31 Aralık 2015 Perşembe

2015'te Okuduğum Kitaplar


Ve 2015 biterken hoşlanmadığım bir durum olarak hakim oldu ki; 50 kitap okuma hedefime erişemedim maalesef. Ama yine de yarısına ulaşmış kadar oldum diyebiliriz. 2015'i 22 kitap okumuş olarak uğurluyorum, kendim adına. 2015'in başında 50 kitap okuma hedefim vardı ama olmadı. Önümüzdeki seneye de 50 kitap okuma hedefi koyuyorum, aslında kendime ceza verip okuyamadığım kitap kadar ekleme yapmak var aklımda ama; hele bir başlayalım da yeni yıla, hayırlısı diyelim... :)



2015'in ilk 6 ayında okuduğum kitapların yazısını yazmıştım, Temmuz ayında. O yazım burada... Okuduğum ilk 6 ayın kitapları ;

1.) Sergüzeşt - Samipaşazade Sezai
2.) Taaşuk-I Talat Ve Fitnat - Şemsettin Sami
3.) Kohlaas İsyan - H. Von Klest
4.) Decameron Hikayeleri - Giovannı Boccacio
5.) Eragon - Christopher Paolini 
6.)Meyhane- Emile Zola
7.)Kırmızı Ve Siyah - Stendhal
8.) Yaşar Kemal - Tek Kanatlı Bir Kuş
9.)Yaşar Kemal - Yılanı Öldürseler
10.) Şebnem Burcuoğlu - Kocan Kadar Konuş
11.) Sarah Jio - Böğürtlen Kışı



Son 6 ayda okuduğum kitaplara gelince; 10 adet kitap okumuşum son 6 ayda;

12.) Eldest - Christopher Paolini 
13.) Mektubunda Diyorsun Ki - Jessica Brockmole
14.) Vazgeçtim - Kahraman Tazeoğlu
15.) Küçük Prens - Antoine de Saint-Exupéry



16.) İyilik- Carol Shields
17.) Kuyucaklı Yusuf- Sabahattin Ali
18) Kürk Mantolu Madonna- Sabahattin Ali
19.) Yalancının Günlüğü- Patry Francis 
20.) Aşkın Gözyaşları 1- Sinan Yağmur
21.) Kalbin Anahtarı-Kelimelerle İyileş - Aşkım Kapışmak


Ve senenin okuduğum son kitabı; 

22.) Çavdar Tarlasında Çocuklar - J.D. Salinger

Okuduğum birçok kitabın yeri bende ayrı oldu bu sene. En ilginç hikaye olarak, İyilik (Carol Shields) ve Yalancının Günlüğü (Patry Francis) kitaplarının hikayeleri idi. En sevdiğim iki kitap ise; Böğürtlen Kışı (Sarah Jio) ve Eragon (Christopher Paolini)...

2016 için diliyorum ki, bol okumalı bir sene olsun. Elimizden kitap, günümüzden-gecemizden ve kalbimizden de mutluluk eksik olmasın... Bol kitaplı bir sene diliyorum bizler için; sağlık ve mutlulukla... :)

4 yorum:

  1. bazıları sanki ağır kitaplar gibi geldi bana o yüzden bitirmen zaman almıştır... mesela en kısa bitirdiğinle en uzun bitirdiğin hangisi ve kaç gün sürdü merakettim ??

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. 2 tanesi ağır kitaptı sadece. En uzun süreli elimde bulunan kitap, okuyamam açısından klasikler oldu; Meyhane ve Kırmızı Ve Siyah kitapları. Bu ikisi haricinde derslerim sebebiyle okuyamadım daha çoğunlukla. Derslerle kitapları aynı çizelgede götürmeyi başaramadım geçen sene, çünkü ders konularım epey ayrıntı ağırlıklı olabiliyor benim. Ama ağır gelen 2 kitap vardı dediğim gibi. En kısa bitirdiğim, (kısa kitapları saymıyorum) 1-2 hafta iken, en uzun sürede bitirdiğim klasikler 1 ayımı aldı. Klasikler haricinde diğerleri hiç ağır kitaplar değildi. Ben klasik okumakta çoğunlukla zorlanıyorum, bunun etkisi de epey büyüktü tabii. :) İnşallah bu sene derslerimi de, bu etkenleri de daha çok göz önünde bulundurarak daha bol kitap okuyacağım. :) Sevgiler..

      Sil
    2. hmm o zaman sana kolay gelsin çünkü dersler daha önemli tabi :)) bu seneni merakla bekliyorum o zaman inş hedefine ulaşırsın...

      Sil
    3. Teşekkür ederim. İnşallah hepimiz hedeflerimize ulaşırız bu sene... :))

      Sil

Bloğuma hoşgeldiniz. Yazımı okuduğunuz için teşekkür ederim.

İnşallah beni yorumlarınızdan mahrum bırakmazsınız... :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...