8 Mart 2013 Cuma

8 Mart Dünya Kadınlar Günü


Bugün 8 Mart Dünya Kadınlar Günü... Öncelikle Tüm Annelerin, Bayanların Dünya Kadınlar Gününü Gönülden Kutluyorum. Ben bu kadınlar gününde de diliyorum ki, kadına şiddetin en aza indirgendiği kadınlar günlerine erişiriz inşallah...

Ünlü sanatçıların yaptığı bir etkinlik vardı bu sıra, biliyor musunuz bilmem; haberlerde çıktı ilk. Dün de 32.Gün'de çıktı resimleri. Etkinliğin adı 8 Mart'ta 8 Kadın...

Projenin içeriği ne mi? 8 kadın, ölümle son bulan 8 hayat... Bu hafta haberlerde gördüğümde projeyi çok güzel bir proje olduğunu düşündüm.



Proje Hakkında

AİLE ve Sosyal Politikalar Bakanı Fatma Şahin, 8 Mart Dünya Kadınlar Günü kapsamında, Zeytinburnu Belediyesi tarafından kadına yönelik şiddete karşı kamu duyarlılığını arttırtmak amacıyla düzenlenen,‘8 Mart 8 Kadın' projesinin tanıtımına katıldı. Şahin, kadına yönelik şiddet davalarında Bakanlık olarak taraf olduklarını belirterek, "Birebir gidiyoruz. Hukukçularımızla mahkemelerde birebir müdahale ediyoruz. Kanunun bize verdiği bütün yetkileri kullanıyoruz" dedi.

Zeytinburnu Belediyesi'nin, Aile ve Sosyal Politikalar Bakanlığı himayesinde hayata geçirdiği "8 Mart 8 Kadın" projesi çerçevesinde ünlü isimler öldürülen kadınlarla empati kurarak, objektiflere poz vermişti. Projede, Hülya Avşar kadına şiddetin simgesi olan Ayşe Paşalı, Bergüzar Korel-Melek Karaaslan, Nur Fettahoğlu-Gülşah Sarcan, Burcu Esmersoy - Şefika Etik, Dolunay Soysert-Meral Tahta, Meltem Cumbul- Ceylan Soysal, Ezgi Mola-Selma Civek ve Songül Öden-Mehtap Civelek adına mektup yazdı.  (Haberin Devamı Burada)



Bu resim de projeye ait. Bu resimden de anlaşılacağı üzere kadına şiddetin boyutu feci düzeyde yüksek ülkemizde...

Aile Ve Sosyal Politikalar Bakanı Fatma ŞAHİN'in dediğine göre, son yıllarda büyük çalışmalar yapılmaya başlanmış. Cezalar getirilmiş, haklar savunulmaya başlanmış. Ve ilerlenmek için de devam ediliyormuş. Ama daha çok gerideyiz haberlerden görüldüğüne göre. Dilerim ilerler, kadına şiddeti engelleriz böylece... 

Songül Öden yazdığı mektubu okumadan önce şöyle demiş; "O gün ne hissettim, sizin gibi hissetim. Kanım dondu gerçekten. Böyle bir projenin içinde olmak istemezdim. Ama kadına yönelik şiddet bir terör eylemi halini aldı. Kadın haklarını konuşamıyoruz daha, kadının yaşam hakkını konuşuyoruz" (Devamı...)


Durum cidden de böyle. Fazla söze gerek yok aslında. Son olarak Projenin tanıtım videosunu da sunarak, bugünlük benden bu kadar diyeceğim. Ki video beni çok etkiledi. Tam gösterim olarak Kamu Spotu'nu Youtube'da bulamadım. O yüzden proje ile ilgili bir haberi paylaştım. Projeye destek veren ve emeği geçen herkese helal olsun...


Tekrar 8 Mart Dünya Emekçi Kadınlar Günümüz Kutlu Olsun. Kadına Karşı Sözlü, Ruhsal ve Fiziksel Şiddetin durdurulması bir an önce gerçekleşsin diliyorum. Sevgilerimle...


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Bloğuma hoşgeldiniz. Yazımı okuduğunuz için teşekkür ederim.

İnşallah beni yorumlarınızdan mahrum bırakmazsınız... :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...