8 Mart 2022 Salı

Ben Kadınım - 8 Mart 2022



#BenKadınım

Gülmeyi, güldürmeyi, anlatmayı ve dinlemeyi çok severim.

İçinizden biri veya hiçbirinizim.

Beni ve hemcinslerimi yok saymayın, küstürmeyin ve de öldürmeyin..."


8 Mart 2022 Tarihli Instagram paylaşımından alıntıdır...

Ben Türkiye'de yaşayan bedensel engelli bir kadınım. 

⚠️ (Kadın kavramı 25 yaş üstü cinsiyeti bayan olanlar için kullanılırmış aslında, ülkemde çoğunun yanlış bildiğinin aksine yeni öğreneceği bilgisi olsun bu gönderimin...)

Yazmamız istenmiş pek severim, bu etiket altında bu ülkede nelere sahip olmak isterdim yazmaya geldim..

#BenKadınım 

- Engelimle beraber toplumda ve iş hayatında daha çok yer almak isterim. Engelimden sebep yer alamadığım o yerlere imrenmek istemezdim. Ben de daha çok görülmek, bilinmek ve anlaşılmak isterdim. 

- Kadın olarak hemcinslerimin öldürüldüğünü duymadan daha çok güvenle sokaklarda gezebilmeyi isterdim. Ailemin endişelenmeden sokaklarda yalnız bırakabildiği kişi olmak isterdim...

- Yok sayılmadığımı hissetmek isterdim; kişisel, toplumsal, maddi veya manevi. Çevresi insanı olabildiğince kayırıyor ve de anlıyor gibi görünüyor belki ama bir yere kadar. Yaşamak istediğim sistemde ben daha özgür ve daha çok yer kaplıyorum bu hayatta. Bilinsin isterdim....

- Engel durumları daha çok konuşulsun isterdim. Zorluğu tartışılmasın da, neden zorlaştırılıyor konuşulup bulunsun ve hepimiz için çözüme kavuşturulsun isterdim. Bu durum için yardımcı olmayı da çok isterdim...

- Sonra hiçbir hemcinsim öldürülmesin, öldürüldüğü için hak etti denilmesin, o da oturmayı bilseydi diye düşünülmesin, aması sorgulanmasın isterdim. 

- #BenKadınım dediğim noktada, engelli olduğum için sıradan nefes alan bir ot bitkisi olarak düşünülmemek isterdim. Toplumsalda Kadın kişiliğimle yer edindiğimi görebilmek isterdim. Bunu yazarken bile utanç duygusu hissetmemeyi isterdim. 

➡️ Çünkü #BenDeKadınım bunu daha derinden ben de hissedebilmek isterdim. Ömrümün her çağında, birçok anlamda yok sayılmaktan yana duyduğum rahatsızlıklar yok olsun isterdim. Ben Kadın olduğumu en çok yakın çevrem tarafından hissettim, başta ailem ve ailemin kadınlarına da varlıklarına şüķrederim... 🥰

🦾♿ Tekerlekli Sandalyede veya değil, Ben Kadınım. Tanınmak, bilinmek ve de benim durumumda bulunabilecek ve bulunan herkes adına da bir işe yaramak istiyorum; biz de varız, yok saymayın tanıyın. 😊

Kadınlar Günümüz Kutlu Olsun.

#BenKadınım #8Mart #KadınlarGunu #HerGun #Kadiniz #Engelli

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Bloğuma hoşgeldiniz. Yazımı okuduğunuz için teşekkür ederim.

İnşallah beni yorumlarınızdan mahrum bırakmazsınız... :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...