30 Ağustos 2015 Pazar

Pazar Yazısı - #20 - Tadilat Haftası Analizi (23-30.08.2015)



Bir hafta daha bitti, Salı gününden sonra bilgisayara elimi sürmeden ve tadilat içerisinde olan evimizde... :) Şömine kırıldı, doğalgaz kombimiz yer değiştirdi ve böylece fayanslarımız da değişti. Geçen hafta Pazar günü yazdığım gibi, Tadilatla devam eden Pazar gününün sonucunda bu Pazar'a kadar süren tadilat işlemimiz bitti de gitti çok şükür. Ve yandaki hali aldı balkonumuz; Şömine'nin yerine beyaz erzak dolabımız, üzerindeki fırın üstü televizyon şeklinde yerini aldı...

Kısa kısa fotoğraflarla nasıl geçti haftamız yazmak istedim ben bugün. Tüm hafta yazamayışlığımın acısını çıkardım bir bakıma biraz bugün. Hiçbir şey yapmadım değil evde tadilat var diye, Kağanım ile kavuştuk ve kaliteli vakit geçirdik beraber. Bilgisayardan uzaktım, yazamadım ama dolu dolu geçti günlerim aramadım yine yazmayı çok fazla. Ama her koşulda özlemiş buluyorum kendimi geri dönünce yazmaya, yine özledim... :)


Süreç kolay geçmedi elbet. Ama çok da zorlu değildi şükür. Ev içinde tadilat kolay değil... Kağanım ile Salı günü kavuştuk; babaannesi ve dedesi Salı sabahı Kağanımı bize bıraktılar ve memleketlerine döndüler. O gün kahvaltı idi, sonrasında doğalgaz döşenmesi idi geçti gün. Öğlen sonunda uykusuna yatmadan önce çizgi film izledi kuzum, bende onun uykuya gidişini gözlerken kitabımı okudum bir yandan da. Bu görüntü de Kağanım doğduğundan beri yapmayı sevdiğim bir anın fotoğrafı; o uyurken hem onu izleyip hem de onun başında kitap okumak... Maşallah bize ve çok şükür kavuştuk biz yine... :) 

Kağanım uyurken o gün, annem çarşıya fayans bakmaya gitti. Komşumuzun kızı, beraber büyüdüğümüz arkadaşlarımdan Melike'min kardeşi Zeynep de benimle kaldı. Onunla film izledik, Kağanımı gözlerken ve annemi beklerken... 


Çarşamba akşamıydı, bu fotoğrafı çektiğimde de. İlk defa telefonumun kamerasıyla ay'ı görüntüleyebildim. :) O akşam elimdeki kitabı da bitirdim, gökyüzüyle de bol bol konuşma fırsatı yakaladım yine. Çünkü o akşam, annemlerle benim odalarımızın değişeceği akşamdı ve beni annem-babam-dayım üçlüsü balkona transfer ettiler. Saat 10'a doğru başlayıp, saat 1'e kadar odaları yerleştirmeleri sürdü. Annemlerin dolabı epey vakit aldı esasında, annemlerin dolabı büyük, sök birleştir kolay olmayacağı belliydi zaten. :)

Bu eve taşındık taşınalı, çok kez değiştirdik odalarımızı. Gerek ablamla küçük odaya sığamamamızdan, sonra annemlerin eski dolap kapaklarının sürgülü olmamasından birkaç sebebimiz oldu yani. En son değiştirmeden önce, annemler küçük odada ben de büyük odada idim. Kağanımın bizimle kalmaya başlamadan önce aldığımız yataktan ötürü idi son değişikliğimiz. Odamda 3ümüz kalıyorduk... Şimdi ise, o yatakla esas odama da sığıyorum artık. Temelli kendi odalarımıza geçiş yaptık da diyebilirim yani artık...


Perşembe günü ise; Salı gününden hallolan doğalgaz işinin bitmesi sonrasında, fayans işi girdi. Doğalgaz esnasında kırılan fayansların yerini yeni fayanslar aldı. Bu işlem Kağanımın çok dikkatini çekti, fayanslar dizilirken "Amcalar bak ne yapıyorlar teyze" diye anlattı durdu kuzum maşallah. "Bak aşağıya ses yapıyorlar, aşağıda kim var teyze?" dillerini yesin teyzesi. Benim için Perşembe'nin fotoğrafı bu fotoğraf oldu o andan itibaren işte... :)

Dikkatini bir şeylere vermesi, onun o bıdır bıdır anlatışını dinlemek çok güzel. Tüm hafta boyunca Salı'dan sonra Kağanımla salonda takıldık. Akşamları da annemlerle. E hal böyle olunca, mobil harici internet ile işim olmadı. Televizyon izleme, kitap okuma ve Kağanım ile vakit geçirme derken geçti bir hafta...


Ve Cuma gününün de fotoğrafı bu işte. İşler bitene kadar balkona çıkmak yasak olduğundan; camdan aldık havamızı da, bakınma ihtiyacımızı da bu hafta... O gün de, derz dolguları çekildi fayansların. Kağanım ile yer yer oyun oynadık yer yer televizyon izledik durduk işte. Bu arada atlamışım sanırım, bir de bu tadilatlar sırasında badana işlemi de oldu bitti tüm evin... Velhasıl, bitirdik gitti bu işleri de, yorulan annem oldu en çok. Kağanımla biz takılmalarımızı sürdürdük, ara ara atışıp dursak da... :)


Diyeceğim o ki; küçük çaplı görünen, yeterli büyüklükteki bir tadilatı daha geride bıraktık. Gerekli bir tadilattı, bitti gitti çok şükür bu da. Bugün de temizliğe yardımcı ablalar geldi, 3 elden toparlandı bitti temizlikte. Herşeye şükür bunu da geride bıraktık. Ev içinde iken tadilat çok zor, bunu ilk taşındığımız zamanlardan beri deneyimledik gördük. Bir kez daha deneyimlemek gerekiyormuş... Allahım sağlıkla ve sorunsuzca oturmamızı nasip etsin bundan sonrasında da evlerimizde. 

Durum böyle işte bizde. Geç kalmış gibi olacağım ama, mutlu Pazarlar olsun. Sağlık ve güzellik olsun cümlemize inşallah. Bir de bugünün anlam ve önemi çok büyük ülkemiz için, 30 Ağustos Zafer Bayramımız Kutlu Olsun... Büyük önder Atatürk'ümüzün önderliğinde atalarımızın kurtardığı bu vatan bizlerin geleceği için bizlerin. Hakkıyla hür ve kardeşçesine yaşayabileceğimiz günlere olsun inşallah, yeniden sağlıcakla; bu güzel vatanımızda. Sevgiler... :)

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Bloğuma hoşgeldiniz. Yazımı okuduğunuz için teşekkür ederim.

İnşallah beni yorumlarınızdan mahrum bırakmazsınız... :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...