4 Kasım 2018 Pazar

Pazar Yazısı #53 - Yenileyen Pazar




Seneler seneler öncesinde, şu günü düşünemezdim ki; yıllar geçerken bu durum da değişti. Bir süredir bilgisayarımın sistem sorunlarına, teknik sorunlar da eklenmeye başlamış ve ekran görüntüsünü mandallarla tutturarak sağlar olmuştum. Öyle ki; 1 mandaldan, 2 mandala çıkmıştı Antalya'ya gitmeden öncesinde. Antalya'dan tekrar evmize geldiğimizde, bu sefer de 4 mandalla ekranı görüntüleyebilir olduk... Yani bir dahaki uzun yolculuğumuzun sonrasında, ekranının açılabilir durumda olmasını beklemiyorduk. Kısa mesafeli yerlere götürmek durumunda kalırsak, ekranı kapatmadan taşıyorduk zaten... Velhasıl; 1 seneden fazla süredir, mandallarla hayatını idame ettiriyordu yani bilgisayarımız... :)

2-3 senedir yenilemeyi düşündüğümüz bilgisayarımı, dün itibariyle annem ablam ve eniştemin araştırma geliştirme kabiliyetleri sonucunda yeniledik. Market market gezip, bana en güzelinden bir bilgisayar aldılar. Aslında ben bir süredir başka bir marka alacağım diye düşünüyordum ama araştırmalarımıza göre önerdikleri markalardan birinin Lenovo olduğunu gördük. İşletim sisteminin gücüne güveniyorlarmış... :) 

Doğrusunu söylemek gerekirse, eski bilgisayarım Acer marka idi ve o kadar çok sorun yaşadım ki; yeni bilgisayar eve gelene kadar ve ben onu görene kadar, heyecanlanamadım bile fazla. Eski bilgisayarımı alırken verdiğimiz kadar, tamir masrafını da göğüslemek durumunda kalmıştık 7 sene boyunca... Yeni bilgisayarı gördükten sonra, yeni ve ihtiyaç duyduğum bir şeyin heyecanı sardı tabi beni. Şükür ki; dosyalarım kaybolur gider mi, ekran bir daha açılmaz mı, eyvah yine uzun süredir açılmıyor, hoparlörü yine ötmeye başladı ve susmuyor dertlerinde, sevdiğim resimlerimizin ve de çalışma dosyalarımın kaybolma korkusu kalmadı... 

Elbette ki harici bellek kullanıyorum ama bilgisayar çalıştığı sürede, sürekli yedekler pozisyonda değil. Haftada bir veya iki defa yedekliyorum harici belleğime dosyalarımı. Dosyaların değişimlerini günlük kontrol edemem zaten, epey düzgün bir şekilde istifleyerek saklıyorum ihtiyaç duyduğum şeyleri; ki bu duruma alışalı ve böyle çalışalı uzun zaman oldu... 



Bilgisayarım yenilendi; yenilenen ve yenileyen bir haftasonu oldu, bu haftasonu. Bu pazar şimdilik, eski dosyalarımı toparlamakla geçiyor eski bilgisayarımda. Çok masraf ettiğimiz ve 7 senedir karşılıklı kahır çektiğimiz eski bilgisayarımı, yine de bir çırpıda silip atamıyorum tabii ki. İlerleyen günlerde ya bir tamiri daha gözden çıkarıp kullanabilecek birine vereceğim, ya da bilgisayar hastanesine bağışlayacağım! :)

Yeni bilgisayarımda, daha nice yazılar ve nice projeler yazabilmeyi umuyorum. Kendi adıma, yazmayı bir iş haline getirdim getireli, bundan çok büyük tatmin duyuyor ve yaşama enerjime enerji katabiliyorum. Diliyorum ki, yeni bilgisayarımda daha çok yazabileyim ve daha fazla ilhamımı işler hale getirebileyim... 


Bitirmeden önce söylemek istiyorum; "Yenileyen Pazar" dedim başlığa, çünkü alabiliteniz ailecek yükseldiği zaman istemsiz mutlu oluyorsunuz... Bir şeyi ihtiyaç dahilinde alamamak üzücü, elbette ki eksik hissettiren bir şey yaşadığımız zaman diliminin içerisinde. Ama ihtiyaç dahilinde, taksitlerin sayesinde bile alabildiğiniz bir şey; bu evladınızın ihtiyaç duyduğu bir şeyi tamamlamak için olunca daha çok mutlu ediyor galiba. Annem ve babamdan biliyorum, benim için "güle güle kullan" diyor ve "hakediyorsun" diyorlar da; onlar hakediyor bence her şeyin en iyisini... Bu sayede bir kere daha tekrar teşekkür ediyorum, yetmez ama...

İyi ki benim ailem, iyi ki benim destekçilerimsiniz de diyorum yeniden. Sizleri çok seviyorum canlarım; annem, babam, ablam, eniştem ve yeğenim Kağanım... Dilerim bu bilgisayarla cidden kendimi gerçekleştirebilecek o yapıtı yazabilirim, hepimiz için. Çok istiyorum ama dilerim en kısa zamanda, daha doğru yoldan devam edebilirim. :) 

Mutlu pazarlar dileklerim ve sevgilerimle... 


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Bloğuma hoşgeldiniz. Yazımı okuduğunuz için teşekkür ederim.

İnşallah beni yorumlarınızdan mahrum bırakmazsınız... :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...