11 Eylül 2016 Pazar

Tarhana Tadında Günlerimiz Olsun...



Biten gün, Yani 10 Eylül, annem ve babamın evlilik yıldönümleri idi ve bu sene 33 yıl oldu onlar evleneli... Ve ben bu üstteki resmi bugün, annemlerin evlilik yıldönümleri sebebiyle gezmeye gitmeden önce, annemin tarhanamızın kurutulma işlemi bittikten sonra mutfak robotundan çekme işlemini gerçekleştirirken çektim. Ben Tarhananın bu turuncu rengine bayılıyorum... :)

Aslına bakarsanız, ben bu resmi instagram'da "Tarhanamızla kışa hazırız. Tarhana gibi doğalı ve besleyicisi, anne tarhanası gibisi de yok. Eylül sırf tarhana sebebiyle ne hüzün ne de gözyaşı ayıdır. Bence de Eylül kışa hazırlık ayıdır."  diye yazıp paylaşacaktım. Ama bugün gün boyu hayatla da bağdaştırdım tarhanayı ve annem eve gelince tarhanayı kaldırmaktan bahsederken, tarhanayı ve o doğallığı yine düşünürken benzetmeler yaptım kendimce...


  • Annem tarhanayı yaparken önce malzemeleri hazırlıyor ve iyice yoğuruyor ya hani, evlilikte öyleymiş birbirinizi her sene yoğuruyormuşsunuz; iyi şeyler olsun diye... Bir de yetmiyor evlatlarınızı yoğuruyormuşsunuz, her gün her fırsatta. Hayata kendinizi de yoğurarak hazırlıyormuşsunuz mesela, bir ömür boyunca...



  • Sonra ikinci işlem olarak, şişmesini bekliyorsunuz koyup, o yaklaşık 1-2 gün mayalanır gibi oluyor. Bu da demek ki, evlilikte ve ilişkilerde insanlar birbirlerine kızgın da olsalar bir noktada beklemeliler, susmalı ve yeri gelince küsmüş gibi davranmalılar. Yani hayatı ve ilişkileri biraz beklemeye almalılar. İşler böyle yoluna koyulabiliyormuş çünkü. Ama bu küslükler ve beklemeler, birkaç günü geçmemeliymiş. Tarhana da ilişkiler de ekşirmiş...



  • Sonra mayalanma işlemi bitince kuruma aşamasına bırakılıyor parçalara ayrılıp tarhana, sanırım ortam yumuşayana kadar ya da gevşeyen sinirler sertleşene kadar olan süre bu da. Tartışmalar haricinde bu hayata ve ilişkileri beklemeye, sabır aşamasına ve sorumluluk aşamasına bırakmak da demek aynı zamanda... Hani kuruyana dek çeviriyorsunuz parçalanmış tarhanaları, sabır ve sorumluluğunuzu bilerek. İşte bu yatışma ve durumları düşünüp kendinizce tartma süresi...



  • Sonra en son aşamaya geliyor sıra, eleme aşaması. Kendi ve karşınızdakinin hatalarını doğrularını yanlışlarını eleyerek kendinize ve ortamınıza hazırlama aşaması ve sadece onu değil kendinizi de hazırlama aşaması. Robottan çekin parçaları, eleyin ve size kalan güzelim tarhanayı afiyetle yiyin. Bu tarhana ve içeriğinde sabır saklayan aşamaları uygulamayı unutmayın ama. Çünkü hayat da, tarhana ve kışlığa hazırlanan erzaklar da, sabır ve sorumluluk gerektiriyor her koşulda...

Velhasıl; annemlerin ve herkesin evliliğine ailesine ve ilişkilerine tarhana tadı diliyorum bugün, hem besleyici hem de sağlıklı olarak... -Ki çok severim tarhanayı ve çorba içmeyi de.- Tarhana her sene veya 2 senede bir bittikçe yeniden yapılan ve kış-yaz sofralardan eksik olmayan en besleyici anadolu yemeklerinden ya hani, öyle sağlam öyle kuvvetli ve ağız tadıyla güzel günlerimiz olsun işte dilerim... 

Annemlere nice 33 yıllar diliyorum ve de cümlemize ilişkilerimizde ve ömrümüzde de sağlıkla mutlulukla aylar-yıllar. Ama unutmayın tarhana tadında... ;) 

Sevgilerimle...



Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Bloğuma hoşgeldiniz. Yazımı okuduğunuz için teşekkür ederim.

İnşallah beni yorumlarınızdan mahrum bırakmazsınız... :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...