Yalansa yalan deyin lütfen, ben anlatmaya başlıyorum serzenişlerimle beraber..
Türkiye'de binbir emekle çalışıp kazandığımız parayı; 3-5 haberleşme yapabilmek, eh bazen de eğlenebilmek amacıyla teknolojiye yatırıyoruz biraz. Eh malum, teknolojinin gerekmediği alanlar da iyice sınırlandı ne zamandır. Telefonsuz birçok işe bile giremiyorsunuz, internet her yerde gerekli oluyor. Okul deseniz, bilgisayarsız olmaz diyorlar... Üniversite'de bilgisayar aldım, üretim hatası çıktı. Şimdiki haline getirene kadar epey sorun yaşadım. Üniversiteden sonra da telefon aldık, o da üretim hatası çıktı. Peki geri dönüş oldu mu bana? -Maalesef hayır; bilgisayarımı da telefonumu da kendimiz yaptırdık... Telefonumu ise hala yaptırmaya devam ediyoruz...
Artık Burası Türkiye lafını duymaktan sıkılanlardanım ben. Şu teknolojiye verdiğimiz paraya acıyorum. Tüketici değil de, tüketilen yerine konulduğumuzu görebiliyorum... Ülkemizde satış prosedürleri hep üreticinin leyhine düzenlenmiş mesela, farkında mısınız? Garanti adı altında sundukları kağıt parçalarına harcanan ağaçlara da acıyorum ben mesela. Düşürmediğim, atmadığım veya parçalamadığım halde, Garanti'ye giden telefonumun 2 senelik Garanti süresinde hiçbir şekilde olumlu sonuç alamadım ben.
Bir telefon veya laptop alıyoruz mesela, "almasaydık daha iyi" dedirtiyorlar bizlere. Çünkü hatalı çıkarsa veya es kaza bozulursa, geri dönüş sağlamıyorlar. Oysa Garanti Belgesinin içinde, sadece bizden kaynaklı olan durumlarda garanti işlemeyecek, diyor. Bir teknolojik alet veya bir ürün elbet hatalı olabilir; insan ürünü sonuçta o da, hata verebilir. Peki geri dönüşü ya da telafisi olmamasını siz neye bağlıyorsunuz? Siz de bir tüketici olarak, kendinizi pek bir çantada keklik veya üreticinin elindeki oyuncak olarak görmüyor musunuz benim gibi?
2 kere garantiye gönderdik, güncelleme yapıp gönderdiler her defasında. Ama bir müddet sonra kullandıkça telefonumun hafızası küçüldü. Başta 6-8 arası program sığıyordu 200 mb'lık hafızası bulunan telefonuma. Sonra sondan ikinci çöküşünden sonra 4 programdan fazlasını yükleyemez oldum. Son çökmesinden önce 3 program, şimdi ise sadece 2 program yüklü telefonumda... Başta bu durum katlanabilir haldeydi. Ama bir telefon hafızası her fırsatta yani her işlemde hata vermeye başlar hale gelirse, bu durum normal midir?
En son sistem çökmesinden sonra Salı günü akşamı geldi telefonum tamirden. Garanti süresi dolalı 2 ay oluyor zaten. Bu sefer ki sistem çökmesinin de telefonun hafızasının programları kaldıramıyor oluşundan olduğu söylendi. 2'dir babamın arkadaşına tamir ettiriyoruz zaten, garantisi bittiğinden ötürü...
Yani başından beri farkındayım ki, telefonun hafızası gittikçe yetersiz hale geliyor. Şimdi 2 program yüklü. Peki ya ileride, "bunları da yükleyemezsem" diye düşünmüyor değilim açıkçası. Aklım da almıyor artık, tüketici miyiz tüketilen mi...
Şimdi sorarım size; bu sorunu tek yaşayan ben olmadığım halde, neden bir firma baştan beri şikayetlere rağmen bir çözüm bulmaya gitmez?
Bence "buradan kaybederim, bir diğer üründen yine kazanırım." diyorlar. Aldıkça alıyoruz, çünkü güvenmek istiyoruz. Ama benim artık Samsung markasına zerre güvenim kalmadı. Daha önceden de söylemiştim, bu 3. Samsung telefonum ve ilki hariç 2'sinde de üretim hatası ile karşılaştım. Bir marka, saygınlığı için her müşterisini hoş tutabilmeli bence. Ama bu tür üretici ile karşılaşmak, çölde kutup ayısı bulmaktan da zor çoğu zaman. Ülkemde maalesef benim görmek istediğim ve kurduğum düşüncede firmalar çok sınırlı sayıda...
Ne Yapmalı Diye Düşünüyorum...
Almayalım diyorum; bizi düşünmeyen üreticileri farkına vardırmaya davet ediyorum hepimizi... En azından bunu söylemek üzücü ama, zorla hakkımızı arama yoluna gidiyoruz resmen. Şöyle yapalım o zaman; Üretim hatası üzerine üretim hatası yapıp, sonrasında da telafi etmeyen üretici firmaları tercih etmemeye gayret edelim mesela. Benim bir ürüne verdiğim paranın değmediğini görünce içim sızlıyor artık. Çünkü annem ve babamın çalışma koşullarını da bildim bu zamana kadar; Türkiye'de para hiç kolay kazanılmıyor, ki içimize sinerek heba edelim değil mi?
Biz ısrarla tüketicinin parasına ve emeğine saygı duymayan üreticileri böyle tercih etmeye devam edersek, çantada keklik olarak görülmeye devam edeceğiz. Bu yazım üreticileri uyarmak için biraz da. Tüketici olarak, hakkımızı arayalım. Size Samsung kullanmayın demiyorum; "Diğer modellerini bilemem ama, Galaxy Ace 5830i model telefonu almaya yanaşmayın" der ve tavsiye ederim, karar yine sizin...
Sonuca Gelirsek;
Telefon almaya gücüm de yok, gönlüm de... Yine olmaz, alırım ve sorun çıksa da telafisini yapar bu firma, diyebildiğim hiçbir ürün de yok. Siz söyleyin, ne yapmalıyız, sizin düşünceniz nedir? Güvenilecek hangi telefon firması kaldı, müşterisine değer veren? Ben gittiği yere kadar kullanacağım telefonumu artık, gerekirse sonrasında telefon kullanmayı bırakacağım belki de. Akıllı Telefon bizlerin neyine zaten bu ülkede! :) Sizlerin de böyle tecrübesi var mı? Yorum yapın lütfen, yalnız olmadığımı düşünüyorum ben... Sevgiler...
Not; Farkındayım, fazla serzeniş dolu bir yazı oldu affedin. 1 değil, 2 değil. Türkiye'de bir şeyleri yaptığımıza veya aldığımıza değsin artık istiyorum. Siz de istiyorsunuz biliyorum... Tedbir alalım artık, belki işe yarar kimbilir... :)
Dip Not; Almayalım Diyorum, ama aslında Samsung'u almayalım değil. Bu yazıyı Samsung'u karalamak için yazmadım çünkü... Mağduriyetimi dile getiriyorum ki; üreticileri, bizleri yem olarak görmekten vazgeçirelim...
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder
Bloğuma hoşgeldiniz. Yazımı okuduğunuz için teşekkür ederim.
İnşallah beni yorumlarınızdan mahrum bırakmazsınız... :)