15 Mart 2013 Cuma

Kilo Verme Maratonum #3 Birkaç Hafta Sonra


Kilo Verme Maratonum 20 Şubat 2013'te yazdığım ilk yazımla resmen başlamıştı, Maratonumun ilk yazısını burada bulabilirsiniz.

2. yazımı da burada bulabilirsiniz...


Kilo Verme Maratonum'un ilk yazısını yazarken, Haftalık yazmaya çalışacağımı söylemiştim. Ama 2. yazımı 25 Şubatta yazdığımdan bu yana, anca yazabiliyorum. Ben yazmayalı 3 hafta olmuş yani.



3 Haftada Neler Oldu?

İtiraf edeyim; Geçen 3 haftada, büyük bir yol alabildiğimi söyleyemiyorum maalesef. Cumartesi günü 1 hafta olacak ablamlara geleli. Ve 2 gündür ciddiyeti ele alma planları yapıyoruz. Yazmadığın zaman içinde, bitirdin mi diyeti? derseniz, hayır olmadı öyle bir şey. Ancak başladığım zamandan bu yana biraz serdim diyelim.

Şöyle ki; sporuma hala başlayamadım (Off biliyorum, çok tembelim). Ama ablamlara gelip, ev düzenini kurmuşken, bugün yarın başlayacağım, sözüm söz. (Hadi bakalım dediğinizi duyar gibiyim.)

Kendime güveniyorum bu sefer ama. Haftalık yazamazsam da 2 haftada 1 yazacağım, ama düşündüm de haftalık yazmak daha iyi ya...


Gelelim bugünkü yazımızın konusuna;

Dün Doktorum programında, zayıflama ile ilgili konu işlendi. Eh kaçırmak olmazdı tabii... Söylenenleri aklımda yer edindim. Değişik bir diyet tarifi de verdi doktor. 2 haftada 4 kilo verebilirsiniz, diye. Doktorum programının 14 Mart 2013 günü yayınına bakarsanız, tüm ayrıntılarıyla izleyebilirsiniz.



Doktorum Programı 14 Şubat 2013 tarihli yayınından, zayıflamak ile ilgili aklımda kalan maddeler;

1. Madde, Sınırsız 2 unsur; Benim kendi kurallarımla uyguladığım diyet listemde Yoğurt sınırsız diye uyguluyordum. Acıkırsam yoğurt yiyebilirim diye koymuştum kuralı.

Bu diyette de yoğurt ve salata sınırsız. Diyet konusunda "Sınırsız" lafı çok cezbedici değil mi? Bana göre öyle. :) Aç kalma şansı kalmıyor böylece. Tabii yoğurt ve salata sevmeyenler için üzücü bir durum.

2. Madde; Tatlı konusu; Benim bu konudaki kuralım. Haftada en az 2 tane olmak üzere çikolata yemekti...

Doktorum'da verilen diyette ise tatlı konusunda şunlar söyleniyor;

- Çok tatlı kriziniz tutarsa bir dilim tahıllı ekmek'in üstüne reçel ya da pekmez sürüp yiyebilirsiniz.
- Ya da çok sık tatlı krizi tutan biriyseniz, bir sürahi suya 2 çubuk tarçın koyup, 12 saat bekletin. Ve her canınız tatlı istediğinde ve günlük olarak bu sudan içiniz. Tatlı ihtiyacınızı karşılayan bir formülmüş bu.

3. Madde; Makarna'dan vazgeçemeyenler için; Ki bunlardan biri benim diğeri de ablam. :)

Doktorum'daki doktor şöyle diyor; makarna yiyin ancak yoğurdu üzerine dökerek yemeyin. İşte o da ablamla benim için epey zor bir durum. Salçalı olmadığı takdirde neyse de, salçalı makarnayı yoğurtla yemekten vazgeçmek zor olacak. :)

4. Madde; Açlık krizine tutulanlar için; ki bu öğlenden sonra akşam yemeğine doğru oluyor bende.

Doktorum'daki doktor bunun için de şöyle diyor, yoğurt yiyin. Çok mu açsınız bir şeyler mi yemek istiyorsunuz. 1 dilim tahıllı ekmeği alın elinize, üstüne bol yoğurdu sürün. onun üzerine de biraz kırmızı biber. Yanında da yeşil soğan'ı ıssırarak yiyin. Açlığınızı geçirmek için en güzel öğün. Diyor. Dün Doktorum'a çıkan Murat Topoğlu.

Ama ben ekmeksiz tercih ederim yoğurdu. Sadece 1 kase yoğurt ve kırmızı pul biber yeterli gelir bana. :)

5. Madde; Su konusu; Yemekten önce 1 bardak buzlu su için diyor, Murat Topoğlu. Yemeklerden önce, öğlen ve akşam soğuk su yani buzlu su için. Bir de Nane yaprağını çiğneyip, üzerine buzlu su içtiğiniz takdirde iştah kesici etkisini görebilirsiniz diyor.

6. Madde; Tartılma Konusu; Bu konuda da çok tartılmamayı öneriyor. Çünkü Böbrek Üstü bezlerinin salgıladığı stres kilo almanıza sebep olabilmekte.

7. Madde; Kırmızı Acı Biber Konusu; Bu konu mide rahatsızlığı olanlar için geçerli değil. Kırmızı Acı Biber metabolizmayı çalıştırmaya birebir...


İşte Böyle;

Benim hatırladığım maddeler şimdilik bu kadar. Bu diyetle ilgili bir yemek listesi de verdi Murat Topoğlu. Aslında kolay bu liste. Ama ben verilen diyet listelerini şu ana kadar sürdüremedim. Bu diyette liste olarak verdiği yemekler 1. hafta yemekleri, 2.hafta yemekleri diye verilmiş. Ancak; bir daha ki yazımda diyetin diğer kısımlarını merak edenler için aktarırım belki.

Neyse ne diyordum; aslında maddeler kolay. Gerçekleştirilemeyecek bir şey yok. Ben ciddiyeti geçtiğimiz haftalarda azıcık bırakmıştım. Ancak şimdi ciddiyet yine ellerimde. Kilolarım canımı sıkıyor. Ama ben ciddiyeti biraz bıraktım desem de, yediğime içtiğime fazlasıyla dikkat ediyorum. Sadece bir an önce spora başlamalıyım. Benim en büyük sorunum hareketsiz kalmam. Önceki yazılarımda da bundan bahsetmiştim...

Yazıma bir karikatürle son vereceğim, biraz gülmek adına. :) Ve bu yazım için son sözüm; Bu kilolardan kurtulmak için kendime söz verdim vazgeçmeyeceğim. :)



Hepimiz bu hunili gibi, Balıkesirliyiz bence de. :)) Sevgilerimle...

2 yorum:

  1. bunları ben de uygulamaya çalışacağım,iş hayatı malüm,gün içinde hele de yoğun çalışıyorsanız öğlen öğünleri hep aksıyor,akşam eve gidince bazen fazla kaçırılıyor :(

    YanıtlaSil
  2. Çok doğru. Birçok bayan olarak kilo problemi hayatımızda var. Aslında Sağlıklı beslenmeyi hayatımızda yer edindirebilsek, sorun kalmayacak belki de. :)

    YanıtlaSil

Bloğuma hoşgeldiniz. Yazımı okuduğunuz için teşekkür ederim.

İnşallah beni yorumlarınızdan mahrum bırakmazsınız... :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...