Yabancı Yayınları'ndan birkaç tane de almak isteyip de diğer alacağımıza karar verdiğimiz iki yayınevinden kitap olduğu gerekçesiyle alamadığım kitapları, okumak istediklerime kaydettim bu arada. Yabancı Yayınları da dikkatimi çeken bir yayınevi şu sıra... :) Velhasıl, 20 Tl harcayarak da Yabancı Yayınlarından ayrıldık... 

Kırmızı Kedi Yayınları ve İthaki Yayınları yan yana idi, annemle birer ikişer kitap seçmiştik. Annem Kırmızı Kedi Yayınları'ndan daha önce duyduğu üzere merak ettiği kitabı "Pehlivan Terkoğlu'nun Metastaz" adlı kitabını aldı. Bense 2018'de en sevdiğim kitapları okuduğum İthaki Yayınları'ndan "Josh Malerman'ın Kafes" kitabını aldım. Kafes kitabı 20 TL, Metastaz da 18 TL idi; derken fuar için ayırdığım 100 TL işte böylece bitti. Geriye kalan paramızın 4,5 TL'si ile de Kağanıma Tübitak Yayınları'ndan Dünya adlı kitabı aldık... Elimizde 100 TL'den sadece 5.5 TL ile dönüş yaptık eve ama sorun bana hiç pişmanlık var mı? :) Fuar için biriktirdiğim paraya acımadım da, bir süredir en çok parayı yatırdığım kitaplar olsa da; böyle aralıklarla harcıyorum işte. 2 ya da en fazla 3 ay sonra, bir kitap sitesi kampanyalarında yine kitap alana dek; elimde okunacak kitaplarım bunlar işte... 


Ve Fuar sonu klasik pozuma, sevgili yeğenim de eklendi bu sene şükür ki... =)



Bir Fuar zamanının daha benim için nasıl geçtiğini anlattığım ve de fuara duyduğum sevgiyi ilgiyi göstermeye uğraştığım yazımın daha sonuna geldik; üstelik fuar sonu elimizde kitaplarla çekindiğimiz fotoğraflarda da bir ilk anımızla... Bakalım seneye fuara gitmeyi başarabilecek ve türlü sebeplerle 2013'den bu yana 2 senede bir gidebildiğim fuar rutinini bozabilecek miyiz? =) Yıllar Geçerken hayat bize ne gösterecek acaba, bilememek ve böyle şeylere heyecan duyabiliyor olmak güzel şükür ki... 

Yeni kitaplarım arasında okuduğunuz ve de okumak istediğiniz kitaplar var mı, yorumlarda konuşalım isterim. Ben elimde yarım kalan tek bir kitabımdan sonra, Pınar Aylin'in kitabı ile başlayacağım okumaya. Fuar anıları eşsiz benim için, sizce de büyük fırsat değil mi fuarlar; hem daha fazla kitap bir arada, hem de uygun fiyat imkanları. :) 

Okuduğunuz için teşekkürlerim ve de sevgilerimle, bol okumalı günler dilerim hepimize... (:

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Bloğuma hoşgeldiniz. Yazımı okuduğunuz için teşekkür ederim.

İnşallah beni yorumlarınızdan mahrum bırakmazsınız... :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...