28 Aralık 2018 Cuma

2019'a Dair 19 Hedefim


2019 Yılına Dair 19 Hedefim var bu sene... Adım adım gideceğim ve yıl bitene kadar bu yazıyı güncelleyip duracağım, 2018'in kalan son 5 gününde...

26.12.2018

Geldik bir senenin daha son haftasını yaşamaya, hep umutlandırıyor beni; yeni bir seneye girecek olmanın verdiği heyecan... Planlarım, hedeflerim; yapacağım deyip bazı yapamadıklarım bile bana umut veriyor. Çünkü o hedeflere daha sıkı sarılabilmek için, baştan başlayan ve ömre yeniden eklenen bir takvim daha başlıyor! Sonunun ne olacağını net bilmiyoruz ama kurgulayabilir, umut edebilir ve başarmak için çaba gösterebiliriz. Bunun heyecanını yaşamayı hep sürdürdüm ömrüm boyunca, bir ömür sürdürmeye de devam ederim içimde, hayatımda. İnşallah... :)



İlk 4 hedefimi, sağlığıma dair planladım. Tabii yine her sene olduğu gibi, yeni bir yılın gelişinde ilk dileğim ailemle beraber sağlıklı ve huzurlu bir yıl geçirmek... :) 


1.) 2018'de olduğu gibi, 2019 için de ilk hedefim ve dileğim; tüm sene boyunca, bir gün dahi hareketlerimi ihmal etmemek...

- 2018 için bu hedefimi, şükür ki şu 360 gün boyunca hiç ihmal etmedim. Çok hasta, çok yorgun olduğum günler de oldu; hareket yapmaya tahammül edemeyeceğim kadar zamanlarım da. Bu günler iki elin parmağını geçmeyecek kadar azdı ama o günlerde dahi hareketlerimi yaptım. Daha hafif yaptım tabi; ya sadece solunum ve ayaklarımı gerdirme yaptım, ya sadece solunum ve el-kol egzersizlerimi yaptım. Ama kendimi hareketsiz bir tek gün bile geçirmemem gerektiğine alıştırdım, bunu kontrol ederek yapabileceğimin de çok net farkına vardım.

- Bu farkındalığımın beni daha iyi durumda tuttuğuna şahit oldum bir de. Hayatım için varsa yoksa, olmazsa olmaz olan yegane ihtiyaçlarımdan biri egzersizlerim; hava gibi, su gibi vazgeçilmez benim için. Diğer seneler bu kadar önemsemiyordum diyebilirim, haftanın 3-4 günü yapıyordum; o zamanki durumuma göre bu bile çok geliyordu bana, gerek ağrılarımın gerekse de kasılmalarımın etkisiyle böyleydi tabii... Ama şimdi 2019 için de, ömrümün geri kalanı için de; bir gün dahi ihmal etmemeye kararlıyım. Ayakta iken haftada iki kere fizik tedavi yetiyordu, artıyordu bile o zamanki hareketliliğime göre. BENCE! 2019 için ve ondan sonrası için de, ayağa kalktığımda bile egzersizlerimi ihmal etmemeye dair ömür boyu ahtım var kendime! :)


2.) Senenin ilk yarısında, öncelikli olarak daha uzun süre ayakta durabilmemi yeniden gerçekleştireceğim...


- Geçen sene bu zamanlardı, havalar yine soğuktu ama ben büyük ölçüde daha uzun süre ayakta durabiliyordum. Bu sene bu zamanlarda ise, ayakta durmak için büyük çaba harcıyorum ama bir süredir kendimi bir sene önceki gibi kasamıyorum. Kaslarımı kasabilmem gerek ki, o pozisyonu sağlayabileyim ama yapamıyorum...

- İçinde bulunduğum durum, neyse ki kısa bir sürede olmadı. 2017'nin son 6 ayından beri bir düzen eksikliği hakim oldu rehabilitasyon alabilmemde... Bu sene alabildiğim fizik tedaviler ise, neredeyse hiç randumanlı olamadı. Çok fizyoterapist değiştirdim (5 kez!). En uzun zamanlı çalıştığım fizyoterapistim Yasemin idi, 4 ay boyunca ara vermeden egzersizleri sürdürebilmiştik. Sonra o şehir değiştirdi, Merve ile çalışmaya başladık. 3 ay kadar sonra da o gitti. Sonra Ömer diye bir fizyoterapist ile çalıştık, sadece 2 hafta kadar. Sonra dedemin rahatsızlığı sebebiyle 2018'in Şubat ayında biz Antalya'ya gittik... Velhasıl, birkaç ay sonra geldiğimizde Ömer ile bir 2,5 hafta daha çalışabildik ve Antalya'ya geri döndük...

- Antalya'dan Haziran ayında döndü isek de, Temmuz ortasından beri İsmail ile çalışabiliyoruz ve şunun şurasında hiç ara vermeden çalışabildiğimiz zaman dilimi olmadı diyebilirim. Önce 10 günlük tatile gittim geldim, sırf denize girebileyim diye. Sonra geldim, biraz ders aldım derken; Eylül ayı ile beraber rehabilitasyon sistemi değişti, evde terapilerim kesildi. Eylül'ün ikinci haftasında yine dedem için gitmek durumunda kaldık Antalya'ya. Sonra dedemi kaybettik ve dönmemiz Ekim'in ortasını buldu...

-- Kısacası, sonrasında bir rehabilitasyona gitme bir gidememe (taşıyıcı problemi sebebiyle)... Evde Terapilere yeniden başlayalı şunun şurasında bu hafta üçüncü haftam. Ne zaman bir senenin yarısı boyunca, eksiksiz her hafta fizik tedavimi alabilirim yeniden; işte o zaman yeniden bir iyilik halini kalıcı hale getirebilirim. Ama bunun için, egzersizlerimi aktif ve de pasif olarak iki elden yürütebiliyor olmamız gerek; hem benim kendi başıma, hem de fizyoterapistim eşliğinde fizik tedavilerim ile. 2019 için, fizik tedavi düzenimin hiç sekteye uğramamasını diliyorum! Amin...


3.) Senenin ikinci yarısında, Allahın da izniyle yürüyeceğim! 

Üstteki iki madde 2019'un ilk 6 aylık zaman diliminde sekteye uğramadan devam eder ise, bu mümkün olabilir artık. Bunu diyorum çünkü 2018'i en az ağrı ile geçirdim şükür ki. 2012'de geçirdiğim son atağımdan sonra geçirdiğim 5 sene boyunca o kadar ağrı çektim ki, bir daha ömrüm boyunca ağrısız zaman dilimim olmazsa diye tedirgin idim...

2015 ve 2016'da aldığım fizik tedavilerimin sıklığı, beni ayakta çok rahat durabilir hale getirmişti bir ara. Onu yaklaşık 3-5 seneyi geçen süre boyunca gerçekleştirebilse idim, şu an ayakta idim belki de. Ne yazık ki benim hastalığım ve birçok benim gibi hastalığa sahip olanların durumu, tamamiyle düzenli yaşamı gerektiriyor. Bu düzenli egzersiz demek... Kendi yaptıklarımız tamamen yeterli gelmiyor, önceki halimde olsaydı yeterli gelebilirdi elbet ama 2012'den bu yana çok hassas bir yapıda geçirdim zamanımı...

2018'de gördüm ki; ağrılarım çok daha iyi boyutta, neredeyse kimi zaman hiç yok! Çok ama çok şükür ki, düzenli bir egzersiz ile daha iyi duruma gelmem yine olası. Ancak yönetmelikler sistemlerin değişimi, çoğu zaman bizim yararımıza gibi görünse de öyle olmuyor. Tek bir yönetmelik değişiyor, bizim toptan düzenimiz değişiyor. Anlaşabildiğiniz ve düzen kurduğunuz fizyoterapist gidiyor, uyuşamadığınız ve size uyum sağlamak istemeyen bir fizyoterapist denk geliyor; tümden hayatınız değişebiliyor!

Bu senenin son ayında bana destek veren sevdiklerimle uğraştığımız üzere, fizik tedavi düzenimi kurabilmek için sesimi duyurmaya karar vermiş ve başarılı olmuştum. Buna Allahın izniyle her zaman devam edecek ve umuyorum düzenli egzersiz alabilme hakkımı elimde tutmaya çabalayacağım daima. 2019'un ikinci yarısında yürüyebiliyor olmak için de; üstteki iki madde ile beraber düzenli şekilde tedavilerimi sürdüreceğim, bu üç maddeyi hayatımın gerekliliği bilip sağlığımın iyiye gitmesini sağlayacağım...

4.) Sağlıklı beslenmeyi 2019 senesi boyunca ihmal etmeyeceğim...


2018'in son üç ayında, nihayet hareketsiz kaldığım gerekçesi ile çok daha önceden kurulabilecek bir beslenme düzenimi kurabildik. Son 3 senedir, birçok besin grubuna karşı büyük tahammülsüzlük yaşıyor ve akşam yemeklerinden sonra sindirimimi bir türlü sağlayamıyordum. Öyle ki, çok uzun süreler boyunca uyuyamıyor ve gece boyunca sindirimim tamamlansın diye bekliyordum... Öyle bir duruma gelmiştim ki, bazı zaman çorba kahvaltılık ve de makarna tarzı yiyeceklerden fazlasını yiyemez hale gelmiştim...

Kasım ayında gittiğim Genel Cerrahi polikliniğinden, istediğim beslenme düzeni verildi bu sefer neyse ki. Hareketsiz kaldığım gerekçesiyle, proteini ve besin içeriği ağır gelen yiyecekleri artık kestiremez boyuta geldiğimi ve bunun bir standardı olup olmadığını sormuştum. Bana iki kağıt vermişti doktorum, Gastrit ve Ülser konusunda uzak durmam gereken besin öğelerinin, hareketsizliğe bağlı olarak sindirilemeyen besin gruplarından olduğunu söyledi. Yani benim gastrit ve ülserim, belki de şu anki hareketsizliğime bağlı olarak bile gelişebiliyor; bunu öğrenmiş olduk. O besin öğelerinden bahsettiğim yazım burada.

Gelgelelim bundan 14 gün kadar sonra, kardiyoloji randevum için hastaneye gittiğimde, kardiyoloğum diyetisyene yönlendirdi. Diyetisyenime söylediğim "14 gündür kullandığım ilaçlar ve dikkat ettiğim beslenme rutinim sayesinde, birkaç aksaklık haricinde sıkıntı çekmiyor olduğumdu". Diyetisyenim de bana önlü arkalı iki kağıt verdi. Bu kağıtlarda da, daha kapsamlı olarak hareketsizliğime bağlı uzak durmam gereken besin grupları vardı... Bu konudan bahsettiğim yazım ise, burada...

Yani size diyebilirim ki; 2018, en büyük sorunlarımdan birini çözüme kavuşturduğumuz bir sene oldu bizim için. Buna daha kapsamlı devam edip, ara sıra yaptığım kaçamaklara dahi bırakmak ve daha sağlıklı bir bedene ve kuvvete ulaşmak istiyorum şimdi de 2019 için... Artık daha net başarabileceğimi biliyorum, görüyorum. 2019'da sağlıklı kiloma ulaşacağım ve de kas gücümü en etkin duruma getireceğim inşallah... :)

...


28.12.2018 


2019 İçin 5 hedefim var ki; en büyük hobim olan okumaya yazmaya dair... Bu 5 maddeyi de gerçekleştirebilir isem, kendimi gerçekleştireceğimi biliyorum. Başaracağıma da tabii ki inanıyorum ama daha çok dikkat edip gayret göstermem gerek. :)


5.) Haftanın 4 günü Hayat Hikayemi yazma hayalimi gerçekleştirmek için çalışacağım.

Benim bir hayalim var, yıllar yılı gerçekleştirebilmek için çabalıyorum ama istediğim gibi olana kadar da yılmamak için biraz hafiften alıyorum... Ben Hayat Hikayemi yazmak istiyorum, ilk kitabım bunun üzerine olsun istiyorum. "Ben bir engelliyim, bunları gördüm ve görmeye devam ediyorum. Ama bir bu kadarı da var ki, yanlış bizler için!" Demek istiyorum. Bizi size anlatmak istiyorum...


Bunun için 2019'da daha sıkı çalışacağım. Dönem dönem çalışmak, bir yerde bırakmama ya da ara vermeme sebep veriyor. Ama genele yaymayı deneyeceğim. Haftanın dört günü yazabilmek için, "Zinciri Kırma" takvimi de tutacağım. O ne derseniz eğer, bu videoya bakabilirsiniz... Ben egzersizlerimi tek bir gün dahi ihmal etmemek için, zinciri kırma takvimi tutmuştum 2018’de. Başarılı da oldum ve 2019'da iki takvim tutacağım artık. Dilerim yine başarılı da olacağım! :)


6.) Hayaller Denizi adlı hikayemi tamamlayacağım.

Benim bir hikayem var ki, onu wattpad sitesinden ve uygulamasından okuyabiliyor wattpad üyeleri. Adı Hayaller Denizi… Birkaç sefer daha bahsettim ve okumanız için öneride bulundum. Ama şu var ki, ben istediğim gibi olsun bölümler diye epey hafiften alıyorum. En son br ayı geçkin bir süre önce, 17. Bölümü yazdım ve yayınladım. 18. Bölüm şu an hala yarım, tarafımdan tamamlanmayı bekliyor…

2019’da Hayaller Denizi’ni tamamlayacağım demem bundan ötürü, gidişatı oturtabilirsem hemen bitirmeyi düşünmediğim bir hikayem bile olsa kendisi; en azından bir seneye yayarak da olsa tamamlayabilirim diye düşünüyorum. Beni çok heyecanlandıran bir hikaye, Hayaller Denizi. Çünkü hayallerimdeki hayatıma layık gördüğüm bir hikayeyi yazıyorum ben… Hikayemi okumak isterseniz, hikayeme ve wattpad profilime buradan ulaşabilirsiniz. Belki cesaretlendirirseniz beni, biraz daha hızlanabilirim. Umarım yani… 😊


7.) Bloğuma daha iyi daha çok yazı yazacağım; 1000. Yazı?

Bazı hedefler için net olmak gerekiyormuş, bu aslında bir sayı veya bir sınır koymak gibi ama eğer faydası olacak ise neden olmasın ki? Diye düşünüyorum ben de… =) Birkaç senedir daha çok daha verimli yazmak istiyorum ve geldiğim noktada, uzun zamandır 2-3 ay gibi ara vermeden yazdım bloğuma; ki bu gerçekten bir başarı benim için. Bir ara dersleri, sağlığımı ve de geleni gideni bile bahane ettiğim olup da, sık sık aylık aralar verdiğim oluyordu. Sonucunda hep mutsuzluk, geri dönüşlerde bir rahatlama…

Ama yazmayı birkaç günlük, ya da en fazla bir haftalık aralar haricinde devam ettirebilmek beni çok rahat hissettiriyor ve de mutlu ediyor. Zamanı kaçırmıyor gibi hissediyorum artık. Bu yüzden, bloğumda epeydir bir sayı olarak ulaşmayı istediğim 1000 yazı sınırım var ama bunu kendime bile hedef olarak koymamıştım. Bu sene ilk 6 ay için pek sanmıyorum ama 9 ayda 1000. Blog yazıma ulaşabilmek de hedeflerim arasında… :)


8.) Ajanda ve Günlük tutmaya daha özen göstereceğim.

Yaklaşık 12 yaşımdan beri günlük tutuyorum. Ama bıraktığım zaman dilimleri oldu. Mesela lisede günlük tutmadım, buna pişman mıyım? “Evet, oldukça!” Eskisi gibi bırakma noktasına varmadan önce, daha çok özen göstermem gerektiği bir gerçek…

2010’dan beri yine günlük tutuyorum ama gel gelelim eskisi kadar verimli değilim şu iki senedir… Üstteki resimde, ajandam ve günlüğüm var; ben ikisine de her hafta yazabilmeyi, günlüğüme de günlük gibi davranmayı ve günübirlik yine yazabiliyor olmayı hedefliyorum kendimce. Zira günlüğüm, benim için çoğu zaman birkaç haftalık veya ayda birkaç günlük gibi bir role büründü! Garip de mi ve de sinir bozucu! =) Tamam tamam, bu hedefime de çok dikkat edeceğim…


9.) Tabii daha çok ve daha iyi yazabilmek için daha çok okuyacağım. 2019’u 50 adet kitap okumuş olarak bitirmek istiyorum...

Verimli yazabilmenin yolu, çok okumaktan geçiyor tabii ki. İki senedir bloğuma daha çok yazabiliyor isem, bu sayede bence. Ne yaptın Didem, hedefini geçebildin mi ki artırıyorsun bu sene? Hayırdır canım?” diyecek olursanız, gurur duyarak söylüyorum ki; ilk defa 2018’de okuma hedefime ulaştım! 25’i geçtim, şimdilik 31 kitap okudum. Elimdeki son iki kitabı da bitirebilir isem, 33 kitap ile 2018’i noktalayacağım. Bu sene için okuduğum kitaplar yazım, 31 Aralık’ta bloğumda olacak inşallah! 😊

Kendime verdiğim sözü tutmaya gelince; şayet okuma hedefime ne zaman ulaşır isem, o zaman bir dahaki seneye arttıracağım demiştim ve iki katına çıkarmakta sakınca görmedim bu sefer. 2019’da 50 kitap okumayı hedefliyorum kendim için, bence ben 50 kitap okumayı da başarabilirim! 

Nice verimli söz tutmalara olsun cümlemiz için inşallah… :) 


(Bu yazıyı burada bitiriyorum, daha uzun olmasın. 2019'a Dair 19 Hedefim 2 yazısına yarın başlayacağım, diğer 10 maddemi de orada yazacağım. O yazıyı yazınca, buraya da devam linkini eklerim.)

Son 3 gün kaldı yeni yılın başlamasına, hedefleri yazmaya ve hayalleri gerçekleştirmek için çabalamaya devam! Sevgilerimle... :)

2 yorum:

  1. Canım umarım yürürsün, bir an önce sağlığına kavuşursun. Allah gönlünden geçenin kat kat fazlasını versin inşallah :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkür ederim... :) Allah hepimizin gönlüne göre versin, güzel sağlıklı mutlu bir yıl olsun hepimize inşallah... Sevgilerimle. :)

      Sil

Bloğuma hoşgeldiniz. Yazımı okuduğunuz için teşekkür ederim.

İnşallah beni yorumlarınızdan mahrum bırakmazsınız... :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...