27 Kasım 2014 Perşembe

Aöf Sosyoloji Derslerim- 2014-2015

"Hayat günlüğüm diyorum buraya ama, henüz okumaya devam eden biri olarak derslerimden bahsetmiyorum bir süredir." diye düşünüyordum ve buradayım. 2014-2015 eğitim yılım hızlı başladı ve şükür güzel devam ediyor... :)


Aöf İkinci Üniversite Sosyoloji bölümü öğrencisiyim ben, 3 senedir. Bu konu hakkında daha ayrıntılı bilgi için daha önce yazdığım bu yazıma bakabilirsiniz...

3 sene önce, Balıkesir Üniversitesi Sındırgı MYO'daki örgün öğretimimi bitirdikten sonra; Lisans Tamamlama yapıp Dış Ticaret bölümümden sapmaktansa, bir diğer hayalim olan Psikoloji bölümüne yakın sayılabilecek Sosyoloji bölümünü seçtim. İyi ki de seçmişim, ara sıra zorluyor olsa da beni... :)

Bu dönem 3. seneme başlamış olsam da, hiçbir 3.sınıf 1. dönem dersimi alamadım. Sebebi ise, ilk senemde geçirdiğim rahatsızlıklarımdan sonra alttan kalan derslerimi hala tamamlayamamış olmamdan kaynaklanıyor... 


Şöyle ki; 1. sınıf 1. dönemimde hastalandığımdan 4 dersim kalmıştı. 2. sınıf 1. dönemde alttan derslerimi alıp sonra da kredi sebebiyle alamadığım dersler bıraktım bu seneye. Geçen sene yaparım diye alttan derslerime 5 dönem dersi de yüklemiştim bir de. Benim için zorlu bir dönem oldu tabii böylece geçen senenin ilk dönemi de. Şimdi toparlanmalarım son olur bu dönem inşallah diyorum ve çabalamaya devam ediyorum... :)


Bu dönem geçen sene kredi sebebiyle alamadığım 3 dersim ve alttan kalan son 3 dersim olmak üzere 6 dersim var. Dersim dersim dediklerim; 

Sosyal Bilimlerde Temel Kavramlar; 1. Sınıf 1. Dönem (Maalesef 3.tekrar)
Toplumsal Değişme Kuramları; 2.Sınıf 1. Dönem Dersim (2.tekrarım)
Felsefe; 2. Sınıf 1. Dönem (2.tekrarım)
İstatistik; 2.Sınıf 1. Dönem Dersim
Klasik Sosyoloji Tarihi; 2. sınıf 1. Dönem
Siyaset Bilimi; 2.Sınıf 1. Dönem

İstatistik, Klasik Sosyoloji Tarihi ve Siyaset Bilimi derslerimi bu dönem ilk defa alıyorum, diğer 3'ü ise tekrar...

Çalışmalarıma harıl harıl devam ediyorum ama dediğim gibi bazen de Kağanımın oyun isteklerine hayır diyemiyorum... Bu konudaki dünkü yazım ise burada... :)

Beni zorlayan ders ise bu sene Klasik Sosyoloji Tarihi olacak sanırım. Bu dönem en ayrıntılı dersim o çünkü. Beni derslerimde ara sıra zorlayan tek büyük nokta bu aslında, Aöf kitaplarının ayrıntılı anlatımı. Konular öyle ağırlıklı ki zaten, bazı ders kitaplarının daha da ayrıntılı anlatımı epey zorlayıcı oluyor... 

Durumuma gelirsek, dersleri epey yarıladım. Ama şimdilik bildiğim kadarıyla, 4.senem de bittikten sonra 1 dönem daha uzatmış bulunacağım. Ama sorun değil diye görüyorum. Geçtiğimiz 3 sene içinde, geçirdiğim ilk dönemlerim sıkıntılı oldu sadece. Dilerim geri kalan senelerimde, örgün hayatımda olmayan sıkıntılarım gibi rahat geçiririm...



İşte böyle, derslerim böyle sürüyor gidiyor benim bu dönem. Aöf Sosyoloji okuyan var mı aranızda sizin de? Sizler ne durumdasınız? Dersleriniz iyi gidiyordur inşallah... Merak ediyorum, bir yerlerde okunuyorsam yorumlarınızı okumak isterim... :)

Artık derslerimi de hayat günlüğüme ayrıntılarıyla aktardıktan sonra, sizlerden de yorum bekliyorum. Hepimize verimli çalışmalar olsun ve güzel bir sınav dönemi diliyorum şimdiden. Sevgilerimle... :)


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Bloğuma hoşgeldiniz. Yazımı okuduğunuz için teşekkür ederim.

İnşallah beni yorumlarınızdan mahrum bırakmazsınız... :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...