8 Nisan 2016 Cuma

"Yazamıyorsan, Yazamayışını Yaz" Demişler


Yazamayışımın sebebi şudur ki, derslere daldım dostlar. Esasına bakılırsa yarım saat öncesine kadar şu yazıyı yazamayacaktım. Babam sağolsun bu yazı ortaya çıktı, aşağıdaki resmimi çekmesi ve bana göstermesi üzerine bu yazıyı yazmalıyım dedim bende. :)


Ders çalışmaktan yazamadım bu hafta da, 2-3 haftadır ağırlığı bir verdim ki yine derslere sormayın. Bugün önemli yerlerin altını çizerek çalışıyordum, benim için basit olan bir derse. Bugün gündüz de çalışasım gelmedi de akşamdan başladım çalışmaya. Derslerimi bitirmeden önce bu fotoğraf çıktı (22:30), babam tarafından habersiz çekilmişim. Uzun zamandır ilk defa habersiz çekildiğim fotoğraf bu. Bu zamana kadar hep, ders çalışmaya başlamadan önceki hallerimi çektim ara ara. Bu çok güzel bir ilk dedim ve yazmaya karar verdim... 

Ben çalışırken kulağımda kulaklıkla, bilgisayardan müzik dinleyerek çalışıyorum. Bazen bu müzik işi bir videoda konuşarak bir şeyler anlatan bir vlogger'da oluyor; ara sıra onun mimiklerine de göz gezdirirken verimli halde de çalışabiliyorum. Genelde yazarak çalışıyorum, önce özet çıkarıp sonra da onları yazarak çalışıyorum. Velhasıl bu hafta da böyle bitti; gündüzleri daha çok vloggerların sesleri, akşamları da daha çok müziklerin eşliğinde yazdım durdum. Epey kolayladım ama derslerimi...

Tüm hafta boyunca, akşama bir yazı yazayım; "Bu alanda da mola vermeyi ihmal etmemem gerek, boğulmamam için" dedim. Ama ihmal ettim, yazamadım. Geceleri okudum onun yerine; yazılanları, yazdıklarımı ve nicesini... Derken bugün üstteki resim çıkana kadar, aklımda birçok yazacağımı tutuyordum. "Yazamıyorsan, yazamayışını yaz Didem." dedim sonra da. Okuyalı baya oldu bunu, "yazamıyorsan yazamayışını yaz ve geri dön yazmaya." diyordu. Ciddiye alıyorum doğrusu bu konuyu. Bu sefer benden değil, derslerimin sorumluluğundan ötürü yazamadım demeye geldim bugün de işte...

Nasıl odaklanmışım hayret, kulağımdaki kulaklık sebebiyle babamın telefonunun deklanşör sesini de duymadım. Ben böyle habersiz çekilen güzel fotoğraflara bayılırım biliyor musunuz? Bazen kötü çıkar ama doğaldır işte. Bir de öylesine çekilip de tüm güzelliğiyle size bakan fotoğraflar vardır, nefistir. Diyeceğim o ki ve belli de oluyordur ki, çok beğendim bu fotoğrafımı. 

Derslere böyle odaklandığım anlarda, Youtube'un otomatik oynat özelliği sayesinde birçok müzik keşfettiğim de oluyor. Bu akşam odak noktamdaki müzikler, Tarkan'ın eski şarkılarına döndü mesela. Önerilen müziklerde Tarkan'ın "Bir Oluruz" şarkısını gördüm. Bu şarkı çıktığı zaman milli maçlardaki coşkumuzu ve o zamanlarda bu şarkının konuşuluşunu ve dillerden dillere dolandığını hatırladım. Sonrasında "Sen Başkasın" ile devam edip, "Ölürüm Sana" ile devam ettim... Derken geldim buralara kadar anlatıyorum işte. En son Kış Güneşi'ne kadar geldim işte, sizde dinlemek isterseniz burada bulabilirsiniz. En sevdiğim slow şarkılarından biridir Tarkan'ın. Eski şarkılardan alınan tadı bazen hiçbir şarkıdan alamıyor insan, kaç yaşında olursan ve kaç sene geçmiş olursa olsun... 

Ben yazamazken ve hep ders notları tutma çabasında iken, çevremde birçok şey oluyor. Kayıtsız kalıyorum gibi oluyor, izlemekle yetiniyor gibi oluyorum. Farkettim ki bu arada, her şeyi kontrol edemem ben. Bunu kabullendim bu süreçte, her süreç bir şeye vesile oluyormuş. Yoğunum, yorgunum ama bunları düşünebiliyorum. Aslında farkında olmadan kontrol etmeye odaklandığım ve beceremediğimi kabul edemediğim birçok şey varmış. Yazamayışımın arasında, bunları da farkettim işte ben bu aralar...

Yazamayışımı yazdım bugün. Zira bunu yazmak bile o kadar rahatlatıyor ki işte... Az kaldı sınavlarıma, bu haftasonu değil önümüzdeki haftasonu ara sınavlarım var. 1 ay sonrasında da finallerim. 1 sene sonra da bitecek İkinci Üniversitem inşallah... Yazamıyorum ama içimdeki düşüncelere yönelirken buluyorum hep kendimi. Ders çalışırken bu kadar düşündüğümü hatırlamazdım, bu sene daha çok düşünüyorum çalışırken. Hem her şeyin düşüncesi hem de hiçbir şeyin düşüncesi var aklımda bu ara. İnsan ders çalışırken hayatına karşı derin düşünür mü; düşünüyorum işte. Sevgiler, mutlu haftasonları olsun hepimize... :)


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Bloğuma hoşgeldiniz. Yazımı okuduğunuz için teşekkür ederim.

İnşallah beni yorumlarınızdan mahrum bırakmazsınız... :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...