30 Haziran 2017 Cuma

Çocuklarla Etkinlik Günü- 30.06.2017


Yarın annemin kuzeni Suna ablamın düğünü var ve bizim ev kalabalık. Bu kalabalığı severken, çocukların bir araya gelmişliğine de odaklanma durumu var ki, onları ortak etkinliklerde buluşturmak en önemlisi... Bu görevi çoğu zaman ben ele alırken, Eniştem de dahil oldu bu sefer. 2 haftalık izne çıktığından beri evde ve bu durum düğünümüzün olduğu zamana da denk gelmesi çok iyi oldu. Bugün yeğenim Kağan'ın babası Eniştemin, çocuklara esir olduğu ve kağıtlardan etkinlikleri sonrasında çok güzel eserler ortaya çıkardığı bir gündü. Beraber paylaşalım madem birilerine ilham olur dedik. Hepsi internette yapılışları olan kağıttan yapılma etkinlikler olduğu için yapım anlatmayacağım. Ama linklerini paylaşacağım...


Kuzenim İnci ve yeğenim Kağan ile beraber bir uğraşa girişti eniştem... İkisi de bayramın üçüncü gününden beri; yer yer kendilerini alt edilmiş hissedip, birbirlerini bastırmaya uğraşıyor. Kıskançlık dediğimiz şey de bu değil mi zaten? İkisi de ön planda olmayı istiyorlar, yaşları gereği düşünebildikleri üzere galiba. Oysa ikisini de eşit tutmaya çalışan anne ve babaları ve de aile büyükleri hakim olduğu halde. İster istemez bir araya geldiklerinde ortaya çıkan durum bu; İnci Serhat abime yanaşınca Kağan asiliğe vuruyor işi, Kağan Hatice yengeme yanaşınca İnci asiliğe vuruyor işi. :) 

Bizse neyin ne olduğunu bildiğimizden, onlara fark ettirmeden birbirlerinden ayırmadığımızı belli etmeye uğraşırken ben kıs kıs gülüyorum içimden; "Biz de bu aşamalardan geçtik mi yani şimdi? Anne ve babalarımızın ve de teyzelerimizin her birinin ayrı ayrı sevdiğini bilmeden?" diye gülüyorum. Bilemiyormuşuz meğer, anlamıyor ve de anlamak istemiyormuşuz. Ama şimdi biliyorum... Kendim teyze olduktan sonra bilebildim tabii ki; ardından annemin kuzeni doğdu, bir de sonrasında küçük bir kuzene de sahip oldum... :)

Üstteki kalpler, yarım saat kadar arayış ve de çocukları odaklayıştan sonra yapabildi eniştem çocuklarla. Bu kalpler sevdiklerimizi sığdırabilen ve iyi bakarsak ve iyi bakılırsa büyüyebilen kalplerimizi simgeliyor olsun o zaman; bir tek çocuğu ya da bir tek sevdiğimizi değil, aile dost ve tüm çocukları sığdırabiliriz kalplerimize seversek...


Bu tablomsu kağıttan etkinlik, eniştemin 1-1,5 saatini aldı. Çok uğraştı surat ifadelerini yapabilmek ve aynı zamanda da çocukları organize edebilmek için... Her birinin "renkli kağıt, uhu, o öyle olmasın böyle olsun" gibi istekleri ile kalk otur derken epey ilgilendi. Ben şaşırdım, ilgilenmiyor diye değil, iki çocukla birden ilgilenebilecek kadar koruduğu sabrına. Meğer onun da kağıttan etkinliklere becerisi ve merakı varmış, "yapmadan bırakmam" dedi beğendiği şeyler için... 

Üstteki tablo, değişken ifadelerimizi anlatıyor olsun; bir trip atar üzülürüz, bir kahkahalara boğulur neşeleniriz, bir severiz seviliriz, evimize de içimizdeki kelebeklere de sahip çıkar, hayata devam ederiz... Vay be, ne döktürdüm gerçekliğimizle bağdaştıracağım diye! =)


Eniştemin kelebekleri örnek aldığı video burada...
Gülen yüzlerin yapımını gösteren video ise burada...


Gelgelelim en zoruna ama en güzeline, kartonu kapatınca katlanan, 3D gül yapma etkinliğimize. Bu çiçeği yapmak eniştemin 2 saatini almış. Ben eniştem çocuklarla uğraşırken, odamda yazılarımla ve de fırsat bulmuşken yarına doğru hazırlanışlarımda idim annemlerle beraber. E hal böyle olunca, sadece onlar içeride iken saatleri sayabildim. Bu da biz annemle düğün öncesi hazırlıklarımızı sürdürürken eniştemin elinde idi. İncim uyumuş, Kağanım ise babasıyla etkinlik yapmaya devam ediyor. Günün en mutlusu Kağan idi galiba, İncim minik kuzenim de biraz kırgın idi. Uyuması zaman aldı ama sonrasında da iyice dinlenebildi nihayet... Şimdi iyi de olsa azıcık huysuz yine kuzum...


Bu çiçek neyi anlatıyor derseniz, bence içimizde biriktirdiğimiz güzel duyguları ve sabırları anlatıyor. Toplanınca görünmüyorlar ama açılınca hepsi bir bütün görünüyorlar ya hani... İçimizde kötü hisler veya huysuzluklar da böyle biraraya toplanıp birikiyor elbet, ama iyi ve güzelliklerle pozitiflikle bir çiçek gibi açabilmek ve atlatabilmek yine bizim elimizde. Çabalamalı ve bu çabayı gerçekliğe aktarabilmeye uğraşmalı. Çevremize de, hayatımıza da ancak böyle verimli olabiliriz. Zoru başararak, başardığımız zaman ise tadını çıkararak... :)

Eniştemin karton üzerine yaptığı 3D gül örneği ise, buradan...



Eniştemin ve de İncim ile Kağanımın emekleriyle çıktı bu yazı; onların emeklerine, eğlencelerine ve sabırlarına sağlık. Daha nice etkinliklere olsun inşallah... 

Not almak istiyorum mesela; Kağan bugün etkinlik yaparken çok mutlu ve sakindi diğer günlerle kıyaslanınca biliyor musunuz? Fırsat oluşturup kaliteli vakit geçirmek adına, çocuklarla sık sık zaman yaratıp o zamanları güzelce değerlendirmeliyiz. Yaşı gelmişken bizim şu an yapabileceğimizin en iyisini yapmamız gerek ve şükür ki uğraşıyoruz bu ara iyice, yoksa hep asabiyet hali mümkün olabiliyor Kağanın... 

Aile büyüklerinin sabırlarına sağlık olsun ve eğlencesi bol bir yaz tatili olsun inşallah... 

Sevgilerimle...

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Bloğuma hoşgeldiniz. Yazımı okuduğunuz için teşekkür ederim.

İnşallah beni yorumlarınızdan mahrum bırakmazsınız... :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...