16 Mayıs 2013 Perşembe

10-16 Mayıs Dünya Engelliler Haftası


Türkiye'de 4,5 Milyon Engelli yaşıyor 2013 sayımına göre. Ve biz engelliler tek bir şey istiyoruz, o da hoşgörü. Sadece böyle zamanlarda hatırlanmak değil, hep varlığımız bilinsin istiyoruz. Ve ne olursa olsun, "Yazık" kelimesi ile acıyarak aramıza duvarlar örmeyin istiyoruz...


Ülkemde şükür ki bir süredir bir şeyler yapılmaya çalışılıyor. Bu güzel bir şey. Ama ben isterim ki, daha çok gelişim gösterilsin, daha çok engelliye hitap eder olsun. Çünkü ne yazık ki gelişmeler yetersiz. Eksiklikler çok ama duyarlı insanlar da artmıyor değil.

Ama güzel bir gelişme olarak gördüğüm bir anayasa kararı var ki; Özürlü, Sakat ve Çürük ibarelerinin kullanımının kaldırılması. Artık Engelli kelimesi kullanılacak sadece. Bu küçük de olsa, güzel bir gelişme. Çünkü bana da zor gelen kelimelerdi bunlar. Bu gelişmeden ötürü mutluyum doğrusu...

Dünya Engelliler Haftası Kutlu Olsun. Benim tek isteğim var; bizi görmezlikten gelmeyin. Ve çocuklarınıza engellilerin de var olduğunu küçük yaştan öğretin. Başıma gelmedi demeyin, Unutmayın ki; Her Sağlıklı Birey Bir Engelli Adayıdır...

Biz Engelliler için ise diyeceklerim; Biliyorum, kendimize inanırsak ve köşemize saklanmazsak, bilinçsiz insanları bilinçlendirebiliriz... Ve bu adım bizi birçok adım daha ileriye götürür...


Ve Biz, istedikçe ve çabalamaktan vazgeçmedikçe; "Yarınlar, dünlerden çok daha güzel olacak..."

Sevgilerimle... :)

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Bloğuma hoşgeldiniz. Yazımı okuduğunuz için teşekkür ederim.

İnşallah beni yorumlarınızdan mahrum bırakmazsınız... :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...