27 Haziran 2017 Salı

Aksesuarım Benim Makyajımdır - Yılın Kınasına Doğru


Her sene bir evlenen olmuyor akrabalarda, ama birkaç senede bir yılın düğünü ve kınası oluyor tabii. Büyüdükçe kuzenler de büyüdü ve sıra sıra düğünlerimiz dizildi artık... Bu seneki yılın düğününün kınası ise bugün (27.06.2017). Suna ablamı evlendiriyoruz bu yaz, Eren abi ile. Annemin kuzeni oluyor Suna ablam ve biz beraber büyüdük aynı ilçede, belki de bu yüzden hala garip gelmesi... :) 4 sene büyük benden Suna ablam ve bana ablamdan sonra abla olan kişilerden biridir kendisi. Şimdi ailemiz iyice genişliyor efendim onun da evlenmesi ile...

Emre abim ve Neslihan ablamı evlendirdiğimiz 2015 sezonundan sonra, yakın olarak yapılan diğer bir düğüne Suna ablamın düğününe geldi sıra. 2015 senesinde de yakalayamadığım kına geceleri vardı ki, bana getirdikleri kınaları bile yakamadım. O kınaya bilhassa gidilecek, kınalar orada yakılacak ve eve gelinip öyle tadı çıkarılacak artık... Bu sefer sizlere sevdiğim iki şeyden bahsetmeye geldim yani; Aksesuar takmak ve kına koklamak candır... :)


Bir düğün veya kınamız varsa, "benim makyajım aksesuarımdır" der ve dalarım aksesuarlarımın arasına. Küçüklüğümden beri takılara olan merakımı bilen yakınlarımın genelde hediyeleri takı üzerine oldu hep. Sırf bu yüzden takılarımın çoğunu ben değil, sevdiklerim zevkli seçimleri ile alır. Zaten sizinle yaşayan ve sohbetinize ortak olan biri sade veya abartılı nasıl giyinmeyi sevdiğinizi de bilebiliyor olduğundan, sorun yaşamadım bu zamana dek şükür... Kolye küçüklüğümde en sevdiğimdi ama büyüdükçe bileklik ve küpe de katıldı ve bırakamaz oldum takı takma alışkanlığımı. Yaş 24 ve şimdi her defasında değil ama planlı bir yere çıkarken genellikle üzerimde en az bir adet aksesuarım bulunur.  Çok küçükken kış aylarında bile takmaya bayılırdım ama şimdilerde yaz vakitleri takıyorum daha çok, bilhassa bilekliklerimi... :)

Kına ve düğün için elbiselerimizi bir ay öncesinden hazır ettiğimiz sebebiyle, bugüne kalan tek iş aksesuarlarımı belirlemekti. Elbiseme yazlık sallantılı bir kolye aradım ama bendekileri yengemler yakıştıramadı. Bayramın ikinci gününde Antalya'dan gelen Mehmet dayım ve Hatice yengemlerle beraberiz, küçük kuzenim İncimize de kavuştuk. Ve resimdeki sallantılı küpe ve kolyeyi yengemin kombinlemesiyle ödünç aldım yengemden. Bilekliklerim ise, yeşil olan yine hediye ve yanındaki yusufcuklu ve nazar boncuklu künyem de Hatice yengemden...

Diyeceğim o ki; bana göre bir elbiseyi tamamlayan makyajı değil aksesuarıdır da aynı zamanda. Makyaj yapmasını bilemediğim ve de pek sevmediğimden ötürü konuşuyor olabilirim de, ama bana göre durum tam anlamıyla böyle. Aksesuar seçimimle de hazırım işte... :)

Bir tek elbise ve takılarım olarak da değil, ruhen de hazırım demeye geldim esasında. Herkese göre pek sevilen bir olgu değilse de kına gecelerini hep sevdim ve herhangi bir kına gecesine katılıp kına yakmayalı da epey oldu dediğim gibi. Bugün iki elimin avucuna da kınamızı yakacağım ve koklayacağım. :) Heyecanlanıyorum ve akşamı merakla bekiyorum -ki çok az kaldı-.

İtiraf Etmeliyim Ki; Her genç kız gibi, büyüdüğümüzde gerçekleşmesini istediğim hayallerimden birçoğu evlilik ve o merasimler adına idi. Benim o hayallerimden biri de kına gecemin nasıl olacağı merakı üzerine idi. Ben o ortamın ve o gecenin özelliğinin esas olarak büyüdüğün anne-baba evinde son geceye hazırlık ve evden uçuşu sembolize ettiğini hep bildim ve hep deneyimlemek istedim. Yeri gelir o da olur hayırlısıyla inşallah diyelim...

Geleneklerimizi sevmeyen ve bu konuda da bir şeylerin silmeye çalışan kişilere rağmen, ben o geleneklerimizi seviyorum. Ama benim sevdiğim evlenen kızın ailesine kurban olsun diye kına yakılması değil; evden ayrılmadan önce anne ve babasının hala kınalı kuzusu olduğunu ve ailecek evlerine ve evliliklerine sahip çıkmalarının gerekliliğini anlatan bir gece olması işte...

Kombinimle, heyecanımla ve de bir ablamızı daha evlendiriyor olmanın garip duygusuyla; akşamki kına gecesine hazırım. Kına,  kokusu ile ve rengi ile fazlasıyla mistik ve bizden hissettiriyor bana kendisini. Uzun zaman sonra kına yakacağım bugün işte, heyecanımı dile getirmek istedim. Bir de şu var ki; herkes gibi makyaj videosu-yazısı yazabilecek bilgide ve istekte değilim. Ama her bir makyaj gördüğümde aklıma gelenin "Makyaj dediğin aksesuarımdır" olduğunu fırsatı gelmişken belirtmek ve bu heyecanlı anlarımın anısını bloğuma eklemek istedim. Hadi ben yılın kınasına doğru hazırlanmaya gideyim. :)

Okuduğunuz için teşekkürlerim ve sevgilerimle. Umarım beni yorumsuz da bırakmazsınız... :)

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Bloğuma hoşgeldiniz. Yazımı okuduğunuz için teşekkür ederim.

İnşallah beni yorumlarınızdan mahrum bırakmazsınız... :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...